Evo igrala se igra upravo danas

. Pa da napišem svoje svježe dojmove vezane za igru dok su još svježi

.
Ukratko igra mi se jako svidjela. Al to sam ionako očekivao jer kod mene se ne može fulati sa civilization building i tematskim igrama. Mada ove prve dosta zanemarujem u zadnje vrijeme iz razloga što jako dugo traju. Počeli smo oko 15:30, završili oko 19:15.
Igra je počela poprilično brzo na početku iz razloga što se nije imalo previše za radit. Pa naravno kad se počne od skromnih početaka s jednim naseljem i jednim kolonistom. I onda tamo već polako oko trećeg kruga stvari počinju postajati već jako zanimljive.
Razvojem novih tehnologija i osnivanjem novih gradova pomoću kolonista dobiva se sve više novih mogućnosti kojim smjerom želite da ide vaša civilizacija. Naravno to će ponajviše ovisiti o misijama koje ćete dobiti na početku i tijekom igre, a koje će vam nositi bodove na kraju igre. S time da svaka misija će imati mogućnost miroljubivog ispunjavanja misije i ratnog; što daje igraču veću slobodu kojim smjerom želi voditi svoju civilizaciju. Želi li biti miroljubiva civilizacija i razvijati znanost, graditi Svjetska Čuda i širiti kulturu ili biti ratoborna civilizacija koja će snagom sile zatirati svoje susjede i bacati ih u povijesni zaborav.
U igri postoji i neutralna strana, to jest barbari koji ne igraju ni za koga, a igraju zapravo protiv svih. Ovisno o tome koji događaj (event) uspijete potaknuti tijekom igre, to će imati određene ponekad nesagledive posljedice bilo po vašu ili sve druge civilizacije. Bilo da je riječ o napadu barbara, gladi uzrokovane iznimno sušnom godinom ili širenjem epidemije. Sve to se naravno može izbjeći ili barem ublažiti razvojem određene tehnologije.
Tehnologije su jedna od najbitnijih stvari u ovoj igri, a ima ih nekih 48 s time da se do kraja igre neće uspjet otkriti ih sve već nekih 50-60%. Tako da je potrebno dobro promišljanje koja tehnologija bi vašoj civilizaciji dobro došla, a od koje ne biste imali gotovo nikakve koristi. Ovo je poprilično bitno pogotovo na samom početku igre jer ukoliko krenete s nekom tehologijom koja vam i nije toliko u tom trenutku od neke važnosti; dogodit će se to da će te zaostajat za drugim civilizacijama koje će otkrivati mnogo korisnije tehnologije. Npr. bilo bi potpuno nepotrebno na samom početku ići razvijati tehnologiju Art&Music pomoču koje možete širiti svoju kulturu kada bi vam na početku puno bolje došlo da razvijete Irrigation pomoću kojeg ćete moći navodnjavati dotad beskorisnu neplodnu zemlju i pretvorit ju u plodno tlo te time si omogućiti uzgajati i proizvoditi više hrane.
Druga važna stvar u igri su vaši gradovi. Oni su centar svih zbivanje gdje ćete skupljati resurse, graditi zgrade i brodove te rekrutirati nove koloniste i ratne jedinice. Gradovi će pak ovisno o vašem odnosu prema njima imati 3 vrste raspoloženja o kojem će ovisiti kako će funkcionirati. Imate vesele, neutralne i ljute gradove. S neutralnim počinjete, a onda o vama ovisi kakvi će biti. Ako ćete građane vaših gradova uveseljavati građenjem hramova bit će veseli te time će više proizvoditi za vas, no ukoliko ćete ih forsirati i tjerati da rade više nego što bi trebali biti će ljuti na vas te na koncu će od sljedećeg puta manje proizvoditi za vas. Ono što mi se jako svidjelo u ovoj igri je vizualni prikaz onoga kaj radite. Npr. na početku svi počinju s malim plastičnim modelom svojeg naselja, a onda poslije kako gradite nove zgrade samo dodajete nove plastične modele utvrda, hramova, luka i sveučilišta na bazu vašeg naselja što vizualno jako lijepo prikazuje kako se vaš grad širi iz malog naselja u već pravu metropolu. Isto tako i za tehnologije. Razvijete neku tehnologiju i jednostavno to označite s malenom kockicom u vašoj igraćoj boji i položite ju u utor na vašoj igraćoj ploči pokraj imena tehnologije. Slično funkcionira i s resursima. Skupljate npr. 2 resursa hrane i 1 drveta i položite mali marker hrane na polje 2, a drveta na polje 1. Jako mi se svidjelo kako se uštedjelo na komponentama na ovakav način. S druge pak strane plastičnih komponenti ima popriličan broj

.
Osim običnih zgrada postoje i specijalne zgrade ili bolje rečeno Svjetska Čuda koja možete izgraditi u svojim gradovima. No kao što im i ime kaže nebi to bila Svjetska Čuda da ih je jeftino za izgradit

. Rekao bih čak da su i malo preskupa, što nije ni čudo budući da na kraju igre nose 5 bodova. No ja bih malo više volio da su napravili u igri da Svjetska Čuda imaju veći utjecaj na civilizaciju koja ih izgradi. Doduše kada se izgradi neko Svjetsko Čudo dobiva se i bonus koji donosi. Npr. ako izgradite Veliki Svjetionik iz Aleksandrije u svojem gradu tada svaki puta kada aktivirate grad u kojem ga imate izgrađenog možete pomaknuti jedan svoj brod. No kako su Svjetska Čuda poprilično skupa tek će ih se uglavnom pred sam kraj igre moći napokon izgraditi, no onda se pošteno neće moći koristiti bonus koji donose budući da je uskoro ionako kraj igre. Još jedan igrač i ja smo uspjeli npr. izgraditi svaki svoje Svjetsko Čudo tek na 2 potezu zadnjeg kruga. I koja nam onda korist bonusa toga Svjetskog Čuda kada je ionako kraj igre. Eto volio bih samo da su to kreatori igre malo drukčije rješili.
Ono malo bitki koje smo imali su bile zanimljive i napete i Mado je lijepo opisao kako to jednostavno i lijepo funkcionira.
Igra inače kako ste i sami imali prilike vidjeti iz opisa jako podsječa na Sid Mierovu Civilizaciju uz iznimku što uključuje samo Antičko razdoblje povijesti. No i to bi se moglo promijeniti. Bilo bi jako zanimljivo vidjeti da Z-Man Games izbaci ekspanzije koje bi proširile vremenska razdoblja igre. Npr. Srednji Vijek, Renesansa, Doba Velikih Revolucija, Moderno doba itd.
Kao što rekoh igra mi se jako svidjela i preporučio bih ju svim velikim ljubiteljima civilizacijskih igara kao i onih koji vole dobre strateške igre

.