Re: Igre koje su vas uspjele razljutiti
Postano: 26 ruj 2013, 15:32
3. D&D
Ok, prvo i osnovno, naravno da je D&D igra koja primarno ovisi o dobrom slaganju igraca i da je na 90% problema odgovor uvijek "nisi trebao igrati sa njim". Medjutim, problem je u tome sto apsolutno sve u igri ovisi o tome koliko se igraci medjusobno slazu i koliko si medjusobno odgovaraju. Od sposobnosti za timski rad, preko sposobnosti "citanja" DMa (ponekad se igrac moze izgubiti u slijepim ulicama jer se njegova linija razmisljanja razlikuje od DMove i nikako da pogodi sto je DM htio da napravi), preko sposobnosti izrade likova ili igranja uloga, pa sve do mijenjanja i prilagodjavanja pravila. Razlika u kolicini iskustva sa igrom ovdje nije pitanje - manje iskusne ljude je uvijek lakse voditi ili ispraviti - problem je u razlikama karaktera igraca i koliko igra ovisi o tome koliko im je slicna ideja zabave, suradnje, ili jednostavno, pravila igre. Utoliko moze bit vrlo frustirajuce ako ne uspijevas pronaci ekipu sa kojom se mozes dovoljno sloziti i to onda moze dovesti do ljutnje.
2. Cosmic Encounter
Iskreno, nisam nikad imao probleme sa izdajama i laganjem, ali uglavnom zato sto mi se obicno ne da gubiti vrijeme sa tim aspektom i jednostavno igram po principu - ako nemam garanciju da ce druga osoba ispostovati dogovor (tj. ako igra to ne forsira), ne trudim se upustati u njega. Nagli i neocekivani preobrati su bili cesci, kao i udarci od osobe od koje to nisi ocekivao, ali opet, to mi je sve dio igre, iako nekad zna bit malo gorko ako si ulozio puno (truda ili resursa) u neki potez - al opet, sve je to dio igre.
Onaj dio koji mene osobno zna vrlo razljutit kod CE je huskanje nekog ili nekih igraca na druge igrace. Iako je to dozvoljeno u igri, i iako drugi igraci nemoraju poslusati to huskanje, frustrirajuce je slusati nekog igraca kako uvjerava druge da napadnu bas tebe - ako ima efekta, onda imas osjecaj da nisi izgubio zbog same igre, vec zbog meta-igre; ako nema efekta, onda... "zasto jednostavno ne zacepis i ne ometas"

1. Yamb / Yahtzee
Igra koja me najcesce razbijesni i radi koje najcesce posegnem za Punisherom (kamena kocka 10x10x10 cm koja je dosad razbila cijeli arsenal igracih kockica). Razlog je jednostavan - nije problem u dobroj ili losoj sreci sa kockama, ne samoj po sebi. Problem je u tome da je protivnikovu dobru ili losu srecu lako opravdati dobrim ili losim "zvanjima", tako da svoje pogreske vise dozivljavamo kao losu srecu, a protivnicke dobre poteze kao (njegovu) dobru srecu (tj, opet losu srecu po nas).
Ok, prvo i osnovno, naravno da je D&D igra koja primarno ovisi o dobrom slaganju igraca i da je na 90% problema odgovor uvijek "nisi trebao igrati sa njim". Medjutim, problem je u tome sto apsolutno sve u igri ovisi o tome koliko se igraci medjusobno slazu i koliko si medjusobno odgovaraju. Od sposobnosti za timski rad, preko sposobnosti "citanja" DMa (ponekad se igrac moze izgubiti u slijepim ulicama jer se njegova linija razmisljanja razlikuje od DMove i nikako da pogodi sto je DM htio da napravi), preko sposobnosti izrade likova ili igranja uloga, pa sve do mijenjanja i prilagodjavanja pravila. Razlika u kolicini iskustva sa igrom ovdje nije pitanje - manje iskusne ljude je uvijek lakse voditi ili ispraviti - problem je u razlikama karaktera igraca i koliko igra ovisi o tome koliko im je slicna ideja zabave, suradnje, ili jednostavno, pravila igre. Utoliko moze bit vrlo frustirajuce ako ne uspijevas pronaci ekipu sa kojom se mozes dovoljno sloziti i to onda moze dovesti do ljutnje.
2. Cosmic Encounter
Iskreno, nisam nikad imao probleme sa izdajama i laganjem, ali uglavnom zato sto mi se obicno ne da gubiti vrijeme sa tim aspektom i jednostavno igram po principu - ako nemam garanciju da ce druga osoba ispostovati dogovor (tj. ako igra to ne forsira), ne trudim se upustati u njega. Nagli i neocekivani preobrati su bili cesci, kao i udarci od osobe od koje to nisi ocekivao, ali opet, to mi je sve dio igre, iako nekad zna bit malo gorko ako si ulozio puno (truda ili resursa) u neki potez - al opet, sve je to dio igre.
Onaj dio koji mene osobno zna vrlo razljutit kod CE je huskanje nekog ili nekih igraca na druge igrace. Iako je to dozvoljeno u igri, i iako drugi igraci nemoraju poslusati to huskanje, frustrirajuce je slusati nekog igraca kako uvjerava druge da napadnu bas tebe - ako ima efekta, onda imas osjecaj da nisi izgubio zbog same igre, vec zbog meta-igre; ako nema efekta, onda... "zasto jednostavno ne zacepis i ne ometas"


1. Yamb / Yahtzee
Igra koja me najcesce razbijesni i radi koje najcesce posegnem za Punisherom (kamena kocka 10x10x10 cm koja je dosad razbila cijeli arsenal igracih kockica). Razlog je jednostavan - nije problem u dobroj ili losoj sreci sa kockama, ne samoj po sebi. Problem je u tome da je protivnikovu dobru ili losu srecu lako opravdati dobrim ili losim "zvanjima", tako da svoje pogreske vise dozivljavamo kao losu srecu, a protivnicke dobre poteze kao (njegovu) dobru srecu (tj, opet losu srecu po nas).