[DISKUSIJA] Kupovina igara izvana vs u lokalnim trgovinama
- Antomon
- Reactions:
- Postovi: 1274
- Pridružen/a: 04 tra 2014, 20:38
- Lokacija: Rijeka
- Ima zahvala: 1239 puta
- pohvaljen: 933 puta
- Kontakt:
Re: [DISKUSIJA] Kupovina igara izvana vs u lokalnim trgovina
Što se tiče dizanja svijesti oko "boljih" boardgameova, to su uzaludne bitke. Ista priča vam je sa muzikom, filmovima, PC igrama itd. Velike korporacije guraju proizvode, masovni/veliki trgovci se ne trude naučiti što uopće prodaju i zato imamo ovakvu situaciju, pa i u bordgameovima. Jedini spas leži u malim trgovcima, samo oni imaju užasno malo prometa i malo mušterija, što se vidi iz priloženog.
-
- Reactions:
- Postovi: 2524
- Pridružen/a: 09 vel 2015, 13:55
- Lokacija: Zagreb - Rakovica
- Ima zahvala: 2069 puta
- pohvaljen: 1353 puta
- Kontakt:
Re: [DISKUSIJA] Kupovina igara izvana vs u lokalnim trgovina
I da i ne. Ako govorimo o nekim igrama, bubnut ću terra mystica, arkham itd., naravno da ti naslovi neće zaživjeti nigdje u velikim trgovinama već će ih prodavati samo male specijalizirane trgovine. Ali navest ću primjer iz Austrije (točnije Mueller koji je bolje opskrbljen nego igdje kod nas) gdje imam sestričnu. Kod njih je normalno da su razne igre, i to ne ČNLJ ili Monopoly prisutne već u vrtićima što me iznenadilo kada smo tražili koju bi igru mogla dobiti njena djeca za Božić. U tom pogledu bi trebalo ići obrazovanje da postoje i druge dostupnije i bolje igre od onih na koje smo se svikli.
- grof
- Redovni član udruge
- Reactions:
- Postovi: 8503
- Pridružen/a: 04 ruj 2010, 14:40
- Lokacija: Zagreb
- Ima zahvala: 1622 puta
- pohvaljen: 2452 puta
- Kontakt:
Re: [DISKUSIJA] Kupovina igara izvana vs u lokalnim trgovina
Dobro, ali "slika svijesti" za moderne društvene igre je kod drugih europskih naroda bitno bolja nego kod nas. Dakle, naš se narod još može "produhoviti" s pravim igrama, a što će neminovno poboljšati širu prodaju igara.Što se tiče dizanja svijesti oko "boljih" boardgameova, to su uzaludne bitke. Ista priča vam je sa muzikom, filmovima, PC igrama itd. Velike korporacije guraju proizvode, masovni/veliki trgovci se ne trude naučiti što uopće prodaju i zato imamo ovakvu situaciju, pa i u bordgameovima. Jedini spas leži u malim trgovcima, samo oni imaju užasno malo prometa i malo mušterija, što se vidi iz priloženog.

Ne prestajemo igrati jer smo ostarjeli, nego smo ostarjeli jer smo prestali igrati. - G.B. Shaw
- grof
- Redovni član udruge
- Reactions:
- Postovi: 8503
- Pridružen/a: 04 ruj 2010, 14:40
- Lokacija: Zagreb
- Ima zahvala: 1622 puta
- pohvaljen: 2452 puta
- Kontakt:
Re: [DISKUSIJA] Kupovina igara izvana vs u lokalnim trgovina
Da, tu moraš intervenirati u obrazovni sustav (škole i vrtići). A naš je obrazovni sustav na razini očaja. Niti ima motivacije niti sredstava za nabavku igara. Škole bi trebale više poticati igranje društvenih igara, jer je to općenito dobro za klince i njihov zdrav razvoj. Tim više što je danas previše "buke" od strane interneta.kockica je napisao/la: U tom pogledu bi trebalo ići obrazovanje da postoje i druge dostupnije i bolje igre od onih na koje smo se svikli.
