Race for the Galaxy: Xeno Invasion
Postano: 08 vel 2016, 13:01
Pregled igre sa ekspanzijom Xeno Invasion
Nakon što nam (ženi i meni) je u utorak stigla nova ekspanzija za Race, naravno da je vikend bio rezerviran za igranje iste. Ovaj tekst će biti malo duži kako bih predstavio osobitosti igre, te na kraju i naše dojmove.
Kako je preporučeno u pravilniku, prvo smo igrali bez invazije, samo smo dodali nove karte osnovnoj igri i igrali po pravilima iste. To nam je čak i imalo smisla, ne toliko da upoznamo nove karte, koliko da se "očistimo" od iskustva igranja sa arcom 1, jer arc 3 donosi sasvim drugačije iskustvo igranja. Isprva smo se osjećali kao da nam je igra okljaštrena, nigdje pločica sa misijama, žetona prestiža i sličnih kombinatorika, kao i mnogih karata iz tih ekspanzija na koje smo se navikli, samo osnovna igra sa nešto većim brojem karata. To nas je podsjetilo koliko je Race bez ekspanzija u biti jednostavna i elegantna igra, i zašto nam se svidjela kada smo je počeli igrati.
Nakon tako odigrane tri igre, napokon smo uključili ekspanziju. Iako nam se pravilnik činio na trenutke kompliciranim, u biti kada se upoznate sa komponentama koji dolaze s ekspanzijom, shvatite da je sve zapravo jednostavno i logično.
Novi načini za završetak igre
Igra se u principu svodi na to da, na kraju svake runde, kada odigrate normalno faze, te eventualno odbacite višak karata u ruci ako ih imate, odigravate invaziju xenosa (ne znam kako bih to točno preveo u duhu igre) kojoj se morate oduprijeti. Jer uz normalne načine iz osnovne igre, imate još dva načina kako završavate igru:
- ako ukupna vojna moć svih igrača bude veća od snage xenosa, te
- ako xenosi uspiju u dva navrata poraziti SVE branitelje, čime igra završava bez pobjednika (izuzev xenosa, jel),
O tome ću malo podrobnije kasnije. Uglavnom invaziju igrate na kraju runde čak i ako je u toj istoj rundi došlo do regularnog završetka igre (potrošeni VP žetoni ili postavljeno 12 i više karata na igračevom polju).
Nova inačica faze Explore
Prvo bih spomenuo što se mijenja u odnosu na osnovnu igru. U fazi Explore, kada izvlačite karte, sada ih dodajete u ruku, a onda iz ruke birate koje ćete karte odbaciti. To je super sjelo jer nam se u prijašnjim igrama dešavalo da izvlačite karte koje su sve vama vrijedne dok u ruci držite neke bezvezarije, a ima mi i smisla i jer ipak, osim što gradite svoje galaktičko carstvo, morate stalno imati na umu opasnost od xenosa, pa da baš ne budete potpuno zakinuti.
Nadalje, invazija počinje na kraju 3.runde, tako da imate nešto vremena za pripremu obrane. U prvoj rundi se, uz faze koje odaberete, automatski odigrava faza Settle, čak i ako nijedan igrač nije odabrao tu fazu, naravno, pravila postavljanja svijeta i dalje su ista. No to ne znači da, ako jedan igrača izabere fazu Settle, postoje dvije faze postavljanja svijeta, sve je to i dalje jedna faza, samo igrač sada može koristiti bonus nakon postavljanja svijeta. Druga runda se pak normalno odigrava.
Invazija!
I tako, na kraju treće runde počinje invazije xenosa. U igri dolazi špil od 40 karata namijenjenih samo za xeno invaziju, i te karte su podijeljene u 3 vala napada. Prvi val je relativno benigan, kao da xenosi tek ispipavaju našu obranu, drugi je nešto ozbiljniji, dok treći val napada postaje masivan i uništavajući. Svaka karta označava vojnu moć napadača.
Izvlači se po dvije karte 1. i 2. vala po svakom igraču, koji se postavljaju na vrh špila, dok se igra sa svim kartama 3. vala koje idu na dno špila. No kako smo igrali naprednu igru za dvoje igrača, u tom slučaju smo izvukli ukupno dvije (ne četiri karte) 1. i 2. vala.
