-Pandemic Legacy?....njah, hvala nebi
Postano: 04 kol 2017, 04:53
Odma, na pocetku da kazem, ako ste otvorili post, da procitate nesto o pomenutoj igri, nazalost moram priznati prevario sam vas (nadam se, da ce administratori dozvoliti ovaj post pod tim naslovom, jer ipak ima indirektne veze). Vjerovatno oni, koji znaju moj ukus su bili isto malo zacudjeni subjektom ovog posta, ali ovaj tekst sluzi necemu drugome... predstavlja sliku, koju stvaram o citavom svetu boardgaminga, gorcinu u ustima koja nastaje iz dana u dan, tjedna u tjedan, kad vidim put degradacije kojim je krenuo nas hobi, i kakve komercialne staze nam zacrtavaju oni, koji kvalitet igre mere u jedinicama eura i dolara... pa idemo redom...
Atria mortis, otkazivanje disanja, srca i mozdana smrt....
Na drugoj godini fakulteta, na predmetu fiziologije, profesor nam je predavao o tome, da svaka smrt koja nastupa, nastaje tako, da se otvaraju vrata za dovrsavanje samog cina- tj. prelaz iz stanja umiranja u samu smrt. Posle toga, nazalost ostaje samo sjecanje na nesto sto je jednom postojalo, pamcenje na neku fikciju, koja nam je uljepsavala zivot... Sjecanje kao takvo moze biti prijatno, mada cesce pusta za sobom tugu zbog nedostatka tog neceg ljepog. Naravno, slozit cu se sa vama, da na forumu o drustvenim igrama, nema smisla pisati o takvim morbidnim temama. Medjutim sustina mog izlaganja se nadovezuje na to, da boardgaming, kakvog ja znam vise od 15 godina, polako gubi formu i odrzava zivot na aparatima, njegova atria mortis su se vec poprilicno otvorila, i ne vidim ideje kako, da se zatvore.... Alternativni koncept kakav je imao svet boardgaminga, je taj svijet cinio tako bajkovitim, ljepim, mudrim, gde smo mogli, da kupimo igru za nesto vise ili manje od 30e, postavimo sve kockice i tokene na plocu i odma se pred nama otvara taj magicni svijet carobnjaka, orka, tenkova, vodjenja fabrika, putovanja brodovima.... Taj svijet nije trazio nikakav status, novac i privilegiju, da udjes u njega. Za cilj je imao bas suprotno, da spoji razlicitost i da iz nas izvlaci ono od cega se po mentalnom sklopu razlikujemo od danasnje djece- koegzistencija i simbioza sa drugim ljudima. Sa nostalgijom se sjecam svih onih starijih koji prodju pa nas vide kako igramo, te njihovih komentara- vidi budale 25 u guzici a i dalje se igraju covjece ne ljuti se. To je bio svijet u koji se je ulaznica mogla kupiti za jako malo novca, a same igre su bile napravljene tako kreativno, da se ljubav autora mogla pipnuti rukom. Nikom nisu bile potrebne skupe figure, niko nije imao zelju po savrsenom dizajnu, vec smo svi uzivali u kvalitetu i magiji mehanike.
Jer smo odrasli u vreme digitalizacije i ekspanzije ITS tehnologije, cesto bi pogledao i desavanje preko ekrana, ali nebi uspio ni dovrsiti SAT igre, vec bi imao zelju, da ugasim tu jebenu struju i odem u drustvo bacat kocke. Ideja o tome, te borba za cilj, da svima pokazemo da su te igre nesto vise od monopolyja i riska, nam se odbila u glavu. Tom zeljom smo dopustili, da u nas svijet zadiru zelena svijetla novca, a da se u trznu politiku umjesaju oni, kojima drustvene igre nikada nisu predstavljale nista, a sada su samo nacin brze zarade.... Plasim se, da ce zbog toga nas bajkovit svijet veoma brzo biti samo jedna pustinja instant proizvoda, te selektivno zatvorena kasta, za one koji si taj luksuz mogu finansijski dopustiti.
