P: Caverna
Postano: 20 srp 2015, 17:09
Puerto Rico je remek djelo, i meni jako draga igra.
Pa ipak, motiv ograničenog izbora i od početka 100% dostupnog izbora zgrada je tu.
Nema baš toliko obilja u Caverni. Jest da svatko može sve, ali jedno je imati svega pomalo a drugo je gombati se i s bodovima, pa da upravo _ti_ budeš taj koji ipak ukupno ima _najviše_. Predviđam da ćemo se u budućnosti sve više i više petljati u partijama jedni drugima u stvari. A nije mi nemoguće ni zamisliti kako u nekoj budućnosti, upravo radi te velike transparentnosti u Caverni, počnemo igrati skroz proaktivno, baš onak u stilu Puerto Rica, gdje ponekad povlačiš svoj potez gledajući drugome u tablu...
Jest da ima obilje npr krava, no sobe dolaze kao unikati.
Totalni solitaire je ak si zabrijete da je totalni solitaire. Čemu fokus na resurse kojih ima beskonačno? Resurs su i furnishi (~sobe) i to u prekrasnoj količini od 1 komad svaki. Krenite uređivati pećine pa da vidiš natezanje. To kaj možeš imati milijun bundeva, to nekak samo po sebi govori da su one sporedni problem. Caverna je igra gdje ti je prvi problem urediti što više soba, a da ti ne kolabira gospodarstvo. Najlakše je sastaviti neko svoje gospodarstvo u vakuumu. Test je koliko ga možeš sastaviti brzo da možeš paralelno proizvoditi i klopu i građevinski materijal, dok svi drugi žele to isto.
Tak da nemre se reći da igra ne stavlja pred igrače zadatke, na što se u konačnici svodi prigovor ekipe kojima smeta da mogu raditi sve, pa im se onda ne da ništa. Da vidiš kako obilje presuši kad se krene igrat konfrontacijski. Pa tu čim kupiš jednu građevinu, već smišljaš čega da se odrekneš da prije svih kupiš drugu.
npr
Imaš puno pšenice. Mogao bi napravit beer parlor, al ćeš prvo nekaj drugo. Netko ti ga uzme. Nema veze, imaš dosta ovaca, uzet ćeš Weaving sobu. Netko ti ju uzme. I na kraju uzmeš ono za kamen = bod i ne budeš prvi i točno znaš zakaj, jer bolje da si gradio nego da si buksao kamenje..
Osim toga, mojoj se recimo ekipi baš sviđa kako je lako vidjeti kako tko stoji, jer je skoro sve po bod...
Koliko god da je trivijalno prehraniti obitelj u Caverni, ipak je svaka ta 'jeftina' tikva bod i svaka ta 'jeftina' beštija bod, i sve to što ti možeš nekome imitirati nečiji potez te košta dve 'jeftine' hrane, što se opet da preračunati u bod. Pa ako izgubiš za 3 boda, ipak to nekako _jest_ i do klope - možda si napravio trećeg (četvrtog, petog...) prerano/prekasno, ili si skupljao previše materijala a premalo hrane, ma gle u 100 bodova svaki put kad dwarf jede pojede ti bod. Dakle da igraš samo s ona početna dva, oni će ti pojesti (2*0+2*1+8*2) 17 bodova, dakle 17% od 100 bodova. A teško da ćeš doć do 100 bodova sa samo dva dwarfa...
Pa ipak, motiv ograničenog izbora i od početka 100% dostupnog izbora zgrada je tu.
Nema baš toliko obilja u Caverni. Jest da svatko može sve, ali jedno je imati svega pomalo a drugo je gombati se i s bodovima, pa da upravo _ti_ budeš taj koji ipak ukupno ima _najviše_. Predviđam da ćemo se u budućnosti sve više i više petljati u partijama jedni drugima u stvari. A nije mi nemoguće ni zamisliti kako u nekoj budućnosti, upravo radi te velike transparentnosti u Caverni, počnemo igrati skroz proaktivno, baš onak u stilu Puerto Rica, gdje ponekad povlačiš svoj potez gledajući drugome u tablu...

Jest da ima obilje npr krava, no sobe dolaze kao unikati.
Totalni solitaire je ak si zabrijete da je totalni solitaire. Čemu fokus na resurse kojih ima beskonačno? Resurs su i furnishi (~sobe) i to u prekrasnoj količini od 1 komad svaki. Krenite uređivati pećine pa da vidiš natezanje. To kaj možeš imati milijun bundeva, to nekak samo po sebi govori da su one sporedni problem. Caverna je igra gdje ti je prvi problem urediti što više soba, a da ti ne kolabira gospodarstvo. Najlakše je sastaviti neko svoje gospodarstvo u vakuumu. Test je koliko ga možeš sastaviti brzo da možeš paralelno proizvoditi i klopu i građevinski materijal, dok svi drugi žele to isto.
Tak da nemre se reći da igra ne stavlja pred igrače zadatke, na što se u konačnici svodi prigovor ekipe kojima smeta da mogu raditi sve, pa im se onda ne da ništa. Da vidiš kako obilje presuši kad se krene igrat konfrontacijski. Pa tu čim kupiš jednu građevinu, već smišljaš čega da se odrekneš da prije svih kupiš drugu.
npr
Imaš puno pšenice. Mogao bi napravit beer parlor, al ćeš prvo nekaj drugo. Netko ti ga uzme. Nema veze, imaš dosta ovaca, uzet ćeš Weaving sobu. Netko ti ju uzme. I na kraju uzmeš ono za kamen = bod i ne budeš prvi i točno znaš zakaj, jer bolje da si gradio nego da si buksao kamenje..

Osim toga, mojoj se recimo ekipi baš sviđa kako je lako vidjeti kako tko stoji, jer je skoro sve po bod...

Koliko god da je trivijalno prehraniti obitelj u Caverni, ipak je svaka ta 'jeftina' tikva bod i svaka ta 'jeftina' beštija bod, i sve to što ti možeš nekome imitirati nečiji potez te košta dve 'jeftine' hrane, što se opet da preračunati u bod. Pa ako izgubiš za 3 boda, ipak to nekako _jest_ i do klope - možda si napravio trećeg (četvrtog, petog...) prerano/prekasno, ili si skupljao previše materijala a premalo hrane, ma gle u 100 bodova svaki put kad dwarf jede pojede ti bod. Dakle da igraš samo s ona početna dva, oni će ti pojesti (2*0+2*1+8*2) 17 bodova, dakle 17% od 100 bodova. A teško da ćeš doć do 100 bodova sa samo dva dwarfa...