Naime, kada se odigrava invazija, izvlači se broj karata jednak broju igrača i onda se karte podijele među igračima, na način da se igrač sa jačom vojnom moći mora boriti sa jačom xeno flotom, dok igrač slabije vojne moći se obračunava sa slabijom flotom. Postoje posebna pravila ako su igrači izjednačeni po vojnoj moći, i to nam je zapravo bio nešto kompliciraniji dio pravilnika, premda je zapravo logično kada se krene igrati, ali ne bih objašnjavao detalje istog, pogotovo zato što još nismo imali situaciju izjednačene vojne moći.
Inače ako se potroše sve karte 3. invazijskog vala, a da igra nije završena, jednostavno se promiješaju odbačene karte i formira se novi kup.
A to je isto kao i sa postavljanjem vojnih svijetova, ako xenosi imaju vojnu moć jednaku ili veću od vaše vojne moći, pobjeđuju. U tom slučaju oštećuju jedan od vaših svijetova (po vašem izboru) sa svim posljedicama, naime ako je svijet imao dobro, ono se odbacuje, prestaju vrijediti bonusi tog svijeta dok se isti ne obnovi, a ako svijet ne bude obnovljen do kraja igre, ne boduje se. Ovisno o preferencijama igrača, sama karta se okreće na drugu stranu ili se na nju stavlja oznaka oštećenosti. Mi smo osobno koristili drugu mogućnost zbog lakšeg praćenja kombinacija prilikom obnavljanja svijetova.
Kao što sam spomenuo, frka počinje ako xenosi uspiju u jednom valu poraziti SVE igrače, i ako se to još jednom uspiju napraviti (ne nužno uzastopce), počinje nova era xeno galaxije očišćena od humanoidnih oblika života, iltiga svi igrači gube.
Ali ako igrači uspiju odbiti xenose, dobivaju značkice "po zaslugama", koji se na kraju igre boduju kao i VP žetoni. Zašto sam stavio navodnike? Jer igrač koji je odbio najjaču flotu, dobiva 1 značkicu, dok drugi dobiva 2 značkice. Mislio sam si, koje su to fore, ja sam imao nešto veću vojnu moć, i dobivao sam jače flote za okršaj, zbog čega sam morao stalno odbacivati karte iz ruke ili dobra da bi ih odbio, dok bi primjerice moja žena dobila flotu jačine 0, tj. praktički nije morala poduzimati nikakve akcije (gubiti karte) da bi im se oduprijela. No kako je zaključila moja žena, koja je samo duplala broj tih značkica u odnosu na mene, "gle mora se više vrednovati doprinos onih koji usprkos slabijoj obrani uspiju odbiti xenose". Oukej, to sam joj vratio u sljedećoj partiji. Ako ništa, igrač koji ima najveću vojnu moć, na kraju igre dobiva pločicu "velikog admirala" koji donosi dodatnih 5 bodova,
Obrana
Kada se gleda obrana, broji se ukupna vojna moć i posebna moć namijenjena samo protiv xenosa (kao što primjerice postoji posebna vojna moć protiv uplift i sl. svijetova. Ta posebna vojna moć nije samo za obranu od xeno invazije, već i za postavljanje xeno svijetova koji su maltene svi vojni, i oni se ne mogu postaviti moćima karata kojima postavljate vojne svijetove kao nevojne (npr. specijalist za kontakte)
Naravno, za obranu možete koristiti i povremenu vojnu moć, ako posjedujete tu sposobnost, odbacivanjem karata iz ruke ili dobara.
Osim vojne moći, postoje karte koje kada postavite daju obrambeni bonus, stalni ili povremeni odbacivanjem karata. Znači ta sposobnost se može koristiti samo za igru sa uključenom invazijom. A svaki igrač dobiva i žeton bunkera, koji ima dvostruku funkciju,
- odbacivanjem karte iz ruke dobivate obrambeni bonus
- služi za skupljanje VP žetona koji doprinose ratnom naporu protiv xenosa. O tome više dalje.