Asmodee, CMON, novac......diagnoza- propast
Da se boardgaming, razvojom tehnologije proporcionalno razvijao, svakako je nesto sto me u prvi mah jako veselilo. Iz malih izdavackih kuca, rasle su tvornice sve boljih i skupocenih igara. Ali sustinski, kvalitet samih igara se dugo nije mjenjao, a taj blazi skok cijena zbog kvalitete komponenti iskreno u prvi mah, nismo ni osjetili. Sa masovnim marketingom i uvodjenjem licencijskih proizvoda u boardgaming, iz pozadine, krenulo je da se radja trulo tkivo novca.... Godine su prolazile, a ono je raslo i raslo sve dok nije preuzelo veci deo trzista. Karcinom, odnosno najveci krivac za to sta se desava sa cenama, te glavni i odgovorni krivac pomeranja naseg hobija u stranu trzne zarade je ASMODEE. Za one koji neznaju, to je dio grupe, koja prosperira trzno na americkoj berzi (udeo imaju u farmaciji, kozmetici...), te koja minimalan udeo svoje kapacitete (svega nekoliko procenat) ulozila i u boardgaming- sa zeljom, da je jedinica uspjeha naravno novac. Bilo je to moguce izvesti samo tako, da u prvom talasu u taj hobi uvuku sto veci broj ljudi, koji su fanovi raznih medijskih projekata (Game of Thrones, Star Wars, Lord of the Rings, Steam Punk...). Ipak, jer je postojao objetivan kriticki sud boardgamera, te igre su morale ispuniti sva kriticki zastavljena mjerila, u suprotnom ce biti nemilosrdno pregazene. U tom momentu, dobijamo ceo spektar jako kvalitetnih naslova, koji su tematski obojeni (War of the Rings, Battlestar Galatcica, Starcraft BG....) a cijene po prvi put osjetno rastu. Boardgaming dobija na popularnosti. To je vjerovatno bio kljucni momenat, koji ce narednih godina kvalitet drustvenih igra prebaciti na sekundarni kolosek....Asmodee trznom politikom krece raditi potpuno istu stvar, koju je 90 radio Microsoft u svetu ITS-a. Sve sto je na trzistu valjalo, su integrisali u svoju grupu (danas tu grupu cine FFG, Days of Wonder, Z-MAN, WizKids, Mayfair Games, Plaid Hat Games....). Takvim unipolarnim trzistem, naravno dobili su moc postavljanja trznih smjernica, pa je logican sljed njihove trzne politike bio takav, da su sve igre publishera, kog su integrisali u grupu momentalno poskupele. Odmjer trzne vrednosti prilagodjavaju standardu kapitalistickog zapada, i ono sto je bilo nekada dostupno svakome, kroz noc postaje privilegij. Ekspanzija kao prodajni subjekt gubi svoj znacaj, pa nas tako navode na novi trend, gdje je potrebno kupiti ekspanziju od ekspanzije, i dodati jos naredne tri, tek onda ce igra dobiti pravi sjaj. Takvo poslovanje, je bilo pogodno tlo za radjanje novih mutanata (CMON i sl.) koji po vec oprobanom receptu, za ciljnu populaciju birali sve samo ne one, kojima je stalo do boardgaminga. Masovna proizvodnja se prilagodjava novo stecenoj masi, a kvalitet samih igara drasticno pada.... Nekim cudom, ipak je ostala oaza spasa na nekim izdavacima, koji i dalje ne podlezu novo zacrtanim smernicama, ali se nazalost iz glavnog puta inovacija sklanjaju, na marginu (GMT,Portal,CGE), i samo je pitanje vremena kada ce platiti ceh novo nastale situacije....
McDonalds, Coca Cola, Big Brother, Dice Tower...
