Hoplite
Postano: 30 svi 2014, 22:00
Taktička simulacija GBoH (Great Battles of History) ,Grčko - Perzijski sukobi u periodu 5-og . 4-og stoljeća p.n.e. koju mogu igrati od 1-8 igrača.
Igre iz GBoH serijala baziraju se na velikom taktičkom realizmu jedinica,oružja kao i terena,te zamora i spremnosti armije.U slučajevima Hoplita (ne Spartan Hoplita) jedinice su sastavljene uglavnom od slabo utreniranih pojedinaca amatera,pa kada jednom dobiju naredbu gotovo ih je nemoguće zaustaviti.Postoji još niz raznih jedinica iz toga vremena,npr. Chariots su za prilike sukoba tog vremena dosta nezgrapne pa se uglavnom koriste za odvlačnje pažnje od premještanja jedinica u pozadini.
Sve igre iz GBoH serijala su simulacije sa jako puno informacija,kako se pokušavaju slijediti što točniji zapisi o bitkama (koliko je to moguće) često su scenariji nebalansirani,što je posebna zanimljivost .Unatoč visokoj razini informacija lako se uči,potrebno je slijediti logiku manevriranja jedinica tj. vizualizirati.Igra je vrlo dinamična i može vas držati "na rubu",naročito nakon pokreta jedinica.
Igrač ima na raspolaganju razne kombinacije jedinica,manevara kao i odvlačenja pozornosti,osim taktičkog dijela igrač mora poznavati kako najbolje iskoristiti i one najslabije jedinice u datoj situaciji.Kako se svaka jedinica drugačije bori postoji Weapon Comparative Chart gdje se usporede sukobljene jedinice tj. njihovo oružje,spremnost,kohezija,da li su napadači ili se brane,da li su hodali ili trčali te kako su prišli jedinici - frontalno,bočno ili pozadinski.Ukoliko su jedinice u dometu Leadera moguće je dobiti modificirani rezultat tj. najgore što se može desiti jeste da izgubite Leadera ili Field commandera,onda nastaju panike u redovima
Postoji nekoliko mapa/bitki koje mogu se odigrati za 2-4 sata,a ja sam ovdje postavio interesantan setup bitke kod Plateje,mapa je ogromna sa izuzetkom da na njoj može igrati 9 igrača,kako bi komunicirali tijekom bitke preporuča se da sve dogovore pišu ili dogovaraju odmaknuvši se od stola.Predviđeno vrijeme igranja ovog scenarija je 8+ sati.
Ovo je prvi dan Bitke kod Plateje,Kserkova (75.000 jedinica) (plavi counteri) vojska,sastavljena većinom od lagane pješadije i velikog broja strijelaca,izbjegava silazak u dolinu rijeke Asopus.Međutim niti Grci (50.000 jedinica) ne mogu ostati na visoravni,najveći problem je dostava hrane,a kako je istočna strana nezaštićena postoji mogućnost da perzijska konjica presječe dostavu hrane.
U gornjem lijevom kutu nalazi se Aleksandar sa jakom vojskom, koji je pritisnut Perzijskim generalom Mardonijom očigledno promjenio stranu.....naravno igrač koji bi igrao stranu Aleksandra mogao bi pokazati zube Kserku i u zadnji čas okrenuti mu leđa - ili ne...