Obnova oštećenih svijetova
Uz osnovne faze akcije, u igru dolazi i faza REPAIR koji se odigrava u fazi Produce. Svijetovi se mogu obnavljati samo u fazi Produce, tako što plaćate za to bilo u VP žetonima, dobrima ili kartama. naravno, možete dobiti i bonuse besplatnog popravka sa tom akcijskom kartom, ili iz karata postavljenih na vašem polju igre a koje imaju taj bonus.
E ono što je interesantno, ako počinje faza Produce, a neki svijetovi već imaju dobra, vi možete odbacivati ta dobra da ih razmijenite za VP žetone kojima doprinosite ukupnom ratnom naporu, "borbi za našu stvar protiv odvratnih smrdljivih xenosa". Te postavljate izdvojeno na već spomenuti bunker, jer osim što se time smanjuje vojni potencijal xenosa (objašnjenje ide kasnije), igrač koji je tako skupio više VP žetona u svom bunkeru, na kraju igre dobiva žeton "velikog donatora" koji donosi dodatnih 5 bodova. VP žetoni u bunkerima se naravno dalje normalno boduju.
Repulse ploča
Ovaj dio mi je teško prevodiv, no uglavnom uz igru dolazi Repulse karton sa nizom brojeva. Ovisno o broju igrača, na ploču se na jedan broj postavlja vojni potencijal xenosa, kao i diskovi u boji igrača koji se postavljaju na broj koji predstavlja njihovu ukupnu vojnu moć (obična i posebna protiv xenosa), ali se ne gledaju privremene vojne moći kao ni obrambeni bonus. Na taj način se prije početka svake bitke ažurira jakost branitelja i shodno tome dodjeljuju bitke.
No postoji i oznaka ukupne vojne moći SVIH igrača, i ako on u nekom trenu postane veći od vojnog potencijala xenosa, ti smrdljivi stvorovi su odbijeni jednom zasvagda i više nema nikakve invazije, čim se stekao još jedan uvjet za završetak igre.
Ali vojni potencijal (tj.mogućnost odbijanja pružanja njihovih šapa na našu galaksiju i naš način života) se inače može smanjiti doniranjem za našu stvar, kako je već opisano.
Partije
Igrali smo ukupno tri partije sa invazijom. Inače žena i ja smo počeli zapisivati rezultate naših partija, ali za prvu partiju sa ovom ekspanzijom smo se složili da nećemo zapisivati jer se kao još učimo igri. Naravno da mi sam u rukama dobio takav niz karata koje, da zapisujemo rezultat nikad ne bih dobio (eh što ti je taj Murphy), a koje su se tako fino nadovezivale jedna na drugu da mi je došlo da uskliknem "gdje su ti xenosi da ih malo našamaram". Partija je završila sa 70:26 za mene. Imao sam mogućnost da završim igru tako da naša ukupna vojna moć bude veća od xenosa, ali namjerno sam htio pustiti još jedan invazijski val da malo potaracaju carstvo moje žene.
U drugoj partiji me žena pobijedila s sitnom razlikom. Imao sam neznatno veću vojnu moć i bome sam namučio dok sam se nosio sa jačim flotama stalno odbacujući karte koje bi mi inače super došle u razvoju mog carstva, dok moja žena jedva da je nešto trebala poduzimati protiv flota koje su je zapadale.
U trećoj partiji sam se ja ušlepao tako što mi je vojna moć bila jednak nuli, ali imao sam kartice koje su mi davale bonus popravaka tako da sam si mogao priuštiti povremeni poraz te išao na masovnu consume/produce igru, dok sam ženi puštao da se bakće sa xenosima, i ponovo sam pobijedio sa 5 razlike. Doduše, drugu pjesmu bismo pjevali da je moja žena popustila pred xenosima.
Završne misli
Nakon svega tri odigrane partije jako nam se svidjela igra. Nova ekspanzija donosi elemente iščekivanja neminovne invazije, kao i tjeskobe zbog spoznaje da im se možda nećete moći oduprijeti. I premda dobro funkcionira udvoje, jako me zanima igranje sa većim brojem igrača.
Vidim možda jednu manu, ali teško mi je potvrditi nakon tako malog broja partija. Naime čini se da igra primorava da barem jedan igrač ide u razvoj vojne moći inače smo naježili ako svi skupa izgubimo u istom napadačkom valu, no to ćemo još testirati.