Ako je Asmodee karcinom naseg hobija, onda je Dice Tower metastaza. Po Goebelskoj teoriji- daj mi sve medije svijeta i bit ce tvoj za par dana... trznu nisu danas odredjuju oni, kojima boardgaming vec neko vrijeme nije hobi, vec ugradjivanje u procenat prodaje. Nikad necu da zaboravim 2015 godinu, decembar mjesec kad su objavili listu TOP 10 OF 2015... Gle cuda, na drugom mjestu se nasao Imperial Assault, koji su ocjenili na osnovu prototipa, te iskljucivo na bazi jedne misije i jednog skirmisha (daleko od toga, da ja tvrdim da je IA slaba igra). Igra je time postala hit, prije nego sto je izasla. Njihova uloga, je danas tolika, da jednostavno kreiraju javno mislenje, a upjesnost igre se meri njihovim komentarom. Dokaz degradacije boardgaminga, te postavljanje mehanike i kreativnosti na marginu, dokazuje to, da je jedan Pandemic Legacy prva igra na BGGju, a da Garcia drzi rec Pandemic vise u ustima nego Kim Kardashian onu stvar... A jos tuznije je to, da je jedan takav osrednji krs, sa prvog mjesta skinuo umjetnost kakva je Twilight Struggle.
(Tom prilikom vam prilazem jednu moju misao sa Boardgame FB stranice:
Five events that represented a civilization decline:
1. End of antique Greece
2. The fall of Rome
3. The establishment of Nazi Germany
4. The death of Nikola Tesla
5. Pandemic Legacy overtakes Twilight Struggle in the first place on BGG).
Ali, da uopste ne krenem, da nabrajam igre, koje su bile odlicne, ali su jih pomenuta gospoda zbog nekog svog viseg cilja bez validnih argumenata unistili....
Da se razumemo, ne mesam ja pojmove kvaliteta igre sa klasom u koju se igra svrstava. Nije bitno, mozemo mi taj Pandemic uporediti i sa Euro igrama tipa Agricolom, Le Havre, Castle of Burgundy ili pak sa Mage Knightom, TIME STORIESom, Terra Mysticom... sve te igre je jedu za dorucak. Taj Pandemic Legacy paradni konj Asmodeeja, nam predstavlja tacni prikaz smernica njihove politike, gdje ljudi iskopiraju mehaniku od igre stare 10 godina, upakuju je u najljepsi dizajn, a onda nas ubede, da time sto je igra za jednokratnu upotrebu mi dobijamo jako puno, i kako cemo time dozivjeti neponovljivo iskustvo.... A mi pored svojih ociju u to sljepo poverujemo, lagano potrosimo 60e i postajemo vjerni sljedbenik Dice Tower druzine!!!LJUDI MOJI PA KO JE OVDJE LUD????
KickStarter, Shakespearovska dilema
Citao sam prije neki dan jedan clanak, kako KickStarter pridodaje popularnosti drustvenih igara (https://pitchwise.net/2017/08/02/kickst ... nih-igara/) i kako zbog toga popularnost raste. Ali opet to je mac sa dve ostrice. Ima u svemu ovome i ponesto dobro... Pa jednostavno, jer je to jedini nacin, da manji mogu da priplivaju na povrsinu, te da otrgnu komad emperije Asmodee-ja. Prije nego sto se slepo uhvatite tvrdnje, da je to moguce i na druge nacine, reci cu vam samo jednu stvar. Nekoliko mjeseci unazad dopisivao sam si sa Franciscom Roncom, dizajnerom serije Campaign Commander. Covjek, je uradio jednu od najinovativnijih mehanika u svjetu wargaminga (pogledajte review Marca Arnauda). Njegova serija je tolko ljepa, toliko mehanicki cista, toliko unikatna, u jednu ruku jako blaga za pocetnike, a sa druge ogroman zalogaj i za stare lisce. Svaka igra (od ukupno 3 u seriji), svoju inovativnoscu brise Memoir sa lica zemlje... Ali gle cuda, najbolja u seriji Roads to Stalingrad se nalazi na 3581 mestu BGG-ja, dok Memoir zauzima 108 mesto. O toj seriji vjerujem, da do danas niste culi ni rec (naravno tu ne racunam moje drage Band of Brothers-e sa ovog foruma), a Memoir zbog one bitange Healeyja postade kultna igra... E sad sustina- covjek, mi je tom prilikom rekao, da Bellica Third Generation (Publisher koji je izdao njegove igre, inace u njegovom vlastistvu) krpi kraj sa krajem, jer je stampu 3. igre digao na 2000 hiljada komada. Jel uopste ima smisla, da vam pricam o Wallaceovoj Mythotopiji koja je TreeFrog povela u bankrot, zbog zelje po samostalnoj zaradi, na racun desetine vrhunskih igara pod podpisom MW, i mega uspjehu Few Acres of Snowa (predhodniku Mythotopije), nakon cega mu je igra bila minirana sa svih strana..... Zbog takvih ljudi podrzavam KS, ali sa druge strane to je opet masovno uvlacenje instant potrosaca, koji su posli podrzati stvaranje frizidera za biciklo, pa su usput suportali i neku igru, jer jim bio cover simpatican te time finansirali proizvoda koji imaju smisla koliko Trump sa estetikom, a kad su vec finansirali, naravno potpuno je normalno, da taj proizvod pohvale i stave cistu 10 na BGGju....I tako dajemo wellcome isprdku, kakav je CMON i slicnim, da se nadju na top 10 bgg-ja.