Ne prestajemo igrati jer smo ostarjeli, nego smo ostarjeli jer smo prestali igrati. - G.B. Shaw
- Ron_Swanson
- Reactions:
- Postovi: 142
- Pridružen/a: 09 ruj 2015, 16:27
- Ima zahvala: 80 puta
- pohvaljen: 91 put
- Kontakt:
Re: [DISKUSIJA] Kupovina igara izvana vs u lokalnim trgovina
Nije to tolko do ducana kolko je do "nas". Muller u austriji ima puno bolju ponudu boardgameova nego tu.
Mozda je zdrava konkurencija CM ono sto tu fali, da se stvari malo poprave.
Mozda je zdrava konkurencija CM ono sto tu fali, da se stvari malo poprave.
- grof
- Redovni član udruge
- Reactions:
- Postovi: 8503
- Pridružen/a: 04 ruj 2010, 14:40
- Lokacija: Zagreb
- Ima zahvala: 1622 puta
- pohvaljen: 2452 puta
- Kontakt:
Re: [DISKUSIJA] Kupovina igara izvana vs u lokalnim trgovina
Opet mislim da su i Austrijanci bolji gejmeri nego Hrvati. Kod nas se na kraju sve svede na ČNLJ, Monopoly i Belu. I nedajBože naučiti/saznati nešto novo.Ron_Swanson je napisao/la:Nije to tolko do ducana kolko je do "nas". Muller u austriji ima puno bolju ponudu boardgameova nego tu.
Mozda je zdrava konkurencija CM ono sto tu fali, da se stvari malo poprave.

Ne prestajemo igrati jer smo ostarjeli, nego smo ostarjeli jer smo prestali igrati. - G.B. Shaw
-
- Reactions:
- Postovi: 2524
- Pridružen/a: 09 vel 2015, 13:55
- Lokacija: Zagreb - Rakovica
- Ima zahvala: 2069 puta
- pohvaljen: 1353 puta
- Kontakt:
Re: [DISKUSIJA] Kupovina igara izvana vs u lokalnim trgovina
Pa razlozi zašto Mueller u Austriji ima bolju ponudu su možda zbog nekog od sljedećih razloga (ili svih zajedno):
1. neke igre su ipak jezično ovisne
2. loš HR menadžment koji ne mari za popunjavanje asortimana igara
3. loš interes od strane kupaca za igrama. Kao i gornji primjer koji sam naveo, ljudi će se prošetati pred policama igara ali n kraju će opet kupiti n-tu verziju monopolyja nego isprobati nešto novo. I zašto onda bacati biserje pred svinje?
1. neke igre su ipak jezično ovisne
2. loš HR menadžment koji ne mari za popunjavanje asortimana igara
3. loš interes od strane kupaca za igrama. Kao i gornji primjer koji sam naveo, ljudi će se prošetati pred policama igara ali n kraju će opet kupiti n-tu verziju monopolyja nego isprobati nešto novo. I zašto onda bacati biserje pred svinje?
-
- Reactions:
- Postovi: 418
- Pridružen/a: 29 sij 2013, 14:46
- Ima zahvala: 257 puta
- pohvaljen: 436 puta
Re: [DISKUSIJA] Kupovina igara izvana vs u lokalnim trgovina
Trgovine igrama, a i drugim nišastim artiklima koji se mogu kupiti na netu, propadaju u cijelom svijetu uz časne iznimke izuzetno pametno profiliranih i snalažljivih (koji recimo gađaju na elitizam, "klupskost" ili sl), a koje uz to još mogu profitirati i na informatički "nezainteresiranim", preplašenim i jednokratnim kupcima. Taj bi proces bio nezaustavljiv i da Carta Magica ima sve najnovije naslove jer opet ne bi mogla imati tako dobre cijene kao online šopovi (možda da ih baš dobije koji dan ranije, što je već u sferi fantasyja). Ali je i činjenica da Carta još nije propala, dakle su ipak nekak pametni... ne znam kojim modelom doduše. Ali naša je perspektiva iznimno ograničena jer tražimo ustupke/orijentaciju prema nabrijanim hobistima - možda Carta baš najviše zarađuje od jednokratnih kupaca Dixita kojima se nije dalo istraživati postoji li jeftiniji primjerak u Muelleru (baš kao što se ni meni ne da istraživati gdje su najjeftinije zavjese, krpe za pod ili roštilji pa kad trebam kupim prvo na što naiđem), a čini mi se da je dućan već poznat i neigračima.