Sviđa mi se što, bez obzira na navodnu prisilnu kooperativnost tijekom odbijanja invazije, igra pruža dovoljno mogućnosti za guranje vlastitih sebičnih interesa jer, čak i nakon odbacivanja xenosa, samo je jedan pobjednik, pa tako uz pripreme protiv invadora, pokušavate izgraditi i svoje carstvo kojim ćete nadmašiti ostale protivnike.
Inače žena i ja jako volimo Race, i to nam je još uvijek igra broj 1 u našoj kući. Doduše nemamo staž kao neki veterani ovdje, svega preko stotinjak partija ngdje između 130-150, teško mi je reći.
Posjedujemo prve tri ekspanzije, i još se nismo zasitili igranja istih, ali realno za nas postoje neki minusi kod prve tri ekspanzije:
- dodaje se toliko karata u igru, gdje je osim nešto duže pripreme za igru problem i što same karte budu teže dostupne, tj. rijetko dohvatljive u tolikom kupu.
- po meni su prva i druga ekspanzija trebale ići zajedno jer je prva toliko "siromašna". Je, dodaje se varijanta za solo igranje koju nismo i sigurno nećemo koristiti.
- 3.ekspanzija nam je isto jako dobra, ali zapravo znatno komplicira igru, i premda smo dobro saživjeli s njome, nekako osjećamo kao da je suvišna sa prestižima.
- zbog tolikog broja komponenti sama priprema igre postaje duža (doduše to sam nekako uspio riješiti i olakšati novim insertom za kutiju)
- imam osjećaj da i partije traju duže jer je jednostavno toliko stvari o kojima trebate razmišljati (što zapravo i nije toliki problem osim možda za one koji vole jednostavnost osnovne igre)
Četvrtu ekspanziju ne posjedujemo niti smo igrali, pa ne mogu dati nijedan komentar.
Tako da, ako usporedim ove ekspanzije, i ako se gleda omjer uloženog/dobivenog, mislim da ova ekspanzija puno daje. Onima koji su se možda zasitili prve tri ekspanzije, te onima koji vole osnovnu igru bez puno kompliciranja, mislim da bi ova ekspanzija bila pun pogodak.
Nakon što nam (ženi i meni) je u utorak stigla nova ekspanzija za Race, naravno da je vikend bio rezerviran za igranje iste. Ovaj tekst će biti malo duži kako bih predstavio osobitosti igre, te na kraju i naše dojmove.
Kako je preporučeno u pravilniku, prvo smo igrali bez invazije, samo smo dodali nove karte osnovnoj igri i igrali po pravilima iste. To nam je čak i imalo smisla, ne toliko da upoznamo nove karte, koliko da se "očistimo" od iskustva igranja sa arcom 1, jer arc 3 donosi sasvim drugačije iskustvo igranja. Isprva smo se osjećali kao da nam je igra okljaštrena, nigdje pločica sa misijama, žetona prestiža i sličnih kombinatorika, kao i mnogih karata iz tih ekspanzija na koje smo se navikli, samo osnovna igra sa nešto većim brojem karata. To nas je podsjetilo koliko je Race bez ekspanzija u biti jednostavna i elegantna igra, i zašto nam se svidjela kada smo je počeli igrati.
Nakon tako odigrane tri igre, napokon smo uključili ekspanziju. Iako nam se pravilnik činio na trenutke kompliciranim, u biti kada se upoznate sa komponentama koji dolaze s ekspanzijom, shvatite da je sve zapravo jednostavno i logično.
Novi načini za završetak igre
Igra se u principu svodi na to da, na kraju svake runde, kada odigrate normalno faze, te eventualno odbacite višak karata u ruci ako ih imate, odigravate invaziju xenosa (ne znam kako bih to točno preveo u duhu igre) kojoj se morate oduprijeti. Jer uz normalne načine iz osnovne igre, imate još dva načina kako završavate igru:
- ako ukupna vojna moć svih igrača bude veća od snage xenosa, te
- ako xenosi uspiju u dva navrata poraziti SVE branitelje, čime igra završava bez pobjednika (izuzev xenosa, jel),
O tome ću malo podrobnije kasnije. Uglavnom invaziju igrate na kraju runde čak i ako je u toj istoj rundi došlo do regularnog završetka igre (potrošeni VP žetoni ili postavljeno 12 i više karata na igračevom polju).
