Amateurs,To Arms!
Postano: 28 ruj 2014, 21:33
-Broj igrača : 1-2
-Trajanje : 3-4h

Ako bi postojao rang za igre čiju temu ne poznajete ili niste zainteresirani ,pa ipak vas uspije uvući u svoj svijet onda zasigurno tu svoje mjesto bi pronašla Amateurs,To Arms!U tom uskom krugu,iznad svih ocjena devetki ili desetki našla bi svoje mjesto među djelima poput Pax Porfiriane,Virign Queen,Here i Stand.....
Za razliku od naslova okrenutim tournament načinu igranja kao "1812 Rebellion" ili "Mr.Madison's War" koji se odnosi točno na određeni dio povijesti, fokusiran na Great Lakes i glavni front,kompanija Clash of Arms napravila je malo remek-djelo kojim je pokriven cjelokupni sukob (War 1812) gdje su Amerikanci željeli anektirati Kanadu a Engleska naučiti lekciju svoje bivše kolonije.....od Velikih Jezera,do Sjeverozapadne divljine,Atlanske obale US i nativnih plemena juga,stavljajući igrača u "čizme" generala Georga Prevost-a i Jamesa Madison-a, potpuno prenijevši atmosferu toga vremena i podijeljenih mišljenja o sukobu,frustriranih zapovjednika koji su odbijali naređenja,loše i najčešće nikakve logistike.Kao podloga korištena je originalna mapa Abrahama Bradley-a iz 1812 god.,koju mnogi zagovaraju kao jednu od najljepših u povijesti društvenih igara.

-Strategije
Osim lijepog izgleda mape,svaki njezin dio terena ima funkciju i zahtjeva određenu pažnju prilikom kretanja vojske/ekspedicija,pa će tijekom prelaska granice između dvije regije najčešće doći do raspada jedinica slabijeg morala ili jednosmjerni put ukoliko ekspedicija ne preživi divljinu na zapadu.Jezera,rijeke i mali potoci služiti će za potpunu opskrbu vojske ,na logistiku gdje spada i kopanje puta,treba pripaziti jer utječe na broj jedinica sposobnih za borbu a tijekom zime moguće je da ostanete sa samo pola vojske.
Na jugu su civilizirana nativna plemena pa hrabri igrač može pokušati "nagovoriti" nekolicinu da se pridruže ili obave pretres (palež) rubnih mjesta.,ili povedu ekspediciju u divljinu,gdje ga čeka još divljih plemena....
Na jezerima Erie i Ontario graditi će te razne klase brodova kako bi osigurali dominaciju i zaštitu od napada,ovaj dio zaslužuje posebnu pažnju tijekom igre, kako se ne bi izgubile strateške pozicije (Quebec,Montreal,Fort Oswego...) koje mogu utjecati na mogućnost pristupa nativnim plemenima od strane Engleza, a bez kojih nema ekspedicija u predio Sjeverozapadne divljine - ili čekate zimu da se jezera zalede pa kopnenim jedinicama napravite opsadu,ali tu ostaje veliki problem opskrbe tijekom zime i u slučaju lošeg vremena vojska može biti eliminirana.
Atlanskim dijelom dominiraju Britanci koji blokadama luka i napadima mogu gotovo uništiti utvrde obalnih gradova i utjecati na opći sentiment oko sukoba ali i uspješno pripremiti invaziju sa mora;taktiku protiv ovakvih situacija treba tražiti u pomoći civiliziranih nativnih plemena (paleža manjih britanskih mjesta,ukratko) i prebacivanja bitke na kopno.
Zima... Velika Jezera su zaleđena,brodovi miruju,ali je moguće kretati se po ledu....


