Warriors of God

Pitanja vezana uz društvene igre
Odgovori
Avatar
ninomili005
Reactions:
Postovi: 55
Pridružen/a: 10 stu 2013, 21:07
Ima zahvala: 38 puta
 pohvaljen: 101 put
Kontakt:

Warriors of God

Post Postao/la ninomili005 »

Ovako, duze vrijeme nisam dao nijedan review. Pa, da se pohvalim doslo je i do toga da odigram Warrior of Gods.
Za sve one koji neznaju radi se o igri za 2 igraca, koja je grand scale (ostrvo i Francuska)te sadrzi 2 scenarija, a oba su vezana za francusko-engleski rat. Prvi scenario je Lion in the Winter a drugi 100 years war. Svaki od scenarija ima svoje specifikacije i minimalne korekcije u odnosu na pravila. Oba scenarija se igraju u 12 turnova, a u svakom turnu ima 10 faza+bodovanje.

KOMPONENTE:
Izgled same kutije ne impresionira. Kutija po standardu MMP, koja nije prevelika. Naslovnu stranu krasi Orleanska i tematski odma pokazuje o kom se periodu radi. Sami counteri su veliki, sa jasnim oznakama, i jako kvalitetne izrade. Boje contera su jasne, i tokom igre ne prave nikakvu konfuziju. Mapa je papirnata, ali je fantazija za oci. Onako izlizana, sa zutkastom pozadinom sama po sebi uliva igracu osjecaj historije. Granice izmedju provincija su jasne, a zajedno sa counterima stvarno cini pravi praznik za oci (iako se mozda mnogi nece samnom sloziti). Kockice su male, jeftine i onako kao, da su iskocile iz China butika u jednu prekrasnu igru...

PRAVILA:
Rulebook je na 16 strana. Veoma lako se prelazi i dovoljno je dobro napisan, da se osnovna mehanika moze lako nauciti. Primera ima puno, i uvjek su pridodate slike, kako se sta odigrava. Ali ovde ide prva veca kritika. Na nekoliko tacaka pravila su nejasna, cine neverovatnu konfuziju i nisu definirana. Nekoliko puta sam morao, da se obratim na bgg, da dobijem konkretnu info kako sta odigrati.

TOK IGRE:
Igra je podeljena u 10 faza. U prvoj fazi se bacanjem kockica odredjuje igrac, koji ce imati inicijativu taj turn. A istovremeno se odredjuje koliko, ce koji igrac imati Action impulza- bodova za trosenje u narednoj fazi.
U drugoj fazi se odigravaju Action impulzi naizmenice, dok se svi ne potrose. Trose se za pomeranje grupa jedinica (po zemlji i (englez) po moru) te za skidanje Control Markera protivnika. Kad se sve kretnje odigraju , sledi treca i uglavnom i kljucna faza- borba! Borba je smisljena, da bude pravi dice fest... I prvi utisak koji igrac dobija, da su borbe jako vezane za samu srecu-sta ti daje kocka, to ti je... Ali kako igra odmice, sve vise dobijas utisak, da ako si pravilno rasporedio komandu, ako si odabrao pravog leader-a i ako si se pravovremeno odlucio za pomeranje borbe u tvrdjavu veci broj kockica ti igra i lakse nanosis udarce protivniku. Isto tako, pravilna procena, kad se povuci iz bitke, da bi poraz kasnije pretvorio u pobedu igra veliku veliku ulogu. U principu postoje 2 tipa bitki, otvorena i napadanje tvrdjave i veoma je bitno kako je defanzivac zamislio branjenje.... Posle bitki, idu sve kratke faze, podizanja nove vojske, dolazak novih generala, prirodna smrt starih generala, vezivanje vojske za generale, odredjivanje kralja, razmena zarobljenika i na kraju scoring faza.
Igra sama po sebi, deluje kao jedan veliki chaos, u kom se dve strane jako izmiksuju po citavoj mapa, i gde je veoma tesko drzati jasnu granicu izmedju strana. Citav tok igre se premoc/dominacija jedne strane prenosi na drugu i obrnuto... Desava se, da kreces u veliku ofanzivu, dotuces protivnika u 2-3 provincije i nakon toga glavni leader ofanzive umre prirodnu smrcu, sto drugi igrac vec naredni krug koristi za kontra ofanzivu. Zato pozicije nikad nisu jasne i veoma lako se menjaju.
Meni je mehanika jako interesantna, i jako inovativna, nesto slicno jos nisam imao prilike, da vidim. Ali opet postoji nekoliko zamerki- Lion winter scenario je jednostavno previse pust, i ja nemam zelju, da ga bilokaf odigram (slabije je balansiran od 100 years of war i daje dominantnu poziciju englezu). Isto tako, taj osjecaj, da su te kockice izneverile moze nekoga, da otera od igre pre nego sto uvidi onu stranu, u kojoj je jako bitno da si ti dobro rasporedio vojsku prije nego sto si kockice bacio. Gameplay je poprilicno dug, prvu partiju smo igrali oko 5 i pol sati. Drugu oko 5. Isto tako, na nekim tackama, gde bi igra morala, da daje diplomatsku sirinu i dogovor medju obije strane, ona linearno tera igraca u zidove pravila i ne daje tu svobodu (sto moze lako, da se ispravi po dogovoru :)). Pre svega to leti na fazu razmene zarobljenika.