Nova inačica faze Explore
Prvo bih spomenuo što se mijenja u odnosu na osnovnu igru. U fazi Explore, kada izvlačite karte, sada ih dodajete u ruku, a onda iz ruke birate koje ćete karte odbaciti. To je super sjelo jer nam se u prijašnjim igrama dešavalo da izvlačite karte koje su sve vama vrijedne dok u ruci držite neke bezvezarije, a ima mi i smisla i jer ipak, osim što gradite svoje galaktičko carstvo, morate stalno imati na umu opasnost od xenosa, pa da baš ne budete potpuno zakinuti.
Nadalje, invazija počinje na kraju 3.runde, tako da imate nešto vremena za pripremu obrane. U prvoj rundi se, uz faze koje odaberete, automatski odigrava faza Settle, čak i ako nijedan igrač nije odabrao tu fazu, naravno, pravila postavljanja svijeta i dalje su ista. No to ne znači da, ako jedan igrača izabere fazu Settle, postoje dvije faze postavljanja svijeta, sve je to i dalje jedna faza, samo igrač sada može koristiti bonus nakon postavljanja svijeta. Druga runda se pak normalno odigrava.
Invazija!
I tako, na kraju treće runde počinje invazije xenosa. U igri dolazi špil od 40 karata namijenjenih samo za xeno invaziju, i te karte su podijeljene u 3 vala napada. Prvi val je relativno benigan, kao da xenosi tek ispipavaju našu obranu, drugi je nešto ozbiljniji, dok treći val napada postaje masivan i uništavajući. Svaka karta označava vojnu moć napadača.
Izvlači se po dvije karte 1. i 2. vala po svakom igraču, koji se postavljaju na vrh špila, dok se igra sa svim kartama 3. vala koje idu na dno špila. No kako smo igrali naprednu igru za dvoje igrača, u tom slučaju smo izvukli ukupno dvije (ne četiri karte) 1. i 2. vala.
Naime, kada se odigrava invazija, izvlači se broj karata jednak broju igrača i onda se karte podijele među igračima, na način da se igrač sa jačom vojnom moći mora boriti sa jačom xeno flotom, dok igrač slabije vojne moći se obračunava sa slabijom flotom. Postoje posebna pravila ako su igrači izjednačeni po vojnoj moći, i to nam je zapravo bio nešto kompliciraniji dio pravilnika, premda je zapravo logično kada se krene igrati, ali ne bih objašnjavao detalje istog, pogotovo zato što još nismo imali situaciju izjednačene vojne moći.
Inače ako se potroše sve karte 3. invazijskog vala, a da igra nije završena, jednostavno se promiješaju odbačene karte i formira se novi kup.
A to je isto kao i sa postavljanjem vojnih svijetova, ako xenosi imaju vojnu moć jednaku ili veću od vaše vojne moći, pobjeđuju. U tom slučaju oštećuju jedan od vaših svijetova (po vašem izboru) sa svim posljedicama, naime ako je svijet imao dobro, ono se odbacuje, prestaju vrijediti bonusi tog svijeta dok se isti ne obnovi, a ako svijet ne bude obnovljen do kraja igre, ne boduje se. Ovisno o preferencijama igrača, sama karta se okreće na drugu stranu ili se na nju stavlja oznaka oštećenosti. Mi smo osobno koristili drugu mogućnost zbog lakšeg praćenja kombinacija prilikom obnavljanja svijetova.
Kao što sam spomenuo, frka počinje ako xenosi uspiju u jednom valu poraziti SVE igrače, i ako se to još jednom uspiju napraviti (ne nužno uzastopce), počinje nova era xeno galaxije očišćena od humanoidnih oblika života, iltiga svi igrači gube.