50 kuna više od najbolje internetske ponude sa šipingom bih u Carti Magici uvijek dao, za neku totalnu ludost koju želim odmah i sad i 75 kuna. Samo što to nikada, ali nikada nije slučaj, barem ne za naslove koji me interesiraju (ako ih uopće bude). A zna se kako nastaje želja za pojedinom igrom u hobista - čitanjem i gledanjem BGG-a, odnosno raznoraznijeh podcasta + preporukom prijatelja. Pa bi onda je li trgovina idealno trebala anticipirati moje čitanje BGG-ja i već odavno imati hitove s ovogodišnjeg Essena, a nema ih ni u tragovima. Tako da sam možda u cijeloj osobnoj igraćoj povijesti tamo kupio 10 artikala (do maks. 5 igara), zbog čega mi je ustvari iznimno žao (ali doista, onako ljudski - ne zbog sudbine igranja u Hrvata, nego zbog ljudi koji tamo rade i njihove susretljivosti + personaliziranog modela pristupa kupcu, koliko god zastarjelog). 30% popusta za aktivne članove Udruge je financijski irelevantno za temu usporedbe s internetom (spomenuta marža), kao što je generalno irelevantno što postoje ugledni kupci koji taj popust ionako dobiju temeljem dugog staža u hobiju. Relevantno je, međutim, za pozicioniranje trgovine koja uspostavlja taj personalizirani model pa u nju hobisti jelte češće zalaze pa generiraju neku kulturu igranja u širem smislu blabla. A to nije za baciti i predstavlja ili promišljeno ulaganje ili vođenje trgovine po načelima spajanja ljubavi i posla (u korist ljubavi, na štetu posla vjerojatno, ali odakle bih ja to znao).
Kao potrošača me u praksi ne zanimaju njihovi problemi (u teoriji očito da kad pišem/o o tome i kada smo svjesni da je postojanje trgovine vrlo dobro za igraću zajednicu i njezin potencijalni rast itd.) jer u 99% slučajeva kupim na internetu. Ali ja bih ustvari volio više trošiti u Carti Magici i doslovce se svaki puta potrudim naći neki deal u njoj. I gotovo nikada mi ne pođe za rukom.
Osoblje je vrlo susretljivo, iako nisam osobno fan sitnije gospođe dječjeg glasa i ona je uvijek barem pristojna, ako već ne pozna građu do u detalje i nosi neku distanciranu vibru valjda iz prošlih zaposlenja. Ali druga djevojka i dečko s bradom su 5+ dragi, upućeni i simpatični (ispričavam se što ne znam imena) - onako i ljudski i profesionalno. Meni je izrazito simpatično i srce mi se cjepa kada mi pošalju mail iz Carte Magice da je došla igra za koju sam se interesirao prije godinu dana! To je toliko dirljivo da bih najradije izvadio novce i kupio drugi primjerak (pored onoga koji sam naravno kupio maksimalno mjesec dana nakon što sam ga poželio preko interneta), po 250 kuna većoj cijeni, samo da ih pohvalim za taj trud. No to se naravno ipak ne dogodi. Također mi bude smrtno neugodno dolaziti u Cartu Magicu svaki put da budem malo u društvu polica s igrama i simpatičnih ljudi, a onda ništa ne kupiti ili kupiti tek toliko... ali nažalost nemam toliko novaca da mi razlika od 100-200 kuna ne znači ništa. No očito postoji određen dovoljan broj ljudi koji taj novac mogu izdvojiti, pa ako je i za makete, Jugijoj i Medžik super dok omogućuje postojanje board gameova.