Reci, reci pa poreci...
Ovim tekstom, nikako mi nije bila zelja bilo koga uvrjediti. Svi koji, cete posle ovoga imati zelju, da me ubjedjujete u to kako ja nemam pravo vrjedjati vas izbor (mislim na PL) unapred Vam se izvinjavam i ne nastavljam tu polemiku. Svjestno sam rizikovao 3 sata na to, da mozda niko i ne procita ovaj clanak, ali da sebi olaksam dusu i negde iznesem ono sto me tisti svaki put, kad odem na neki online shop i pogledam cijene koje vise nemaju nikakog smisla sa realnim zivotom. Od tolike socijale i bjede na svakom koraku, hvata me groznica na pomisao, da cu narednu igru platiti 100e, a da cu sjutra dan u ambulanti ljudima krijuci davati antibiotik, jer nemaju osnovno osiguranje... Ja dugorocno ne vidim nikakvo resenje za taj problem, osim mozda da mi jednog dana pukne film, i zavrsim sa tim hobijem dok sam ne prestupim Atriu Mortis... A do tad, ako ubjedim jednog od vas da ovo nije normalno, mozda sjutra dan negde na kraju tunela ipak bljesne nada, da vratimo nas hobi na ono mjesto gde pripada, u onu sveru gde smo svi isti, i gde nas sve povezuje zelja za kvalitetom.....
Atria mortis, otkazivanje disanja, srca i mozdana smrt....
Na drugoj godini fakulteta, na predmetu fiziologije, profesor nam je predavao o tome, da svaka smrt koja nastupa, nastaje tako, da se otvaraju vrata za dovrsavanje samog cina- tj. prelaz iz stanja umiranja u samu smrt. Posle toga, nazalost ostaje samo sjecanje na nesto sto je jednom postojalo, pamcenje na neku fikciju, koja nam je uljepsavala zivot... Sjecanje kao takvo moze biti prijatno, mada cesce pusta za sobom tugu zbog nedostatka tog neceg ljepog. Naravno, slozit cu se sa vama, da na forumu o drustvenim igrama, nema smisla pisati o takvim morbidnim temama. Medjutim sustina mog izlaganja se nadovezuje na to, da boardgaming, kakvog ja znam vise od 15 godina, polako gubi formu i odrzava zivot na aparatima, njegova atria mortis su se vec poprilicno otvorila, i ne vidim ideje kako, da se zatvore.... Alternativni koncept kakav je imao svet boardgaminga, je taj svijet cinio tako bajkovitim, ljepim, mudrim, gde smo mogli, da kupimo igru za nesto vise ili manje od 30e, postavimo sve kockice i tokene na plocu i odma se pred nama otvara taj magicni svijet carobnjaka, orka, tenkova, vodjenja fabrika, putovanja brodovima.... Taj svijet nije trazio nikakav status, novac i privilegiju, da udjes u njega. Za cilj je imao bas suprotno, da spoji razlicitost i da iz nas izvlaci ono od cega se po mentalnom sklopu razlikujemo od danasnje djece- koegzistencija i simbioza sa drugim ljudima. Sa nostalgijom se sjecam svih onih starijih koji prodju pa nas vide kako igramo, te njihovih komentara- vidi budale 25 u guzici a i dalje se igraju covjece ne ljuti se. To je bio svijet u koji se je ulaznica mogla kupiti za jako malo novca, a same igre su bile napravljene tako kreativno, da se ljubav autora mogla pipnuti rukom. Nikom nisu bile potrebne skupe figure, niko nije imao zelju po savrsenom dizajnu, vec smo svi uzivali u kvalitetu i magiji mehanike.