Ali ako igrači uspiju odbiti xenose, dobivaju značkice "po zaslugama", koji se na kraju igre boduju kao i VP žetoni. Zašto sam stavio navodnike? Jer igrač koji je odbio najjaču flotu, dobiva 1 značkicu, dok drugi dobiva 2 značkice. Mislio sam si, koje su to fore, ja sam imao nešto veću vojnu moć, i dobivao sam jače flote za okršaj, zbog čega sam morao stalno odbacivati karte iz ruke ili dobra da bi ih odbio, dok bi primjerice moja žena dobila flotu jačine 0, tj. praktički nije morala poduzimati nikakve akcije (gubiti karte) da bi im se oduprijela. No kako je zaključila moja žena, koja je samo duplala broj tih značkica u odnosu na mene, "gle mora se više vrednovati doprinos onih koji usprkos slabijoj obrani uspiju odbiti xenose". Oukej, to sam joj vratio u sljedećoj partiji. Ako ništa, igrač koji ima najveću vojnu moć, na kraju igre dobiva pločicu "velikog admirala" koji donosi dodatnih 5 bodova,
Obrana
Kada se gleda obrana, broji se ukupna vojna moć i posebna moć namijenjena samo protiv xenosa (kao što primjerice postoji posebna vojna moć protiv uplift i sl. svijetova. Ta posebna vojna moć nije samo za obranu od xeno invazije, već i za postavljanje xeno svijetova koji su maltene svi vojni, i oni se ne mogu postaviti moćima karata kojima postavljate vojne svijetove kao nevojne (npr. specijalist za kontakte)
Naravno, za obranu možete koristiti i povremenu vojnu moć, ako posjedujete tu sposobnost, odbacivanjem karata iz ruke ili dobara.
Osim vojne moći, postoje karte koje kada postavite daju obrambeni bonus, stalni ili povremeni odbacivanjem karata. Znači ta sposobnost se može koristiti samo za igru sa uključenom invazijom. A svaki igrač dobiva i žeton bunkera, koji ima dvostruku funkciju,
- odbacivanjem karte iz ruke dobivate obrambeni bonus
- služi za skupljanje VP žetona koji doprinose ratnom naporu protiv xenosa. O tome više dalje.
Obnova oštećenih svijetova
Uz osnovne faze akcije, u igru dolazi i faza REPAIR koji se odigrava u fazi Produce. Svijetovi se mogu obnavljati samo u fazi Produce, tako što plaćate za to bilo u VP žetonima, dobrima ili kartama. naravno, možete dobiti i bonuse besplatnog popravka sa tom akcijskom kartom, ili iz karata postavljenih na vašem polju igre a koje imaju taj bonus.
E ono što je interesantno, ako počinje faza Produce, a neki svijetovi već imaju dobra, vi možete odbacivati ta dobra da ih razmijenite za VP žetone kojima doprinosite ukupnom ratnom naporu, "borbi za našu stvar protiv odvratnih smrdljivih xenosa". Te postavljate izdvojeno na već spomenuti bunker, jer osim što se time smanjuje vojni potencijal xenosa (objašnjenje ide kasnije), igrač koji je tako skupio više VP žetona u svom bunkeru, na kraju igre dobiva žeton "velikog donatora" koji donosi dodatnih 5 bodova. VP žetoni u bunkerima se naravno dalje normalno boduju.
Repulse ploča
Ovaj dio mi je teško prevodiv, no uglavnom uz igru dolazi Repulse karton sa nizom brojeva. Ovisno o broju igrača, na ploču se na jedan broj postavlja vojni potencijal xenosa, kao i diskovi u boji igrača koji se postavljaju na broj koji predstavlja njihovu ukupnu vojnu moć (obična i posebna protiv xenosa), ali se ne gledaju privremene vojne moći kao ni obrambeni bonus. Na taj način se prije početka svake bitke ažurira jakost branitelja i shodno tome dodjeljuju bitke.
No postoji i oznaka ukupne vojne moći SVIH igrača, i ako on u nekom trenu postane veći od vojnog potencijala xenosa, ti smrdljivi stvorovi su odbijeni jednom zasvagda i više nema nikakve invazije, čim se stekao još jedan uvjet za završetak igre.
Ali vojni potencijal (tj.mogućnost odbijanja pružanja njihovih šapa na našu galaksiju i naš način života) se inače može smanjiti doniranjem za našu stvar, kako je već opisano.