Kao što dobro primjećuje moj kompa S., u Hrvatskoj se igre ne mogu isprobati prije kupnje - vrlo je malo otvaranja po jednog primjerka nove igre, a to je recimo jedna moguća distinkcija između trgovine i online shopa. Otvaranje igraonice na katu je sigurno pozitivan korak, pridavanje tematskih momenata još i više. Nije lako raditi na razbijanju predrasude, koja se nažalost temelji na činjenicama, o tinejđerskoj zapari u Land of Magicu / Carti, a koju i dan-danas čujem od ljudi koji su jednom do dvaput stupili tamo. Budući da je higijena uglavnom osobna stvar, to je mahom pitanje malog prostora i sistema provjetrivanja. Međutim ni to više nije tako strašno. Osnovna predrasuda o igrama kao mentalnoj/razvojnoj regresiji odraslog čovjeka može se načeti tek vrlo sistemskim i dugotrajnim djelovanjem, što čini mi se Udruga i radi (kinderfreundlich orijentacija, koja je čini se u posljednje vrijeme malo laškala, koliko god plemenita bila ustvari je podupirala taj stereotip - znakovito je ono ostavljanje djece "na igranju" u KC Peščenica
).
U konačnici sve se svodi na ono jako bih volio da trgovina opstane, ali mi ju je jako teško podupirati.... Zbog čega mi je stvarno i iskreno žao.
50 kuna više od najbolje internetske ponude sa šipingom bih u Carti Magici uvijek dao, za neku totalnu ludost koju želim odmah i sad i 75 kuna. Samo što to nikada, ali nikada nije slučaj, barem ne za naslove koji me interesiraju (ako ih uopće bude). A zna se kako nastaje želja za pojedinom igrom u hobista - čitanjem i gledanjem BGG-a, odnosno raznoraznijeh podcasta + preporukom prijatelja. Pa bi onda je li trgovina idealno trebala anticipirati moje čitanje BGG-ja i već odavno imati hitove s ovogodišnjeg Essena, a nema ih ni u tragovima. Tako da sam možda u cijeloj osobnoj igraćoj povijesti tamo kupio 10 artikala (do maks. 5 igara), zbog čega mi je ustvari iznimno žao (ali doista, onako ljudski - ne zbog sudbine igranja u Hrvata, nego zbog ljudi koji tamo rade i njihove susretljivosti + personaliziranog modela pristupa kupcu, koliko god zastarjelog). 30% popusta za aktivne članove Udruge je financijski irelevantno za temu usporedbe s internetom (spomenuta marža), kao što je generalno irelevantno što postoje ugledni kupci koji taj popust ionako dobiju temeljem dugog staža u hobiju. Relevantno je, međutim, za pozicioniranje trgovine koja uspostavlja taj personalizirani model pa u nju hobisti jelte češće zalaze pa generiraju neku kulturu igranja u širem smislu blabla. A to nije za baciti i predstavlja ili promišljeno ulaganje ili vođenje trgovine po načelima spajanja ljubavi i posla (u korist ljubavi, na štetu posla vjerojatno, ali odakle bih ja to znao).
Kao potrošača me u praksi ne zanimaju njihovi problemi (u teoriji očito da kad pišem/o o tome i kada smo svjesni da je postojanje trgovine vrlo dobro za igraću zajednicu i njezin potencijalni rast itd.) jer u 99% slučajeva kupim na internetu. Ali ja bih ustvari volio više trošiti u Carti Magici i doslovce se svaki puta potrudim naći neki deal u njoj. I gotovo nikada mi ne pođe za rukom.
