Fiksni kraj igre VS varijabilni

Teme vezane uz igre, igranje, druženje, obitelj i psihologiju igranja
Avatar
mado
Reactions:
Postovi: 2291
Pridružen/a: 11 srp 2011, 11:42
Lokacija: Mursko Središće
Ima zahvala: 1191 put
 pohvaljen: 1200 puta
Kontakt:

Fiksni kraj igre VS varijabilni

Post Postao/la mado »

Volite li više igre s fiksnim krajem igre ili varijabilnim? Dajte primjere.
Igre s fisknim krajem igre imaju točno određeni broj krugova igre i igrač može donekle planirati cijeli tijek igre i razraditi svoju strategiju na miru. Igrači ne mogu utjecati na kraj igre, tj. usporiti ju ili ubrzati na svoju koristi.
primjeri: Agricola, 7 Wonders, Lords of Waterdeep, El grande, Carcassonne, K2, Manhattan,...

Igre s polu-fiksnim krajem igre završavaju nakon određenog broja krugova igranja, koji nije do kraja fiksan. Igrači ne mogu utjecati na kraj igre. Primjer je DungeonQuest gdje igra završava nakon 26-30 krugova ige.

Igre s varijabilnim krajem, kad igrači mogu u svoju korist usporiti igru ili ju ubrzati, tj. forsirati kraj igre.
primjer: Dominion, Race for the Galaxy, Ticket to Ride, Alhambra, Powergrid, Stone Age, Thunderstone, Saint Petersburg, Village, Citadels,...

Meni to ovisi od igre do igre, ali više volim varijabilni kraj. Napetije je, moraš paziti više da li netko ubrzava ili usporava igru i sl. A i sam to mogu raditi, prouzrokovati kraj igre, zateći igrače nespremnima i imati koristi od toga :)
Avatar
grof
Redovni član udruge
Reactions:
Postovi: 8504
Pridružen/a: 04 ruj 2010, 14:40
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 1622 puta
 pohvaljen: 2452 puta
Kontakt:

Re: Fiksni kraj igre VS varijabilni

Post Postao/la grof »

Iskreno, nikada mi ovo nije niti padalo na pamet dopada li mi se ili ne. :)
Nekako mi to nije bitno. Bitnija mi je atmosfera koja vlada tijekom cijele igre, a ona uključuje i lijepu tematiku, te interesantnu mehaniku. Finese same po sebi nisu mi bitne.
Ne prestajemo igrati jer smo ostarjeli, nego smo ostarjeli jer smo prestali igrati. - G.B. Shaw
Avatar
mado
Reactions:
Postovi: 2291
Pridružen/a: 11 srp 2011, 11:42
Lokacija: Mursko Središće
Ima zahvala: 1191 put
 pohvaljen: 1200 puta
Kontakt:

Re: Fiksni kraj igre VS varijabilni

Post Postao/la mado »

Slušam DiceTower gdje raspravljaju o svemu i svačemu, svakakim dijelovima igre, pa mi je to palo na pamet :)
Avatar
grof
Redovni član udruge
Reactions:
Postovi: 8504
Pridružen/a: 04 ruj 2010, 14:40
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 1622 puta
 pohvaljen: 2452 puta
Kontakt:

Re: Fiksni kraj igre VS varijabilni

Post Postao/la grof »

mado je napisao/la:Slušam DiceTower gdje raspravljaju o svemu i svačemu, svakakim dijelovima igre, pa mi je to palo na pamet :)
Pitanje je na mjestu. Dapače, samo potiči ovakve razne rasprave! :)
Ne prestajemo igrati jer smo ostarjeli, nego smo ostarjeli jer smo prestali igrati. - G.B. Shaw
Avatar
thegrey
Reactions:
Postovi: 381
Pridružen/a: 02 ožu 2011, 08:12
Ima zahvala: 78 puta
 pohvaljen: 204 puta

Re: Fiksni kraj igre VS varijabilni

Post Postao/la thegrey »

grof je napisao/la:Iskreno, nikada mi ovo nije niti padalo na pamet dopada li mi se ili ne. :)
Nekako mi to nije bitno. Bitnija mi je atmosfera koja vlada tijekom cijele igre, a ona uključuje i lijepu tematiku, te interesantnu mehaniku. Finese same po sebi nisu mi bitne.
To je kad ti igras samo ove party igre :D
Avatar
Dread24
Reactions:
Postovi: 427
Pridružen/a: 03 lis 2011, 21:38
Lokacija: Split
Ima zahvala: 56 puta
 pohvaljen: 40 puta
Kontakt:

Re: Fiksni kraj igre VS varijabilni

Post Postao/la Dread24 »

I meni je to manje bitno. Ali nekako sam više za varijabilni kraj, mada mi u nekim igrama više odgovara fiksni.
Bolje izdati knjigu nego prijatelja!
Avatar
grof
Redovni član udruge
Reactions:
Postovi: 8504
Pridružen/a: 04 ruj 2010, 14:40
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 1622 puta
 pohvaljen: 2452 puta
Kontakt:

Re: Fiksni kraj igre VS varijabilni

Post Postao/la grof »

thegrey je napisao/la:
grof je napisao/la:Iskreno, nikada mi ovo nije niti padalo na pamet dopada li mi se ili ne. :)
Nekako mi to nije bitno. Bitnija mi je atmosfera koja vlada tijekom cijele igre, a ona uključuje i lijepu tematiku, te interesantnu mehaniku. Finese same po sebi nisu mi bitne.
To je kad ti igras samo ove party igre :D
:facepalm rofl
Ne prestajemo igrati jer smo ostarjeli, nego smo ostarjeli jer smo prestali igrati. - G.B. Shaw
smi
Reactions:
Postovi: 392
Pridružen/a: 10 ruj 2010, 10:57
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 0
 pohvaljen: 25 puta
Kontakt:

Re: Fiksni kraj igre VS varijabilni

Post Postao/la smi »

Moram priznat da mi nije toliko problem fiksni/varijabilni kraj koliko utjecaj istog na igru.

Konkretni primjer je npr. Eclipse - fiksni broj krugova, ergo u zadnjem krugu mozes napadat bezveze jer si siguran da ti uniti vise nece trebat. Jos gori primjer je Small World fiksni broj krugova s fiksnim player orderom, ne samo da zadnji igrac vise ne utjece na apsolutno nista u igri nego jos i dobije po glavi stanovnika jer svi prije njega zele utjecat na igru.

S druge strani imamo npr Dune/Rex gdje fiksni broj krugova imho savrseno pase i fino ogranicava trajanje igre i omogucuje taktiziranje i razne special victory conditione.
Avatar
joezg
Reactions:
Postovi: 337
Pridružen/a: 17 kol 2011, 11:03
Ima zahvala: 24 puta
 pohvaljen: 201 put
Kontakt:

Re: Fiksni kraj igre VS varijabilni

Post Postao/la joezg »

smi je napisao/la:Moram priznat da mi nije toliko problem fiksni/varijabilni kraj koliko utjecaj istog na igru.

Konkretni primjer je npr. Eclipse - fiksni broj krugova, ergo u zadnjem krugu mozes napadat bezveze jer si siguran da ti uniti vise nece trebat. Jos gori primjer je Small World fiksni broj krugova s fiksnim player orderom, ne samo da zadnji igrac vise ne utjece na apsolutno nista u igri nego jos i dobije po glavi stanovnika jer svi prije njega zele utjecat na igru.

S druge strani imamo npr Dune/Rex gdje fiksni broj krugova imho savrseno pase i fino ogranicava trajanje igre i omogucuje taktiziranje i razne special victory conditione.
Ili K2, gdje je potrebno s planinarom popeti se na vrh i sigurno spustiti (tj. preživjeti), osim ako se ne popneš zadnji krug. Igra završi, dobiješ bodove, a za planinara tko pita...
Avatar
grof
Redovni član udruge
Reactions:
Postovi: 8504
Pridružen/a: 04 ruj 2010, 14:40
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 1622 puta
 pohvaljen: 2452 puta
Kontakt:

Re: Fiksni kraj igre VS varijabilni

Post Postao/la grof »

joezg je napisao/la: Ili K2, gdje je potrebno s planinarom popeti se na vrh i sigurno spustiti (tj. preživjeti), osim ako se ne popneš zadnji krug. Igra završi, dobiješ bodove, a za planinara tko pita...
Da, zapravo ovo mi čak djeluje kao bug u igri. Mi smo čak probali igrati ne po sistemu fiksnog broja krugova, nego da se igrač mora uspješno spustiti u podnožje planine, a prognoza se ponovo izmiješa
Ne prestajemo igrati jer smo ostarjeli, nego smo ostarjeli jer smo prestali igrati. - G.B. Shaw
Odgovori

Natrag na “Općenito o igrama i igranju”