Jer smo odrasli u vreme digitalizacije i ekspanzije ITS tehnologije, cesto bi pogledao i desavanje preko ekrana, ali nebi uspio ni dovrsiti SAT igre, vec bi imao zelju, da ugasim tu jebenu struju i odem u drustvo bacat kocke. Ideja o tome, te borba za cilj, da svima pokazemo da su te igre nesto vise od monopolyja i riska, nam se odbila u glavu. Tom zeljom smo dopustili, da u nas svijet zadiru zelena svijetla novca, a da se u trznu politiku umjesaju oni, kojima drustvene igre nikada nisu predstavljale nista, a sada su samo nacin brze zarade.... Plasim se, da ce zbog toga nas bajkovit svijet veoma brzo biti samo jedna pustinja instant proizvoda, te selektivno zatvorena kasta, za one koji si taj luksuz mogu finansijski dopustiti.
Asmodee, CMON, novac......diagnoza- propast
Da se boardgaming, razvojom tehnologije proporcionalno razvijao, svakako je nesto sto me u prvi mah jako veselilo. Iz malih izdavackih kuca, rasle su tvornice sve boljih i skupocenih igara. Ali sustinski, kvalitet samih igara se dugo nije mjenjao, a taj blazi skok cijena zbog kvalitete komponenti iskreno u prvi mah, nismo ni osjetili. Sa masovnim marketingom i uvodjenjem licencijskih proizvoda u boardgaming, iz pozadine, krenulo je da se radja trulo tkivo novca.... Godine su prolazile, a ono je raslo i raslo sve dok nije preuzelo veci deo trzista. Karcinom, odnosno najveci krivac za to sta se desava sa cenama, te glavni i odgovorni krivac pomeranja naseg hobija u stranu trzne zarade je ASMODEE. Za one koji neznaju, to je dio grupe, koja prosperira trzno na americkoj berzi (udeo imaju u farmaciji, kozmetici...), te koja minimalan udeo svoje kapacitete (svega nekoliko procenat) ulozila i u boardgaming- sa zeljom, da je jedinica uspjeha naravno novac. Bilo je to moguce izvesti samo tako, da u prvom talasu u taj hobi uvuku sto veci broj ljudi, koji su fanovi raznih medijskih projekata (Game of Thrones, Star Wars, Lord of the Rings, Steam Punk...). Ipak, jer je postojao objetivan kriticki sud boardgamera, te igre su morale ispuniti sva kriticki zastavljena mjerila, u suprotnom ce biti nemilosrdno pregazene. U tom momentu, dobijamo ceo spektar jako kvalitetnih naslova, koji su tematski obojeni (War of the Rings, Battlestar Galatcica, Starcraft BG....) a cijene po prvi put osjetno rastu. Boardgaming dobija na popularnosti. To je vjerovatno bio kljucni momenat, koji ce narednih godina kvalitet drustvenih igra prebaciti na sekundarni kolosek....Asmodee trznom politikom krece raditi potpuno istu stvar, koju je 90 radio Microsoft u svetu ITS-a. Sve sto je na trzistu valjalo, su integrisali u svoju grupu (danas tu grupu cine FFG, Days of Wonder, Z-MAN, WizKids, Mayfair Games, Plaid Hat Games....). Takvim unipolarnim trzistem, naravno dobili su moc postavljanja trznih smjernica, pa je logican sljed njihove trzne politike bio takav, da su sve igre publishera, kog su integrisali u grupu momentalno poskupele. Odmjer trzne vrednosti prilagodjavaju standardu kapitalistickog zapada, i ono sto je bilo nekada dostupno svakome, kroz noc postaje privilegij. Ekspanzija kao prodajni subjekt gubi svoj znacaj, pa nas tako navode na novi trend, gdje je potrebno kupiti ekspanziju od ekspanzije, i dodati jos naredne tri, tek onda ce igra dobiti pravi sjaj. Takvo poslovanje, je bilo pogodno tlo za radjanje novih mutanata (CMON i sl.) koji po vec oprobanom receptu, za ciljnu populaciju birali sve samo ne one, kojima je stalo do boardgaminga. Masovna proizvodnja se prilagodjava novo stecenoj masi, a kvalitet samih igara drasticno pada.... Nekim cudom, ipak je ostala oaza spasa na nekim izdavacima, koji i dalje ne podlezu novo zacrtanim smernicama, ali se nazalost iz glavnog puta inovacija sklanjaju, na marginu (GMT,Portal,CGE), i samo je pitanje vremena kada ce platiti ceh novo nastale situacije....
