Kad
@Vatanen ima taj svoj stil
Meni je aGoT najsličniji Diplomacyju, samo sa par twistova koji igru čine igrivijom. Bih li nazvao Diplomacy wargameom? Bih, koliko i Twilight Struggle - nekom vrstom. Od Diplomacyja do šaha i go-a je samo korak. I onda je u slijedećem trenutku i igra mlina (9 men's morris) wargame - imamo dvije strane u konfliktu, i svi potezi koje vučemo su usmjereni uništenju protivnika ili njegove volje za borbu (~predaji). To je slipery slope, jer je onda svaka konfliktna igra i ratna.
I dalje, svaka igra koja ikako rangira igrače po uspjehu, dakle svaka ona u kojoj se jasno može odrediti neko završno stanje u kojoj je netko pobjedio a netko nije i od kojeg nema više smislenog završnog stanja + 1 potez, ne zahtjeva li bilo nadjačavanje bilo nadmudrivanje bilo ostalih protivnika (konfliktna) bilo igre same (co-op). Pa bi po tome svaka igra u kojoj je čovjek imalo agent bila ratna.
Uostalom, što je to 'rat'? Je li to vojno politička kategorija? Ima ili veze sa kulturom (as in: Kulturkampf)? Je li i trgovinski rat - rat? Ako nije, zašto nije? Ako jest, opet zašto?
Stvar nije do mehanike pa da se može odgovoriti sa da ili ne (npr, nešto ili jest ili nije hex&counter), nego do teme.
Tako da bi odgovor bio: "I je i nije" (nezadovoljavajuće, ali usporedi sa 42 iz H2G2: prvo, zna li se kako točno ide pitanje?)
Znači, definiraj mi rat, a ja ću tebi _ratnu igru_.
Ovo je varijanta one rasprave je li "Twilight Struggle" wargame ili nije.
Koja se, koliko god bila zezancija, sidri na činjenici kako je semantika riječi 'wargame' skroz konfuzna.
Stvar je posve subjektivna.
Uostalom, niti bgg ne zna točno što je to wargame:
https://boardgamegeek.com/boardgamesubd ... 4/wargames
Ovo je skroz lirski opis - jasno nam je što je rečeno, ali kao uputa za nekakvu racionalnu klasifikaciju baš i nije od koristi.
Još bih dodao, čišći pojam je consim, kao CONflict SIMulation, i to odgovara ovom zadnjem Vatanenovom "operativno da wargame može biti samo igra koja se konstruira od teme dobro izučene konkretne bitke ili rata prema dolje (mehanici - koja se povija temi) te igra kojoj je ratni sukob nosivi princip" ali opet definicija pada jer onda Space Empires 4x nije wargame a recimo Memoir 44 jest.
Tako da je meni već neko vrijeme wargame isti detektor kao i ameritrash ili euro - vidiš da netko nije neuk, ali niti da se nije (još) pravo udubio u materiju. Nema wargameova, samo spojeva tema i mehanika koje će ishoditi jedan _osjećaj_ (dakle, iracionalni impuls) da se odigralo nešto što bi se moglo nazvati ratom (bitkom, čarkom...)
Uostalom, i u svijetu consima postoji frakcija koja kaže da ništa, ni monsteri ni ništa, ne stavljaju igrača u čizme vojskovođe jer A) ima se historic hindsight, B) ima se izravna kontrola nad više formacija nego što to stožer ikada može imati C) nema pravog fog of wara (a kod većine hex and countera, nikakvog) i D) logistika je u igrama sluškinja borbi, dok je u stvarnosti češće obrnuto.