Došao Cloudspire sa BGG natječaja, odigrali smo ga u 2 i 3 igrača, competitive mode.
https://boardgamegeek.com/boardgame/262211/cloudspire
Igra je ogledni primjerak pretjerivanja u kvaliteti komponenti, koliko god to paradoksalno zvučalo. Volim deluxe verzije igri, kada izdavači ulože truda pa ubace linen finish, silk screen printing, custom meepleove i sl. stvari, ali Cloudspire je igra koju možete ubaciti u kadu pune vode i igri neće biti ništa. Ploče mape i baza vojska su na neoprenu umjesto običnom kartonu, sve jedinice su solidno kvalitetni poker čipovi, player aidovi i karte su kompletno plastični, sličan materijal kao tanke podloge za kompjuterske miševe. Čak sam bio u napasti sleevati karte, ne da ih zaštitim, nego kako bi se manje sklizale! Kada smo prva 2 puta vadili karte iz kutije, razletile su nam se po cijeloj prostoriji

Kužim da je ovakva produkcija igre ono po čemu je poznati Chip Theory Games, ali nažalost to sve pada u vodu ako gameplay nije jednako kvalitetan.
Gameplay je ok, niš posebno. Treba dosta vremena dok se objasne osnova pravila, a osnovna pravila su svega 33% igre, poanta igre leži u svakoj vojsci, koje su prednosti i mane te vojske, a to je ogromna količina informacija. Prvo dok se skuži kako funkcionira vojska, a onda kako planirati poteze s obzirom na protivničke jedinice. Čak to ne bi bio problem da možete upravljati svojim jedinicima kako želite, ali se one ponašaju po principu tupog-glupog AI koji samoubilački juri prema protivničkoj bazi i kolje sve što mu se nađe na putu (slično kao NPC-evi u Gloomhavenu). Tako da većinu igre provedete u resolvanju onog što se događa. Možete slobodno upravljati svojim heroj jedinicima, ali je to maleni udio u ukupnom gameplayu.
Dužina partije je i isto problem, nama je u 3 igrača trebalo malo manje ispod 4 sata (5 sa učenjem), ono prva igra i sve to, ali sumnjam da igra može trajati ispod 2 - 2 i pol sata, što mi je previše za igru kamo većinu vremena provedem resolvajući stvari koje se dešavaju a ne planirajući poteze.
Probali smo samo kompetitivni način igranja, koji je navodno najlošiji, postoje još kooperativni i solo, ali nemamo želje probati. Isto tako nemojte da vas prestraši ocjena težine igre od 4.2 na BGG-u, realno je težine igre dosta niža, oko ocjene 3. Igri bi defitnivno dobrodošao jedan streamline, postoji nepotrebno velika količina keyworda na unitima, sigurno preko 50 keyworda koji se stalno moraju provjeravati u referencama. Cijena igre bi mogla biti niža da se izbace nepotrebno kvalitetne stvari, poker čipovi su ok, ali neopren map tileovi i plastične karte stvarno ne trebaju.
Igru mogu preporučiti za probati, dobar pokušaj implementacije MOBA igre u društvenu igru.