McDonalds, Coca Cola, Big Brother, Dice Tower...
Ako je Asmodee karcinom naseg hobija, onda je Dice Tower metastaza. Po Goebelskoj teoriji- daj mi sve medije svijeta i bit ce tvoj za par dana... trznu nisu danas odredjuju oni, kojima boardgaming vec neko vrijeme nije hobi, vec ugradjivanje u procenat prodaje. Nikad necu da zaboravim 2015 godinu, decembar mjesec kad su objavili listu TOP 10 OF 2015... Gle cuda, na drugom mjestu se nasao Imperial Assault, koji su ocjenili na osnovu prototipa, te iskljucivo na bazi jedne misije i jednog skirmisha (daleko od toga, da ja tvrdim da je IA slaba igra). Igra je time postala hit, prije nego sto je izasla. Njihova uloga, je danas tolika, da jednostavno kreiraju javno mislenje, a upjesnost igre se meri njihovim komentarom. Dokaz degradacije boardgaminga, te postavljanje mehanike i kreativnosti na marginu, dokazuje to, da je jedan Pandemic Legacy prva igra na BGGju, a da Garcia drzi rec Pandemic vise u ustima nego Kim Kardashian onu stvar... A jos tuznije je to, da je jedan takav osrednji krs, sa prvog mjesta skinuo umjetnost kakva je Twilight Struggle.
(Tom prilikom vam prilazem jednu moju misao sa Boardgame FB stranice:
Five events that represented a civilization decline:
1. End of antique Greece
2. The fall of Rome
3. The establishment of Nazi Germany
4. The death of Nikola Tesla
5. Pandemic Legacy overtakes Twilight Struggle in the first place on BGG).
Ali, da uopste ne krenem, da nabrajam igre, koje su bile odlicne, ali su jih pomenuta gospoda zbog nekog svog viseg cilja bez validnih argumenata unistili....
Da se razumemo, ne mesam ja pojmove kvaliteta igre sa klasom u koju se igra svrstava. Nije bitno, mozemo mi taj Pandemic uporediti i sa Euro igrama tipa Agricolom, Le Havre, Castle of Burgundy ili pak sa Mage Knightom, TIME STORIESom, Terra Mysticom... sve te igre je jedu za dorucak. Taj Pandemic Legacy paradni konj Asmodeeja, nam predstavlja tacni prikaz smernica njihove politike, gdje ljudi iskopiraju mehaniku od igre stare 10 godina, upakuju je u najljepsi dizajn, a onda nas ubede, da time sto je igra za jednokratnu upotrebu mi dobijamo jako puno, i kako cemo time dozivjeti neponovljivo iskustvo.... A mi pored svojih ociju u to sljepo poverujemo, lagano potrosimo 60e i postajemo vjerni sljedbenik Dice Tower druzine!!!LJUDI MOJI PA KO JE OVDJE LUD????
