Re: Kružok na temu dizajna društvenih igara.
Postano: 28 lip 2024, 00:12
Iako je ljeto u punom jeku, uspjeli smo se okupiti i ovaj mjesec na dizajnerskom kružoku, a u posjet su nam stigli prijatelji iz sjevernih krajeva - Denis iz Čakovca i Marin iz Imbrijovca (poznat još i kao @fuzguz).
Nastavili smo diskusiju od prošlog puta o strukturi igre, pri čemu smo se dotakli i raznih mehanika - worker placementa, resource managementa, engine buildinga i real time igara. Zaključili smo da je svaka mehanika koju netko od nas baš i ne voli, ovom drugom baš najdraža mehanika!
Neke igre su strukturirane u runde i faze, dok u nekim igrama igrač jednostavno odradi svoj potez i igra se odmah nastavlja, bez potrebe za nekim upkeepom i slično (što ja osobno preferiram). Zaključili smo da unatoč tome što dodaje kompleksnost, podjela igre na runde i faze ima svoju svrhu u tim igrama, ali svakako je plus kad se ta struktura, faze i upkeep mogu lijepo tematski objasniti.
Pričali smo i o igrama s različitim victory conditionima, igrama u kojima nastojimo skupiti što manje bodova i igrama koje imaju samo jednog gubitnika (a svi ostali pobjeđuju).
Spomenuli smo i kooperativne i semikooperativne igre - svima su nam drage kooperativne igre (pogotovo ako imaju i neke skrivene informacije pa je umanjen efekt alfa igrača), no izgleda da za semikooperativne baš i nemamo puno ljubavi. Najveća zamjerka nam je to što jedan igrač koji ne želi surađivati može sabotirati igru svima drugima.
Došli smo i do uloge sreće, odnosno nasumičnosti u igrama - složili smo se da je potrebna, ali kao začin igri (a ne glavno jelo). Većina nas preferira da se nasumičnost dogodi na početku poteza, pa da imamo izbor kako reagirati na nju, a ne da o bacanju kocke ovisi hoće li naš potez uspjeti ili ne (iako i potonji scenarij ima svoj smisao i primjenu u igrama, npr. kod combata).
I tako, malo smo odužili diskusiju pa smo na kraju na stol uspjela izaći samo 2 prototipa.
Odigrali smo Denisov prototip tile placement igre s temom farminga. Nisam uspio probati igru večeras, ali ono malo što sam načuo djelovalo je jako zanimljivo. Bili su tu neki vukovi koji su jeli ovce i krave, uglavnom život farmera očito nije nimalo lak.

Za drugim stolom smo isprobali moj prototip Arcanum, također tile odnosno card placement igru u kojoj su igrači čarobnjaci koji grade vlastiti tableau spellova, a sve u potrazi za tajnim znanjem (odnosno bodovima). Ovo je bio prvi playtest igre s drugim ljudima, i zahvaljujući feedbacku Marina i ostalih, igra je malo izbrušena (no naravno, treba joj još puno playtestova).

Vidimo se na sljedećem druženju uz prototipe!
Nastavili smo diskusiju od prošlog puta o strukturi igre, pri čemu smo se dotakli i raznih mehanika - worker placementa, resource managementa, engine buildinga i real time igara. Zaključili smo da je svaka mehanika koju netko od nas baš i ne voli, ovom drugom baš najdraža mehanika!

Neke igre su strukturirane u runde i faze, dok u nekim igrama igrač jednostavno odradi svoj potez i igra se odmah nastavlja, bez potrebe za nekim upkeepom i slično (što ja osobno preferiram). Zaključili smo da unatoč tome što dodaje kompleksnost, podjela igre na runde i faze ima svoju svrhu u tim igrama, ali svakako je plus kad se ta struktura, faze i upkeep mogu lijepo tematski objasniti.
Pričali smo i o igrama s različitim victory conditionima, igrama u kojima nastojimo skupiti što manje bodova i igrama koje imaju samo jednog gubitnika (a svi ostali pobjeđuju).
Spomenuli smo i kooperativne i semikooperativne igre - svima su nam drage kooperativne igre (pogotovo ako imaju i neke skrivene informacije pa je umanjen efekt alfa igrača), no izgleda da za semikooperativne baš i nemamo puno ljubavi. Najveća zamjerka nam je to što jedan igrač koji ne želi surađivati može sabotirati igru svima drugima.
Došli smo i do uloge sreće, odnosno nasumičnosti u igrama - složili smo se da je potrebna, ali kao začin igri (a ne glavno jelo). Većina nas preferira da se nasumičnost dogodi na početku poteza, pa da imamo izbor kako reagirati na nju, a ne da o bacanju kocke ovisi hoće li naš potez uspjeti ili ne (iako i potonji scenarij ima svoj smisao i primjenu u igrama, npr. kod combata).
I tako, malo smo odužili diskusiju pa smo na kraju na stol uspjela izaći samo 2 prototipa.
Odigrali smo Denisov prototip tile placement igre s temom farminga. Nisam uspio probati igru večeras, ali ono malo što sam načuo djelovalo je jako zanimljivo. Bili su tu neki vukovi koji su jeli ovce i krave, uglavnom život farmera očito nije nimalo lak.

Za drugim stolom smo isprobali moj prototip Arcanum, također tile odnosno card placement igru u kojoj su igrači čarobnjaci koji grade vlastiti tableau spellova, a sve u potrazi za tajnim znanjem (odnosno bodovima). Ovo je bio prvi playtest igre s drugim ljudima, i zahvaljujući feedbacku Marina i ostalih, igra je malo izbrušena (no naravno, treba joj još puno playtestova).

Vidimo se na sljedećem druženju uz prototipe!