Osoblje je vrlo susretljivo, iako nisam osobno fan sitnije gospođe dječjeg glasa i ona je uvijek barem pristojna, ako već ne pozna građu do u detalje i nosi neku distanciranu vibru valjda iz prošlih zaposlenja. Ali druga djevojka i dečko s bradom su 5+ dragi, upućeni i simpatični (ispričavam se što ne znam imena) - onako i ljudski i profesionalno. Meni je izrazito simpatično i srce mi se cjepa kada mi pošalju mail iz Carte Magice da je došla igra za koju sam se interesirao prije godinu dana! To je toliko dirljivo da bih najradije izvadio novce i kupio drugi primjerak (pored onoga koji sam naravno kupio maksimalno mjesec dana nakon što sam ga poželio preko interneta), po 250 kuna većoj cijeni, samo da ih pohvalim za taj trud. No to se naravno ipak ne dogodi. Također mi bude smrtno neugodno dolaziti u Cartu Magicu svaki put da budem malo u društvu polica s igrama i simpatičnih ljudi, a onda ništa ne kupiti ili kupiti tek toliko... ali nažalost nemam toliko novaca da mi razlika od 100-200 kuna ne znači ništa. No očito postoji određen dovoljan broj ljudi koji taj novac mogu izdvojiti, pa ako je i za makete, Jugijoj i Medžik super dok omogućuje postojanje board gameova.
Kao što dobro primjećuje moj kompa S., u Hrvatskoj se igre ne mogu isprobati prije kupnje - vrlo je malo otvaranja po jednog primjerka nove igre, a to je recimo jedna moguća distinkcija između trgovine i online shopa. Otvaranje igraonice na katu je sigurno pozitivan korak, pridavanje tematskih momenata još i više. Nije lako raditi na razbijanju predrasude, koja se nažalost temelji na činjenicama, o tinejđerskoj zapari u Land of Magicu / Carti, a koju i dan-danas čujem od ljudi koji su jednom do dvaput stupili tamo. Budući da je higijena uglavnom osobna stvar, to je mahom pitanje malog prostora i sistema provjetrivanja. Međutim ni to više nije tako strašno. Osnovna predrasuda o igrama kao mentalnoj/razvojnoj regresiji odraslog čovjeka može se načeti tek vrlo sistemskim i dugotrajnim djelovanjem, što čini mi se Udruga i radi (kinderfreundlich orijentacija, koja je čini se u posljednje vrijeme malo laškala, koliko god plemenita bila ustvari je podupirala taj stereotip - znakovito je ono ostavljanje djece "na igranju" u KC Peščenica

U konačnici sve se svodi na ono jako bih volio da trgovina opstane, ali mi ju je jako teško podupirati.... Zbog čega mi je stvarno i iskreno žao.
Boardgames are power fantasies.
Maciej Janik et al.
Maciej Janik et al.
- Igor
- Reactions:
- Postovi: 446
- Pridružen/a: 08 vel 2014, 15:27
- Lokacija: Zagreb
- Ima zahvala: 196 puta
- pohvaljen: 402 puta
- Kontakt:
Re: [DISKUSIJA] Kupovina igara izvana vs u lokalnim trgovina
Iako neke primjedbe na CM stoje,vjerujem da oni nisu produkt nemara...kao što ne vjerujem da situacija im je otežana,iako nisu niti imaju neke zvučne naslove uspijevaju prodati tri kopije (za toliko znam,jer sam pitao neki dan u trgovini) A World at War-a po cijeni od 1400kn po komadu.U situaciji gdje se nazire otežano podmirivanje dospjelih obveza CM može postati isključivo internet trgovina.
Hrvatsko tržište vođeno je cijenama i trendovima,za razliku od tržišta kojega vode dospjele narudžbe i potražnja (primjer GMT-a).
A tržište koje se povodi cijenom i trendom,po nekoj inerciji nema tradicije potražnje raznovrsnih roba nego samo onih zadanih trendom,to možda i nije istina u nekom lancu trgovina,ali kod specijaliziranih primjetna je razlika.Iako i kod velikih trgovačkih lanaca ovo je djelomična istina upoređujući ponudu u Nizozemskoj i HR istih filijala.
Ovo je posebno izraženo u Zagrebu gdje trendovi definiraju ponudu (staro je loše - novo je dobro),a trend kao trend ima rok trajanja,nakon što prođe te otpadne više od polovice kupaca,računajući i "po putu" one kojima je u slučaju našeg hobija to ostane samo uspomena da su kao mlađi igrali društvene igre,preostanu samo pravi ljubitelji,hobisti.