KickStarter, Shakespearovska dilema
Citao sam prije neki dan jedan clanak, kako KickStarter pridodaje popularnosti drustvenih igara (https://pitchwise.net/2017/08/02/kickst ... nih-igara/) i kako zbog toga popularnost raste. Ali opet to je mac sa dve ostrice. Ima u svemu ovome i ponesto dobro... Pa jednostavno, jer je to jedini nacin, da manji mogu da priplivaju na povrsinu, te da otrgnu komad emperije Asmodee-ja. Prije nego sto se slepo uhvatite tvrdnje, da je to moguce i na druge nacine, reci cu vam samo jednu stvar. Nekoliko mjeseci unazad dopisivao sam si sa Franciscom Roncom, dizajnerom serije Campaign Commander. Covjek, je uradio jednu od najinovativnijih mehanika u svjetu wargaminga (pogledajte review Marca Arnauda). Njegova serija je tolko ljepa, toliko mehanicki cista, toliko unikatna, u jednu ruku jako blaga za pocetnike, a sa druge ogroman zalogaj i za stare lisce. Svaka igra (od ukupno 3 u seriji), svoju inovativnoscu brise Memoir sa lica zemlje... Ali gle cuda, najbolja u seriji Roads to Stalingrad se nalazi na 3581 mestu BGG-ja, dok Memoir zauzima 108 mesto. O toj seriji vjerujem, da do danas niste culi ni rec (naravno tu ne racunam moje drage Band of Brothers-e sa ovog foruma), a Memoir zbog one bitange Healeyja postade kultna igra... E sad sustina- covjek, mi je tom prilikom rekao, da Bellica Third Generation (Publisher koji je izdao njegove igre, inace u njegovom vlastistvu) krpi kraj sa krajem, jer je stampu 3. igre digao na 2000 hiljada komada. Jel uopste ima smisla, da vam pricam o Wallaceovoj Mythotopiji koja je TreeFrog povela u bankrot, zbog zelje po samostalnoj zaradi, na racun desetine vrhunskih igara pod podpisom MW, i mega uspjehu Few Acres of Snowa (predhodniku Mythotopije), nakon cega mu je igra bila minirana sa svih strana..... Zbog takvih ljudi podrzavam KS, ali sa druge strane to je opet masovno uvlacenje instant potrosaca, koji su posli podrzati stvaranje frizidera za biciklo, pa su usput suportali i neku igru, jer jim bio cover simpatican te time finansirali proizvoda koji imaju smisla koliko Trump sa estetikom, a kad su vec finansirali, naravno potpuno je normalno, da taj proizvod pohvale i stave cistu 10 na BGGju....I tako dajemo wellcome isprdku, kakav je CMON i slicnim, da se nadju na top 10 bgg-ja.
Reci, reci pa poreci...
Ovim tekstom, nikako mi nije bila zelja bilo koga uvrjediti. Svi koji, cete posle ovoga imati zelju, da me ubjedjujete u to kako ja nemam pravo vrjedjati vas izbor (mislim na PL) unapred Vam se izvinjavam i ne nastavljam tu polemiku. Svjestno sam rizikovao 3 sata na to, da mozda niko i ne procita ovaj clanak, ali da sebi olaksam dusu i negde iznesem ono sto me tisti svaki put, kad odem na neki online shop i pogledam cijene koje vise nemaju nikakog smisla sa realnim zivotom. Od tolike socijale i bjede na svakom koraku, hvata me groznica na pomisao, da cu narednu igru platiti 100e, a da cu sjutra dan u ambulanti ljudima krijuci davati antibiotik, jer nemaju osnovno osiguranje... Ja dugorocno ne vidim nikakvo resenje za taj problem, osim mozda da mi jednog dana pukne film, i zavrsim sa tim hobijem dok sam ne prestupim Atriu Mortis... A do tad, ako ubjedim jednog od vas da ovo nije normalno, mozda sjutra dan negde na kraju tunela ipak bljesne nada, da vratimo nas hobi na ono mjesto gde pripada, u onu sveru gde smo svi isti, i gde nas sve povezuje zelja za kvalitetom.....