Igrao sam dosad svega sedam partija pa sam još pod dojmom početnika.
Ovako na prvu sam dosta neutralan prema igri, niti mi se sviđa, niti mi se ne sviđa. Ali tako je to uvijek s novim igrama. Možda bi mi se puno više svidjela da nisam dosad navikao na dobar stari Race s kartama. No moram priznati kako s obzirom na neku početnu skepsu oko enormnog utjecaja sreće u igri zbog bacanja kockica, ostao sam jako ugodno iznenađen koliko je to rijedak slučaj. Jasno može se dogoditi, no isto je kao i u klasičnom Raceu kada nikako da ti se pogode prave karte koje ti trebaju već ti dolaze sve totalno različite od onoga što ti treba u tom trenutku. To su super riješili na način da velika većina pločica omogućuje igraču da premješta kockice iz jedne faze u drugu.
Također mi je super kako pri istraživanjima svemira posežemo u platnenu vrećicu i nasumično izvlačimo pločice, koje su da stvar bude bolja dvostrane, s jedne strane se nalazi neki planet, s druge neki razvoj. Svaku pločicu koju se izvadi na ovaj način se polaže na svoj board (ako se onaj tanki karton uopće može nazvati tako) na za to predviđeno mjesto. Ako se odabrala strana razvoja tada se pločica polaže na polje na boardu za razvoj, a ako pak planeta na polje određeno za kolonizaciju planeta. Tako da je istodobno moguće raditi na jednom razvoju i jednoj kolonizaciji. Svaki put kada se na toj pločici skupi dovoljno kockica kolika je cijena za koloniziranje planeta ili izgradnju razvoja, sve kockice odlaze u tzv. citizenry. Otuda ih se pomoću prodaje dobara ili pri odabiru faze istraživanja umjesto potrage za planetima i razvojima ide na povećanje kredita, čime se povećava novčana snaga. S tim kreditom/novcem se na kraju svake faze otkupljuju natrag kockice iz citizenryja te se ponovno mogu koristiti. Jasno što vam je veća novčana snaga na kraju svake runde, to ćete više iskorištenih kockica iz citizenryja moći povratiti u čašica na ponovno korištenje. Pravila igre vam uvijek omogućuju da si po defaultu možete vratiti na kraju svake runde barem jednu kockicu iz citizenryja u čašicu.
Eh da jesam li rekao da se kockice bacaju iz cool dizajniranih čašica koje su u bojama koje igrači odaberu (plava, žuta, crvena, zelena, narančasta). I dalje je 4 različitih dobara u igri (Novelty, Rare elements, Genes i Alien technology), no zato je čak 7 različitih kockica na raspolaganju. Plave su očito one koje dođu od novelyt svjetova, smeđe od rare elements, zelene od genes i žute od alien technology). No osim njih tu su i bijele, koje su bazne s kojima svaki igrač započinje (s 3 se započinje u čašici, a 2 su u citizenryju + ostale kockice zavisno o početnom svijetu i početnim pločicama). Tu su i crvene kockice koje su ratne i ljubičaste koje su više za konzumaciju resursa. Zašto kažem više? Zato što očito crvene kockice imaju na svojih 6 strana više oznaka za koloniziranje, a ljubičaste za konzumaciju resursa, dok bijele imaju sve faze podjednake. Dakle određene kockice su više specijalizirane za jednu stvar i tako vam olakšavaju da nemate problema sa svojim bacanjima kockica jer će te u većini slučajeva moći očekivati ono što će te zarolati. Eh da na kockicama postoji još i oznaka *, ako taj znak na pojedinoj kocki izađe to znači da se ta kockica može iskoristiti za bilo koju fazu. Faze su sve ostale iste, samo se promijenio redoslijed zadnje dvije. Explore je i dalje prvi, pa develop, pa settle, no za razliku od klasičnog Racea četvrta faza je produce, a peta tzv. "ship" koja je istovjetna consume/trade fazi u klasičnom Raceu.