Znajući situaciju teško da bi netko se odlučio ići suprotno od trenda,možda još dok posao "ide dobro" ubacivati nešto od egzotičnije ponude nebi li se stvorilo paralelno tržište težih naslova,naručivati specijalizirane časopise u cjenovnom rangu od 210-340kn radi šačice ljubitelja van je svake rasprave.To što određeni broj igrača spreman je platiti visoku cijenu da bi jednom mjesečno ili još rijeđe naručili neke od naslova preko interneta nije dovoljno da se govori o promjeni trenda a još manje da bi se zbog njih plivalo uz kurenat...
Hrvatsko tržište vođeno je cijenama i trendovima,za razliku od tržišta kojega vode dospjele narudžbe i potražnja (primjer GMT-a).
A tržište koje se povodi cijenom i trendom,po nekoj inerciji nema tradicije potražnje raznovrsnih roba nego samo onih zadanih trendom,to možda i nije istina u nekom lancu trgovina,ali kod specijaliziranih primjetna je razlika.Iako i kod velikih trgovačkih lanaca ovo je djelomična istina upoređujući ponudu u Nizozemskoj i HR istih filijala.
Ovo je posebno izraženo u Zagrebu gdje trendovi definiraju ponudu (staro je loše - novo je dobro),a trend kao trend ima rok trajanja,nakon što prođe te otpadne više od polovice kupaca,računajući i "po putu" one kojima je u slučaju našeg hobija to ostane samo uspomena da su kao mlađi igrali društvene igre,preostanu samo pravi ljubitelji,hobisti.
Znajući situaciju teško da bi netko se odlučio ići suprotno od trenda,možda još dok posao "ide dobro" ubacivati nešto od egzotičnije ponude nebi li se stvorilo paralelno tržište težih naslova,naručivati specijalizirane časopise u cjenovnom rangu od 210-340kn radi šačice ljubitelja van je svake rasprave.To što određeni broj igrača spreman je platiti visoku cijenu da bi jednom mjesečno ili još rijeđe naručili neke od naslova preko interneta nije dovoljno da se govori o promjeni trenda a još manje da bi se zbog njih plivalo uz kurenat...
Zadnja izmjena: Igor, dana/u 17 pro 2015, 15:08, ukupno mijenjano 1 put.
17.47 C. KAMIKAZES ATTACK ALONE....
- grof
- Redovni član udruge
- Reactions:
- Postovi: 8503
- Pridružen/a: 04 ruj 2010, 14:40
- Lokacija: Zagreb
- Ima zahvala: 1622 puta
- pohvaljen: 2452 puta
- Kontakt:
Re: [DISKUSIJA] Kupovina igara izvana vs u lokalnim trgovina
Zapravo, meni u stvari nije jasno zašto CM već sada nije isključivo web-shop.
Ljudi koji u 90% slučajeva dolaze nešto kupiti i tako se prije toga informiraju na internetu što bi kupili, pa im ne treba obilaženje fizičkog dućana kako bi vidjeli - kutije igara/maketa/boja. Tim više što dućan niti nije na nekoj vidljivoj i dobro posjećenoj lokaciji iz koje bi zalazili i novi, znatiželjni kupci.
CM bi s time imao manje trškove, pa bi im i marža mogla biti manja.
Ljudi koji u 90% slučajeva dolaze nešto kupiti i tako se prije toga informiraju na internetu što bi kupili, pa im ne treba obilaženje fizičkog dućana kako bi vidjeli - kutije igara/maketa/boja. Tim više što dućan niti nije na nekoj vidljivoj i dobro posjećenoj lokaciji iz koje bi zalazili i novi, znatiželjni kupci.
CM bi s time imao manje trškove, pa bi im i marža mogla biti manja.
Ne prestajemo igrati jer smo ostarjeli, nego smo ostarjeli jer smo prestali igrati. - G.B. Shaw