mado je napisao/la:Trenutno najviše pozicionirana igra na BGG-u iz ove godine je Android: Netrunner.
http://www.bgg.cc/boardgame/124742/android-netrunner
Igra se strelovito penje na listi iz dana u dan. Trenutno je na mjestu broj 27 s prosječnom ocjenom 8.72 sa 1061 glasova!
Jel ju nabavio i igrao netko od forumaša? Pogledao sam jedan jubito na BGG-u o igri. Izgleda privlačno, ali ništa posebno uzbudljivo. U čemu je kvaka?
Odigrao sam samo nekoliko partija, i samo iz perspektive runnera, ali pratim vijesti i informacije oko igre već neko vrijeme i definitivno "ulazim" u igru (nabavljam početni set, barem jedan, i dalje nastavljam sa skupljanjem novih karata kako izlaze), pa ću pokušati dati odgovor.
Long story short: igra je
izuzetno zabavna, u svim aspektima; od igranja (za početnika i za iskusnog igrača) do deckbuildinga tj. meta-igre, rasprave o strategijama, komentiranja odigranih partija itd.
Slijedi long story...
mado je napisao/la:
Igra je inače LCG formata i reimplementacija je CCG Netrunnera iz 1996:
http://www.bgg.cc/boardgame/1301/netrunner
SF je tematike i samo za 2 igrača. Asimetrična je i svaki igrač ima drugačije uvjete za pobjedu. Jedan igrač igra korporaciju, a drugi hakera koji pokušava provaliti u korporaciju.
Ovdje je bitno naglasiti nekoliko stvari vezanih za tu asimetričnost.
Način igre za korporaciju (corp) i hakera (runner) je potpuno različit. Efektivno to znači da se radi gotovo o dvije zasebne igre, svaka sa svojim (vrlo dubokim) strategijama, načinima razvoja i pobjede, i slično.
Corp uglavnom igra svoje karte licem dolje tj. u nekom danom trenutku jedino corp igrač poznaje kompletno stanje ploče (svih karata u igri). Dakle ima dosta skrivenih informacija koje jedan igrač poznaje, a drugi otkriva (uz cijenu i rizik). Velika komponenta je blefiranje, mind-games i slično, zbog čega je Netrunner moguće usporediti sa npr. pokerom (ne znam niti za jednu drugu igru s kartama gdje je ovo slučaj, barem ne u ovolikoj mjeri).
Corp i runner su potpuno odvojeni deckovi tj. različiti skupovi karata, nema nikakvog miješanja. Kako u igri ima 7 frakcija (4 corp i 3 runner), i ekspanzije ("data packs") donose po 20 novih karata, na BGG forumu je nedavno bio zanimljiv komentar kako ovo znači relativno sporiji metagame u odnosu na druge card games; i više vremena za igrače da se upoznaju sa kartama, razviju i testiraju više različitih kombinacija/strategija itd.
mado je napisao/la:
Autor obje verzije je Magic-ovac Richard Garfield. S Magicom je stvorio industriju, jel sad ponavlja povijest?
Nisam siguran koliko je Garfield sudjelovao u razvoju ove reimplementacije. Također, ovo nije samo modernizirano reizdanje, igra je promijenjena u nekoliko elemenata - dodane su različite korporacije i frakcije runnera (u originalnoj igri toga nije bilo), promijenjena je mehanika trace-ova (uglavnom jedina zamjerka originalu), setting je prebačen u Android svijet (vrlo zanimljivo, jer je to vlasništvo FFG-a tj. ne moraju nikome plaćati licencu).
Ali vrijedi ovdje napomenuti par bitnih stvari. Richard Garfield je nakon Magica dizajnirao još dvije igre s kartama (Vampire i Netrunner, obje izvrsne), a kojima se zapravo pokušao što više odmaknuti od svoje "velike" kreacije u smislu dizajna, tj. napraviti igre što različitije od Magica. Vampire: The Eternal Struggle (originalno zvan Jyhad) se i danas smatra najboljim multiplayer card gameom, a za većinu ljudi koji su "u" card gameovima (dugogodišnji igrači Magica, L5R-a, Vampirea, profi igrači itd.) baš Netrunner predstavlja njegovo remek-djelo i vrhunac dizajna.
Netrunner je "propao" (tj. nije nikada "naveliko" zaživio i relativno brzo je prestao razvijati se) kao i svi drugi CCG-ovi u tom dobu - Magic je bio prvi, privukao je najveći broj igrača, i ostao je vodeći (a većina ljudi ima novca, vremena i energije zaista se baviti samo jednom igrom s kartama).
Inače, dobar članak koji lijepo prenosi "u čemu je stvar" sa Netrunnerom je (na engleskom):
http://www.rockpapershotgun.com/2012/09 ... netrunner/
mado je napisao/la:Jesu li LCG-ovi budućnost?
Po mom mišljenju, definitivno. Takav model distribucije je puno prihvatljiviji igračima (i pogodniji za privlačenje novih i "casual" igrača). Jednostavno, ima više smisla i bolji je za sve uključene.
mado je napisao/la: Jel FFG s LCG-ovim otkrio zlatnu koku i u budućnosti nas čeka more istih?
Zapravo je prilično zabavno pratiti koliko ih je uspjeh Netrunnera uhvatio off-guard i nespremne. Bitno je znati da su sa reimplementacijom Netrunnera poduzeli velik rizik; išli su ispuniti mokri san svih card game geekova (obnovljeno i ušminkano izdanje Netrunnera, najcjenjenije igre potencijalno najvećeg dizajnera igara s kartama, u LCG formatu) ali nije bilo nikakvih garancija kako će se igra prodavati tj. koliki će biti stvarni interes šire publike.
Onda im je prvih par printova prodano doslovno u roku nekoliko sati, i na brzinu su krenuli sa novom pošiljkom. Pa su ih cijelo vrijeme zasipali zahtjevima i upitima, dovoljno da je nakon jedno dva mjeseca na službenom kanalu sa vijestima prvo stavljeno "početni set će biti dostupan uskoro", a nakon toga i "dostupno je". Bilo je smiješno promatrati.
Da li nas u budućnosti čeka more istih - ja bih rekao da ne. Konkretno ideja dizajniranja asimetrične igre s kartama mi se čini dosta zastrašujuća čak i za iskusne i "jake" dizajnere, i nije baš vjerojatno da će mnogi pokušati (a kamoli uspjeti).
S druge strane, da li će FFG nastaviti izdavati LCG-ove, sa različitim i zanimljivim mehanikama i settinzima? Prema trenutnoj situaciji čini se da je tako - imaju Call Of Cthulhu, Game Of Thrones, Lord Of the Rings, Warhammer: Invasion, a sada u 2012. izdaju dva nova, Netrunner i Star Wars LCG. Ja se iskreno nadam da će nastaviti; osobno priželjkujem nešto (ma bilo što) od LCG-ova u Warhammer 40k settingu. I naravno reimplementacija Vampire-a bi, nakon Netrunnera, bila još jedna nirvana... (ali za to su male šanse, jer je situacija sa licenciranjem izrazito zapetljana).