Amateurs,To Arms daje novo značenje CDG igrama,sa velikim dekom od 150 karata ne postoji nikakvo "navođenje" igrača,naprotiv mnogi joj prebacuju velike i nepredvidive preokrete koji mogu nastati tijekom igre,asimetrija sukobljenih strana,jedan od najvećih "Fog of War" ,te nemogućnost praćenja jedne taktike;potpuno oslikavajući atmosferu koja je pratila ovaj sukob.Stvari će uvijek ići u lošem smjeru - loše vrijeme dok su jedinice na terenu,nemogućnost opskrbe ili polovične opskrbe,regrutiranje i napadi lokalnih volontera (Militia) dok vaša vojska prolazi blizu manjih mjesta,ovisno o tipu jedinica njihovo raspuštanje tijekom zime pa ponovno novačenje na proljeće.... i općenito vatrena voda.
I dok se sa Regularima,Fencibles,Cavalry možete kretati po skoro svim vrstama terena,plaćajući visoki CP za šire rijeke ili guste šume i sličan teže prohodan teren,u Sjeverozapadnu divljinu možete samo ući sa Rangers-ima,Voyagerus ili Indijancima,koji će zasigurno bolje pratiti tragove ali su slabo osposobljeni za neke kompleksnije napade-odbrane.
Unatoč svemu Amaterus,To Arms! moguće je svrstati u tournament igre,ali kako spada u igre koje se teško nauče igrati dobro,potrebno je oko 20-tak partija kako bi se uhvatila nekakva smislena strategija.
Peace Track,jedna od specifičnosti AtA,gdje svaki sukob tjera sentiment obje strane prema završetku rata a pobjednik određen je kada se Američki i Engleski counteri dodirnu,ovisno gdje Peace Track preteže sljeduju mirovni pregovori u Ghentu gdje se dodatno ubrajaju bodovi skupljeni vojnim djelovanjem.
Peace Track

Za kvalitetu komponenata kao da je postignut neki drugi nivo,pa odgovor "Pa to je Clash Of Arms" predstavlja neupitnu kvalitetu,od prekrasnih countera i art-a na kartama,do pravila i povijesnih komentara,odrađen je jedan zavidan posao.Komponente su slagane na način da prilikom njihovog vađenja iz kutije radimo prezentaciju pred samim sobom (jedna od specifičnosti Clash of Arms),pravila se sastoje od samo 14 stranica vrlo jasno napisanih,za svih 150 karata nalaze se povijesna objašnjenja.



Ovdje neće biti kompleksnih manevara,prosto iz razloga što većinu vojske sačinjavaju amateri,a popraćeno prije navedenom lošom organizacijom i općenitim mišljenjem o ovom sukobu,političkim odlukama i praznom blagajnom...pa ipak određena razina discipline i taktiziranja je prisutna ukoliko vješti igrač uspije u ovakvim nepovoljnim vremenima organizirati amatere na oružje.
Povijesno točna simulacija ali istovremeno i asimetrična ,sa velikim preokretima,oskudnim CP i visokom entry level-u potrebnom za tourrnament možda neće biti prihvatljiva za svakoga,wargamer-i uživati će u nebrojenim strategijama dok ih Amateurs,To Arms! opasno i potpuno uvlači u svoj svijet..........
-Trajanje : 3-4h

Ako bi postojao rang za igre čiju temu ne poznajete ili niste zainteresirani ,pa ipak vas uspije uvući u svoj svijet onda zasigurno tu svoje mjesto bi pronašla Amateurs,To Arms!U tom uskom krugu,iznad svih ocjena devetki ili desetki našla bi svoje mjesto među djelima poput Pax Porfiriane,Virign Queen,Here i Stand.....
Za razliku od naslova okrenutim tournament načinu igranja kao "1812 Rebellion" ili "Mr.Madison's War" koji se odnosi točno na određeni dio povijesti, fokusiran na Great Lakes i glavni front,kompanija Clash of Arms napravila je malo remek-djelo kojim je pokriven cjelokupni sukob (War 1812) gdje su Amerikanci željeli anektirati Kanadu a Engleska naučiti lekciju svoje bivše kolonije.....od Velikih Jezera,do Sjeverozapadne divljine,Atlanske obale US i nativnih plemena juga,stavljajući igrača u "čizme" generala Georga Prevost-a i Jamesa Madison-a, potpuno prenijevši atmosferu toga vremena i podijeljenih mišljenja o sukobu,frustriranih zapovjednika koji su odbijali naređenja,loše i najčešće nikakve logistike.Kao podloga korištena je originalna mapa Abrahama Bradley-a iz 1812 god.,koju mnogi zagovaraju kao jednu od najljepših u povijesti društvenih igara.