Perzijanci imaju dvije skupine jake konjice potpuno u pozadini,i vrlo mudro "stanjene" redove na dva mjesta ,jasno da ovo bi moglo značiti nagli prodor pozadinske Medium Infantry,jer u pozadini drugi i treći red je Medium Infantry koja bi mogla izbiti u prvi plan a zatim sa desnog boka prići sa armijom strijelaca Grcima.Ali prije svega na putu im stoje prirodne prepreke rijeka Asopus,i brojne manje riječice a koje će sasvim sigurno utjecati na sposobnost perzijske vojske.
Iako u boljoj poziciji,pokretljivost Grčke vojske smanjena je radi teško prohodnog terena,a dolazak hrane (donji desni kut) ugrožen je od strane perzijske konjice.
Vrlo sposobna Aleksandrova vojska može predstavljati ozbiljan problem.Jedinica konjanika (u pozadini) sasvim sigurno cilja na likvidaciju Grčkog generala Demcoritusa (Command rating 5,Capability rating 3,Carisma rating 3).
Skirmisheri u prvom redu ne bi smjeli napuštati povišenu poziciju na kojoj se nalaze!
]
Osim scenarija,postoje i manje mape,sa terenom koji nema nikakve prepreke - često su upravo takve mjesta birala se za bitke,a koje je moguće igrati dogovorno sa igračima o veličini vojske i sastavu.
Igre iz GBoH serijala baziraju se na velikom taktičkom realizmu jedinica,oružja kao i terena,te zamora i spremnosti armije.U slučajevima Hoplita (ne Spartan Hoplita) jedinice su sastavljene uglavnom od slabo utreniranih pojedinaca amatera,pa kada jednom dobiju naredbu gotovo ih je nemoguće zaustaviti.Postoji još niz raznih jedinica iz toga vremena,npr. Chariots su za prilike sukoba tog vremena dosta nezgrapne pa se uglavnom koriste za odvlačnje pažnje od premještanja jedinica u pozadini.
Sve igre iz GBoH serijala su simulacije sa jako puno informacija,kako se pokušavaju slijediti što točniji zapisi o bitkama (koliko je to moguće) često su scenariji nebalansirani,što je posebna zanimljivost .Unatoč visokoj razini informacija lako se uči,potrebno je slijediti logiku manevriranja jedinica tj. vizualizirati.Igra je vrlo dinamična i može vas držati "na rubu",naročito nakon pokreta jedinica.
Igrač ima na raspolaganju razne kombinacije jedinica,manevara kao i odvlačenja pozornosti,osim taktičkog dijela igrač mora poznavati kako najbolje iskoristiti i one najslabije jedinice u datoj situaciji.Kako se svaka jedinica drugačije bori postoji Weapon Comparative Chart gdje se usporede sukobljene jedinice tj. njihovo oružje,spremnost,kohezija,da li su napadači ili se brane,da li su hodali ili trčali te kako su prišli jedinici - frontalno,bočno ili pozadinski.Ukoliko su jedinice u dometu Leadera moguće je dobiti modificirani rezultat tj. najgore što se može desiti jeste da izgubite Leadera ili Field commandera,onda nastaju panike u redovima

Postoji nekoliko mapa/bitki koje mogu se odigrati za 2-4 sata,a ja sam ovdje postavio interesantan setup bitke kod Plateje,mapa je ogromna sa izuzetkom da na njoj može igrati 9 igrača,kako bi komunicirali tijekom bitke preporuča se da sve dogovore pišu ili dogovaraju odmaknuvši se od stola.Predviđeno vrijeme igranja ovog scenarija je 8+ sati.
Ovo je prvi dan Bitke kod Plateje,Kserkova (75.000 jedinica) (plavi counteri) vojska,sastavljena većinom od lagane pješadije i velikog broja strijelaca,izbjegava silazak u dolinu rijeke Asopus.Međutim niti Grci (50.000 jedinica) ne mogu ostati na visoravni,najveći problem je dostava hrane,a kako je istočna strana nezaštićena postoji mogućnost da perzijska konjica presječe dostavu hrane.
U gornjem lijevom kutu nalazi se Aleksandar sa jakom vojskom, koji je pritisnut Perzijskim generalom Mardonijom očigledno promjenio stranu.....naravno igrač koji bi igrao stranu Aleksandra mogao bi pokazati zube Kserku i u zadnji čas okrenuti mu leđa - ili ne...

Perzijanci imaju dvije skupine jake konjice potpuno u pozadini,i vrlo mudro "stanjene" redove na dva mjesta ,jasno da ovo bi moglo značiti nagli prodor pozadinske Medium Infantry,jer u pozadini drugi i treći red je Medium Infantry koja bi mogla izbiti u prvi plan a zatim sa desnog boka prići sa armijom strijelaca Grcima.Ali prije svega na putu im stoje prirodne prepreke rijeka Asopus,i brojne manje riječice a koje će sasvim sigurno utjecati na sposobnost perzijske vojske.
Iako u boljoj poziciji,pokretljivost Grčke vojske smanjena je radi teško prohodnog terena,a dolazak hrane (donji desni kut) ugrožen je od strane perzijske konjice.
Vrlo sposobna Aleksandrova vojska može predstavljati ozbiljan problem.Jedinica konjanika (u pozadini) sasvim sigurno cilja na likvidaciju Grčkog generala Demcoritusa (Command rating 5,Capability rating 3,Carisma rating 3).
Skirmisheri u prvom redu ne bi smjeli napuštati povišenu poziciju na kojoj se nalaze!

Osim scenarija,postoje i manje mape,sa terenom koji nema nikakve prepreke - često su upravo takve mjesta birala se za bitke,a koje je moguće igrati dogovorno sa igračima o veličini vojske i sastavu.