Svaki igrač osim već navedenih kockica dobiva i svoj board na kojem se nalazi pozicija na kojoj se odlažu kockice koje su se iskoristile tu fazu - citizenry, pozicija na kojoj se razvijaju pločice i pozicija na kojoj se kolonizira. Fora s pozicijama za razvoj i kolonizaciju je da ukoliko nemate određene moći nekih već razvijenih pločica u vašem tablou, pri svakom istraživanju svemira nove pločice morate stavljati iznad onih koje vam se već nalaze poziciji za razvoj i kolonizaciju. Dakle tek kad izgradite neki razvoj ili kolonizirate neki planet koji se nalaze na vrhu špila pločica, možete razvijati kolonizirati onu pločicu koja je sljedeća u nizu itd. redom.
Ispod navedenih pločica nalazi se traka na kojoj pratite svoj kredit, tj. novčanu moć. Traka ide do pozicije 10 i čovječuljak uobliku astronauta kakvog smo prvi put vidjeli u Alien Artifacts ekspanziji vam služi za označavanje na kojoj ste poziciji.
Svaki igrač dobiva još i malu traku mogućih faza na koju stavlja, tj. angažira određeni broj kockica prema svojim željama a u odnosu na svoju strategiju i moguću od protivnika. Sve to skriva ispred svojeg kartonskog zaslona (screena) na kojem su printane i značenja pojedinih ikonografija kao i ostala kratka pripomoć pri igri. Jednom kada su svi angažirali sve svoje kockice i odabrali po jednu fazu zaslon se otkriva i akcija kreće.
Igra i dalje završava na jedan od dva, ako ne i oba načina istodobno. Potrošnjom svih VP chipova na raspolaganju zavisno o broju igrača ili tako da jedan igrač dovrši dvanaestu pločicu i položi ju u svoj tablou.
Što mi se sviđa kod ove igre. Pa ovo je definitivno Race i vidjeti neke dobro poznate svjetove i razvoje kako funkcioniraju malo drugačije u harmoniji s mehanikom bacanja kockica je zaista dobar osjećaj za sve velike ljubitelje klasične igre kartama. Zbilja su dobro sredili mehaniku s kockicama i sveli utjecaj sreće na jako jako malu razinu. Dio dizajna i ideja s mehanikom bacanja kockica je koliko sam primijetio izravno uzeto iz ideje kako robot igra u Gathering Storm ekspanziji. Tu ideju su koliko vidim uzeli za baznu, ispolirali, dodali neke nove ideje, dodali živog igrača u tu formulu i voila masterpiece.
Ono što mi se ne sviđa u igri je što za razliku od Racea nije toliko brza. Dapače ako se igra u više igrača, i još k tome ako si neki vole malo dulje razmisliti, igra se zna pošteno oduljiti. To dolazi iz razloga što sada umjesto odabira faze, svaki igrač mora dobro razmisliti kako će i gdje angažirati sve svoje kockice koje je zarolao u toj rundi. Ako je na jednom od početaka runde zarolao desetak i više kockica, možete si i zamisliti razlog tolikom razmišljanju. A otkrivanje tko je što odabrao u pojedinoj rundi može krenuti tek kad svi otkriju svoje zaslone, dakle tek kad svaki igrač odabere svoju fazu i angažira sve svoje kockice. Dakle svatko tko krene s nekom idejom o brzoj igri neka dva put promisli. Također nešto što zna zasmetati je buka koju igra stvara. Opet, zamislite kako samo jedan igrač miješa svojih deset kockica u čašici prije nego što ih zarola, i sada tome pridodajte još 4 ostala igrača koji rade istu stvar. Buka je prilično velika, da ne kažem ponekad i doslovno zaglušujuća.
No ako vas ne smetaju ove sitnice, koje zapravo i nisu baš neki veliki deal, onda dobrodošli u Roll For The Galaxy

.