ZAKLJUCAK:
Sve u svemu, dobra igra. Tematika igre je ne bas cesta, i mehanika se jako lijepo uklapa u nju. Nije bas igra koju bi igrao, sa ljudima koji nisu probali nista drugo osim ticket to ride, ali svakako nije ni preteska. Stavljena su 2 scenarija, ali samo jedan daje pravu draz igre, dok je ovaj drugi vise deo ucnog procesa, i nakon prvog igranja vise ga nikad nebi odigrao. Ljudi, koji vole igre, gde se moze nesto planirati 2-3 turna unapred sigurno ce ovu igru mrzeti iz dna duse, jer ova igra predstavlja TOTALNI CHAOS, ali sto se tematski opet savrseno uklapa. Sve u svemu voljeli vi ovu igru ili ne unikatnost joj nemoze niko poreci!
Zadnja izmjena: ninomili005, dana/u 01 pro 2016, 07:22, ukupno mijenjano 1 put.
Ovi su korisnici zahvalili autoru ninomili005 za post (ukupno 9):
dlakarsadistikoValsimstokamiljenkokockicaVatanenStipsneuromancer
slika
Avatar
stoka
Reactions:
Postovi: 786
Pridružen/a: 09 pro 2014, 19:17
Ima zahvala: 731 put
 pohvaljen: 545 puta
Kontakt:

Re: Warriors of God

Post Postao/la stoka »

ninomili005 je napisao/la:Desava se, da kreces u veliku ofanzivu, dotuces protivnika u 2-3 provincije i nakon toga glavni leader ofanzive umre prirodnu smrcu, sto drugi igrac vec naredni krug koristi za kontra ofanzivu. Zato pozicije nikad nisu jasne i veoma lako se menjaju.
eh, srednji vijek... :D
odličan review, gledao sam je i prije, al nakon ovog ide na must have.
Ovi su korisnici zahvalili autoru stoka za post:
ninomili005
Avatar
Stips
Reactions:
Postovi: 967
Pridružen/a: 09 kol 2011, 15:34
Ima zahvala: 615 puta
 pohvaljen: 581 put

Re: Warriors of God

Post Postao/la Stips »

Odličan review, hvala!
Hmmm, bio sam je nekad i planirao nabaviti ali sad mi se nekako čini da mi se baš i ne bi svidjela. Kaotične igre volim ili kratke ili da su kao Arkham Horror :)
Ovi su korisnici zahvalili autoru Stips za post:
ninomili005
Avatar
neuromancer
Reactions:
Postovi: 174
Pridružen/a: 04 ruj 2011, 20:25
Lokacija: što južnije-to tužnije (Dubrovnik)
Ima zahvala: 181 put
 pohvaljen: 153 puta
Kontakt:

Re: Warriors of God

Post Postao/la neuromancer »

Review je odličan - svaka čast na trudu! :thumbs

Što reći nego da nkad nisam ni čuo za navedenu igru, pa čak niti za nešto slično iz tog vremenskog perioda, a sad sam već pun entuzijazma za nabavu iste (ili bar za izradu homemade verzije) 8-)

Najviše od svega mi je interesantna sama mehanika igre i naglasak na randomness faktor. Naime po meni najgora stvar za neku igru je da se nakon dosta odigranih partija ista počne igrati rutinski, i to uvijek prema istom obrascu, jer je logično da svaki igrač teži maksimiziranju efekata svojih radnji s ciljem ostvarenja pobjede kao konačnog cilja.

Ubacivanjem faktora nepredvidljivoosti (pogotovo u igre ratne tematike) je po meni nužno, budući da kako znamo niti najsavršeniji ratni plan nije preživio prvi kontakt s protivnikom. Naravno i tu mora postojati određeni balans da igra opet ne bude svedena na puku sreću tipa bacanja kocke (Rizik), nego da igrači na drugi način mogu kompenzirati (ne)sreću na bacanju kocke ili u odigravanju evenata (Twilight Struggle).
Ovi su korisnici zahvalili autoru neuromancer za post:
ninomili005
Odgovori

Natrag na “Društvene igre”