Stranica: 1/2.

Fiksni kraj igre VS varijabilni

Postano: 15 stu 2012, 13:23
Postao/la mado
Volite li više igre s fiksnim krajem igre ili varijabilnim? Dajte primjere.
Igre s fisknim krajem igre imaju točno određeni broj krugova igre i igrač može donekle planirati cijeli tijek igre i razraditi svoju strategiju na miru. Igrači ne mogu utjecati na kraj igre, tj. usporiti ju ili ubrzati na svoju koristi.
primjeri: Agricola, 7 Wonders, Lords of Waterdeep, El grande, Carcassonne, K2, Manhattan,...

Igre s polu-fiksnim krajem igre završavaju nakon određenog broja krugova igranja, koji nije do kraja fiksan. Igrači ne mogu utjecati na kraj igre. Primjer je DungeonQuest gdje igra završava nakon 26-30 krugova ige.

Igre s varijabilnim krajem, kad igrači mogu u svoju korist usporiti igru ili ju ubrzati, tj. forsirati kraj igre.
primjer: Dominion, Race for the Galaxy, Ticket to Ride, Alhambra, Powergrid, Stone Age, Thunderstone, Saint Petersburg, Village, Citadels,...

Meni to ovisi od igre do igre, ali više volim varijabilni kraj. Napetije je, moraš paziti više da li netko ubrzava ili usporava igru i sl. A i sam to mogu raditi, prouzrokovati kraj igre, zateći igrače nespremnima i imati koristi od toga :)

Re: Fiksni kraj igre VS varijabilni

Postano: 15 stu 2012, 13:30
Postao/la grof
Iskreno, nikada mi ovo nije niti padalo na pamet dopada li mi se ili ne. :)
Nekako mi to nije bitno. Bitnija mi je atmosfera koja vlada tijekom cijele igre, a ona uključuje i lijepu tematiku, te interesantnu mehaniku. Finese same po sebi nisu mi bitne.

Re: Fiksni kraj igre VS varijabilni

Postano: 15 stu 2012, 13:32
Postao/la mado
Slušam DiceTower gdje raspravljaju o svemu i svačemu, svakakim dijelovima igre, pa mi je to palo na pamet :)

Re: Fiksni kraj igre VS varijabilni

Postano: 15 stu 2012, 13:34
Postao/la grof
mado je napisao/la:Slušam DiceTower gdje raspravljaju o svemu i svačemu, svakakim dijelovima igre, pa mi je to palo na pamet :)
Pitanje je na mjestu. Dapače, samo potiči ovakve razne rasprave! :)

Re: Fiksni kraj igre VS varijabilni

Postano: 15 stu 2012, 13:44
Postao/la thegrey
grof je napisao/la:Iskreno, nikada mi ovo nije niti padalo na pamet dopada li mi se ili ne. :)
Nekako mi to nije bitno. Bitnija mi je atmosfera koja vlada tijekom cijele igre, a ona uključuje i lijepu tematiku, te interesantnu mehaniku. Finese same po sebi nisu mi bitne.
To je kad ti igras samo ove party igre :D

Re: Fiksni kraj igre VS varijabilni

Postano: 15 stu 2012, 13:53
Postao/la Dread24
I meni je to manje bitno. Ali nekako sam više za varijabilni kraj, mada mi u nekim igrama više odgovara fiksni.

Re: Fiksni kraj igre VS varijabilni

Postano: 15 stu 2012, 13:55
Postao/la grof
thegrey je napisao/la:
grof je napisao/la:Iskreno, nikada mi ovo nije niti padalo na pamet dopada li mi se ili ne. :)
Nekako mi to nije bitno. Bitnija mi je atmosfera koja vlada tijekom cijele igre, a ona uključuje i lijepu tematiku, te interesantnu mehaniku. Finese same po sebi nisu mi bitne.
To je kad ti igras samo ove party igre :D
:facepalm rofl

Re: Fiksni kraj igre VS varijabilni

Postano: 15 stu 2012, 14:00
Postao/la smi
Moram priznat da mi nije toliko problem fiksni/varijabilni kraj koliko utjecaj istog na igru.

Konkretni primjer je npr. Eclipse - fiksni broj krugova, ergo u zadnjem krugu mozes napadat bezveze jer si siguran da ti uniti vise nece trebat. Jos gori primjer je Small World fiksni broj krugova s fiksnim player orderom, ne samo da zadnji igrac vise ne utjece na apsolutno nista u igri nego jos i dobije po glavi stanovnika jer svi prije njega zele utjecat na igru.

S druge strani imamo npr Dune/Rex gdje fiksni broj krugova imho savrseno pase i fino ogranicava trajanje igre i omogucuje taktiziranje i razne special victory conditione.

Re: Fiksni kraj igre VS varijabilni

Postano: 15 stu 2012, 14:02
Postao/la joezg
smi je napisao/la:Moram priznat da mi nije toliko problem fiksni/varijabilni kraj koliko utjecaj istog na igru.

Konkretni primjer je npr. Eclipse - fiksni broj krugova, ergo u zadnjem krugu mozes napadat bezveze jer si siguran da ti uniti vise nece trebat. Jos gori primjer je Small World fiksni broj krugova s fiksnim player orderom, ne samo da zadnji igrac vise ne utjece na apsolutno nista u igri nego jos i dobije po glavi stanovnika jer svi prije njega zele utjecat na igru.

S druge strani imamo npr Dune/Rex gdje fiksni broj krugova imho savrseno pase i fino ogranicava trajanje igre i omogucuje taktiziranje i razne special victory conditione.
Ili K2, gdje je potrebno s planinarom popeti se na vrh i sigurno spustiti (tj. preživjeti), osim ako se ne popneš zadnji krug. Igra završi, dobiješ bodove, a za planinara tko pita...

Re: Fiksni kraj igre VS varijabilni

Postano: 15 stu 2012, 14:05
Postao/la grof
joezg je napisao/la: Ili K2, gdje je potrebno s planinarom popeti se na vrh i sigurno spustiti (tj. preživjeti), osim ako se ne popneš zadnji krug. Igra završi, dobiješ bodove, a za planinara tko pita...
Da, zapravo ovo mi čak djeluje kao bug u igri. Mi smo čak probali igrati ne po sistemu fiksnog broja krugova, nego da se igrač mora uspješno spustiti u podnožje planine, a prognoza se ponovo izmiješa