-Strategije
Osim lijepog izgleda mape,svaki njezin dio terena ima funkciju i zahtjeva određenu pažnju prilikom kretanja vojske/ekspedicija,pa će tijekom prelaska granice između dvije regije najčešće doći do raspada jedinica slabijeg morala ili jednosmjerni put ukoliko ekspedicija ne preživi divljinu na zapadu.Jezera,rijeke i mali potoci služiti će za potpunu opskrbu vojske ,na logistiku gdje spada i kopanje puta,treba pripaziti jer utječe na broj jedinica sposobnih za borbu a tijekom zime moguće je da ostanete sa samo pola vojske.
Na jugu su civilizirana nativna plemena pa hrabri igrač može pokušati "nagovoriti" nekolicinu da se pridruže ili obave pretres (palež) rubnih mjesta.,ili povedu ekspediciju u divljinu,gdje ga čeka još divljih plemena....
Na jezerima Erie i Ontario graditi će te razne klase brodova kako bi osigurali dominaciju i zaštitu od napada,ovaj dio zaslužuje posebnu pažnju tijekom igre, kako se ne bi izgubile strateške pozicije (Quebec,Montreal,Fort Oswego...) koje mogu utjecati na mogućnost pristupa nativnim plemenima od strane Engleza, a bez kojih nema ekspedicija u predio Sjeverozapadne divljine - ili čekate zimu da se jezera zalede pa kopnenim jedinicama napravite opsadu,ali tu ostaje veliki problem opskrbe tijekom zime i u slučaju lošeg vremena vojska može biti eliminirana.
Atlanskim dijelom dominiraju Britanci koji blokadama luka i napadima mogu gotovo uništiti utvrde obalnih gradova i utjecati na opći sentiment oko sukoba ali i uspješno pripremiti invaziju sa mora;taktiku protiv ovakvih situacija treba tražiti u pomoći civiliziranih nativnih plemena (paleža manjih britanskih mjesta,ukratko) i prebacivanja bitke na kopno.
Zima... Velika Jezera su zaleđena,brodovi miruju,ali je moguće kretati se po ledu....


Amateurs,To Arms daje novo značenje CDG igrama,sa velikim dekom od 150 karata ne postoji nikakvo "navođenje" igrača,naprotiv mnogi joj prebacuju velike i nepredvidive preokrete koji mogu nastati tijekom igre,asimetrija sukobljenih strana,jedan od najvećih "Fog of War" ,te nemogućnost praćenja jedne taktike;potpuno oslikavajući atmosferu koja je pratila ovaj sukob.Stvari će uvijek ići u lošem smjeru - loše vrijeme dok su jedinice na terenu,nemogućnost opskrbe ili polovične opskrbe,regrutiranje i napadi lokalnih volontera (Militia) dok vaša vojska prolazi blizu manjih mjesta,ovisno o tipu jedinica njihovo raspuštanje tijekom zime pa ponovno novačenje na proljeće.... i općenito vatrena voda.
I dok se sa Regularima,Fencibles,Cavalry možete kretati po skoro svim vrstama terena,plaćajući visoki CP za šire rijeke ili guste šume i sličan teže prohodan teren,u Sjeverozapadnu divljinu možete samo ući sa Rangers-ima,Voyagerus ili Indijancima,koji će zasigurno bolje pratiti tragove ali su slabo osposobljeni za neke kompleksnije napade-odbrane.
Unatoč svemu Amaterus,To Arms! moguće je svrstati u tournament igre,ali kako spada u igre koje se teško nauče igrati dobro,potrebno je oko 20-tak partija kako bi se uhvatila nekakva smislena strategija.
Peace Track,jedna od specifičnosti AtA,gdje svaki sukob tjera sentiment obje strane prema završetku rata a pobjednik određen je kada se Američki i Engleski counteri dodirnu,ovisno gdje Peace Track preteže sljeduju mirovni pregovori u Ghentu gdje se dodatno ubrajaju bodovi skupljeni vojnim djelovanjem.
Peace Track

Za kvalitetu komponenata kao da je postignut neki drugi nivo,pa odgovor "Pa to je Clash Of Arms" predstavlja neupitnu kvalitetu,od prekrasnih countera i art-a na kartama,do pravila i povijesnih komentara,odrađen je jedan zavidan posao.Komponente su slagane na način da prilikom njihovog vađenja iz kutije radimo prezentaciju pred samim sobom (jedna od specifičnosti Clash of Arms),pravila se sastoje od samo 14 stranica vrlo jasno napisanih,za svih 150 karata nalaze se povijesna objašnjenja.



Ovdje neće biti kompleksnih manevara,prosto iz razloga što većinu vojske sačinjavaju amateri,a popraćeno prije navedenom lošom organizacijom i općenitim mišljenjem o ovom sukobu,političkim odlukama i praznom blagajnom...pa ipak određena razina discipline i taktiziranja je prisutna ukoliko vješti igrač uspije u ovakvim nepovoljnim vremenima organizirati amatere na oružje.
Povijesno točna simulacija ali istovremeno i asimetrična ,sa velikim preokretima,oskudnim CP i visokom entry level-u potrebnom za tourrnament možda neće biti prihvatljiva za svakoga,wargamer-i uživati će u nebrojenim strategijama dok ih Amateurs,To Arms! opasno i potpuno uvlači u svoj svijet..........