Za sve one koji neznaju radi se o igri za 2 igraca, koja je grand scale (ostrvo i Francuska)te sadrzi 2 scenarija, a oba su vezana za francusko-engleski rat. Prvi scenario je Lion in the Winter a drugi 100 years war. Svaki od scenarija ima svoje specifikacije i minimalne korekcije u odnosu na pravila. Oba scenarija se igraju u 12 turnova, a u svakom turnu ima 10 faza+bodovanje.
KOMPONENTE:
Izgled same kutije ne impresionira. Kutija po standardu MMP, koja nije prevelika. Naslovnu stranu krasi Orleanska i tematski odma pokazuje o kom se periodu radi. Sami counteri su veliki, sa jasnim oznakama, i jako kvalitetne izrade. Boje contera su jasne, i tokom igre ne prave nikakvu konfuziju. Mapa je papirnata, ali je fantazija za oci. Onako izlizana, sa zutkastom pozadinom sama po sebi uliva igracu osjecaj historije. Granice izmedju provincija su jasne, a zajedno sa counterima stvarno cini pravi praznik za oci (iako se mozda mnogi nece samnom sloziti). Kockice su male, jeftine i onako kao, da su iskocile iz China butika u jednu prekrasnu igru...
PRAVILA:
Rulebook je na 16 strana. Veoma lako se prelazi i dovoljno je dobro napisan, da se osnovna mehanika moze lako nauciti. Primera ima puno, i uvjek su pridodate slike, kako se sta odigrava. Ali ovde ide prva veca kritika. Na nekoliko tacaka pravila su nejasna, cine neverovatnu konfuziju i nisu definirana. Nekoliko puta sam morao, da se obratim na bgg, da dobijem konkretnu info kako sta odigrati.
TOK IGRE:
Igra je podeljena u 10 faza. U prvoj fazi se bacanjem kockica odredjuje igrac, koji ce imati inicijativu taj turn. A istovremeno se odredjuje koliko, ce koji igrac imati Action impulza- bodova za trosenje u narednoj fazi.
U drugoj fazi se odigravaju Action impulzi naizmenice, dok se svi ne potrose. Trose se za pomeranje grupa jedinica (po zemlji i (englez) po moru) te za skidanje Control Markera protivnika. Kad se sve kretnje odigraju , sledi treca i uglavnom i kljucna faza- borba! Borba je smisljena, da bude pravi dice fest... I prvi utisak koji igrac dobija, da su borbe jako vezane za samu srecu-sta ti daje kocka, to ti je... Ali kako igra odmice, sve vise dobijas utisak, da ako si pravilno rasporedio komandu, ako si odabrao pravog leader-a i ako si se pravovremeno odlucio za pomeranje borbe u tvrdjavu veci broj kockica ti igra i lakse nanosis udarce protivniku. Isto tako, pravilna procena, kad se povuci iz bitke, da bi poraz kasnije pretvorio u pobedu igra veliku veliku ulogu. U principu postoje 2 tipa bitki, otvorena i napadanje tvrdjave i veoma je bitno kako je defanzivac zamislio branjenje.... Posle bitki, idu sve kratke faze, podizanja nove vojske, dolazak novih generala, prirodna smrt starih generala, vezivanje vojske za generale, odredjivanje kralja, razmena zarobljenika i na kraju scoring faza.
Igra sama po sebi, deluje kao jedan veliki chaos, u kom se dve strane jako izmiksuju po citavoj mapa, i gde je veoma tesko drzati jasnu granicu izmedju strana. Citav tok igre se premoc/dominacija jedne strane prenosi na drugu i obrnuto... Desava se, da kreces u veliku ofanzivu, dotuces protivnika u 2-3 provincije i nakon toga glavni leader ofanzive umre prirodnu smrcu, sto drugi igrac vec naredni krug koristi za kontra ofanzivu. Zato pozicije nikad nisu jasne i veoma lako se menjaju.
Meni je mehanika jako interesantna, i jako inovativna, nesto slicno jos nisam imao prilike, da vidim. Ali opet postoji nekoliko zamerki- Lion winter scenario je jednostavno previse pust, i ja nemam zelju, da ga bilokaf odigram (slabije je balansiran od 100 years of war i daje dominantnu poziciju englezu). Isto tako, taj osjecaj, da su te kockice izneverile moze nekoga, da otera od igre pre nego sto uvidi onu stranu, u kojoj je jako bitno da si ti dobro rasporedio vojsku prije nego sto si kockice bacio. Gameplay je poprilicno dug, prvu partiju smo igrali oko 5 i pol sati. Drugu oko 5. Isto tako, na nekim tackama, gde bi igra morala, da daje diplomatsku sirinu i dogovor medju obije strane, ona linearno tera igraca u zidove pravila i ne daje tu svobodu (sto moze lako, da se ispravi po dogovoru

ZAKLJUCAK:
Sve u svemu, dobra igra. Tematika igre je ne bas cesta, i mehanika se jako lijepo uklapa u nju. Nije bas igra koju bi igrao, sa ljudima koji nisu probali nista drugo osim ticket to ride, ali svakako nije ni preteska. Stavljena su 2 scenarija, ali samo jedan daje pravu draz igre, dok je ovaj drugi vise deo ucnog procesa, i nakon prvog igranja vise ga nikad nebi odigrao. Ljudi, koji vole igre, gde se moze nesto planirati 2-3 turna unapred sigurno ce ovu igru mrzeti iz dna duse, jer ova igra predstavlja TOTALNI CHAOS, ali sto se tematski opet savrseno uklapa. Sve u svemu voljeli vi ovu igru ili ne unikatnost joj nemoze niko poreci!