Partije
Igrali smo ukupno tri partije sa invazijom. Inače žena i ja smo počeli zapisivati rezultate naših partija, ali za prvu partiju sa ovom ekspanzijom smo se složili da nećemo zapisivati jer se kao još učimo igri. Naravno da mi sam u rukama dobio takav niz karata koje, da zapisujemo rezultat nikad ne bih dobio (eh što ti je taj Murphy), a koje su se tako fino nadovezivale jedna na drugu da mi je došlo da uskliknem "gdje su ti xenosi da ih malo našamaram". Partija je završila sa 70:26 za mene. Imao sam mogućnost da završim igru tako da naša ukupna vojna moć bude veća od xenosa, ali namjerno sam htio pustiti još jedan invazijski val da malo potaracaju carstvo moje žene.
U drugoj partiji me žena pobijedila s sitnom razlikom. Imao sam neznatno veću vojnu moć i bome sam namučio dok sam se nosio sa jačim flotama stalno odbacujući karte koje bi mi inače super došle u razvoju mog carstva, dok moja žena jedva da je nešto trebala poduzimati protiv flota koje su je zapadale.
U trećoj partiji sam se ja ušlepao tako što mi je vojna moć bila jednak nuli, ali imao sam kartice koje su mi davale bonus popravaka tako da sam si mogao priuštiti povremeni poraz te išao na masovnu consume/produce igru, dok sam ženi puštao da se bakće sa xenosima, i ponovo sam pobijedio sa 5 razlike. Doduše, drugu pjesmu bismo pjevali da je moja žena popustila pred xenosima.
Završne misli
Nakon svega tri odigrane partije jako nam se svidjela igra. Nova ekspanzija donosi elemente iščekivanja neminovne invazije, kao i tjeskobe zbog spoznaje da im se možda nećete moći oduprijeti. I premda dobro funkcionira udvoje, jako me zanima igranje sa većim brojem igrača.
Vidim možda jednu manu, ali teško mi je potvrditi nakon tako malog broja partija. Naime čini se da igra primorava da barem jedan igrač ide u razvoj vojne moći inače smo naježili ako svi skupa izgubimo u istom napadačkom valu, no to ćemo još testirati.
Sviđa mi se što, bez obzira na navodnu prisilnu kooperativnost tijekom odbijanja invazije, igra pruža dovoljno mogućnosti za guranje vlastitih sebičnih interesa jer, čak i nakon odbacivanja xenosa, samo je jedan pobjednik, pa tako uz pripreme protiv invadora, pokušavate izgraditi i svoje carstvo kojim ćete nadmašiti ostale protivnike.
Inače žena i ja jako volimo Race, i to nam je još uvijek igra broj 1 u našoj kući. Doduše nemamo staž kao neki veterani ovdje, svega preko stotinjak partija ngdje između 130-150, teško mi je reći.
Posjedujemo prve tri ekspanzije, i još se nismo zasitili igranja istih, ali realno za nas postoje neki minusi kod prve tri ekspanzije:
- dodaje se toliko karata u igru, gdje je osim nešto duže pripreme za igru problem i što same karte budu teže dostupne, tj. rijetko dohvatljive u tolikom kupu.
- po meni su prva i druga ekspanzija trebale ići zajedno jer je prva toliko "siromašna". Je, dodaje se varijanta za solo igranje koju nismo i sigurno nećemo koristiti.
- 3.ekspanzija nam je isto jako dobra, ali zapravo znatno komplicira igru, i premda smo dobro saživjeli s njome, nekako osjećamo kao da je suvišna sa prestižima.
- zbog tolikog broja komponenti sama priprema igre postaje duža (doduše to sam nekako uspio riješiti i olakšati novim insertom za kutiju)
- imam osjećaj da i partije traju duže jer je jednostavno toliko stvari o kojima trebate razmišljati (što zapravo i nije toliki problem osim možda za one koji vole jednostavnost osnovne igre)
Četvrtu ekspanziju ne posjedujemo niti smo igrali, pa ne mogu dati nijedan komentar.
Tako da, ako usporedim ove ekspanzije, i ako se gleda omjer uloženog/dobivenog, mislim da ova ekspanzija puno daje. Onima koji su se možda zasitili prve tri ekspanzije, te onima koji vole osnovnu igru bez puno kompliciranja, mislim da bi ova ekspanzija bila pun pogodak.