Flat Top

Pitanja vezana uz društvene igre
Odgovori
Avatar
Igor
Reactions:
Postovi: 446
Pridružen/a: 08 vel 2014, 15:27
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 196 puta
 pohvaljen: 402 puta
Kontakt:

Flat Top

Post Postao/la Igor »

stoka je napisao/la:izgleda ka da je nešto u rodu empire of the sun...samo ne mogu dokučiti jel mu kćer il majka, al mogla bi bit i baka po godinama...ako budeš u mogućnosti nabaci sliku i pokoji dojam kad probaš.
slika

..baba prije,osim slične grafike na boxu kao EotS osim godina dijeli ih i dio Pacfičkog teatra koji obuhvaćaju,dok Markovo remek-djelo isključivo je strateške prirode,Flat Top bazira se na taktički dio borbe nosača aviona te ostalog ratnog brodovlja borbi u Salomonskom moru 1942,pokrivajući nekoliko kampanja "Bitka za Koraljno more,Guadalakanal..itd.Jednakost obadviju strana kreiralo je odličnu podlogu za ovu igru.
Istina do saznanja o postojanju iste došao preko osoba sa kojima igram EotS,pa najviše zasluga ide Williamu bivšem pilotu na jednom od nosača iz ranih '80-tih tu se potvrđuje pravilo da piloti koji obavljaju reconnaissance misije očajni su stratezi :D,dok borbeni piloti obično potope svaku nadu Japanskom igraču...u vrlo ranim fazama igre..ehm

slika

Zanimljivost je da postoji opcionalno pravilo u kojem nema bacanja kocki iliti dicless battle,za razliku od klasičnog načina.
Da se primjetiti kako ovdje nema eye-candy mape po današnjim standardima,a opet meni je izuzetno primamljiva,odavajući ozbiljnost i kao da se upravo takva koristila u nekom stožeru.
Taj dojam nadopunjuje veličina mape,koja je sastavljena od četiri zasebna vrlo teška dijela (Avalon Hill kvaliteta?)a koji zajedno čine solidnih 111cm x 71cm .

slika

Svaki hex predstavlja 32km,Svaki ratni brod predstavlja - jedan brod,svaki zračni faktor predstavlja 3 aviona i svaki turn predstavlja jedan sat vremena.
Zapovjednik će ovdje imati odgovornost da razlikuje nekoliko vrsta aviona,osim onih koji mogu poletjeti sa nosača te ostalih više vezanih za baze.Pripremna faza prije polijetanja uključuje plotanje kursa,tip aviona (Katalina,Avenger,Dauntless,Wildcat,B-17,P-38,P-39..gotovo dvadesetak vrsta) njihovo naoružanje određuje se prije polijetanja.
Svaka baza ima određeni kapacitet uzlijetanja u recimo sat vremena,avioni koji su određeni u TF (Task Force) dodjeljuje im se tip misije,naoružanje te bilježi vrijeme polijetanja i momenta povratka u bazu,koje je definirano radijusom djelovanja tj. gorivom.

slika

Naravno prije svega treba provjeriti prognozu tj. Cloud Movement chart,koji funkcionira da se bacanjem kocke counteri oblaka postavljaju u određene sektore,određuje se smjer vjetra.Svakih šest sati oblaci se miču za jedan hex u smjeru vjetra,svaki counter oblaka osim u svom hexu projicira se dodatna dva hexa oko sebe - kada dođe do preklapanja na tom mjestu nastaje oluja.
Zbog aviona koji polijeću sa nosača bitan je smjer vjetra,pa je potrebno okrenuti brodovlje u tom smjeru...što uvjetuje moguće otkrivanje igračeve Task Force.
Air-Air combat samo je jedna stavka u nizu opcija koje uključuju Para-Frag bombe (moguće koristit samo je avion u niskom letu),Dive bomb (samo high-altitude avioni u poniranju).Iz ovoga jasno je da avioni na različitim visinama ograničeni su tipom naoružanja koje je dostupno,uspješnosti izviđačke misije ali i prisustvom oblaka koji mogu sakriti cilj.
Za sva rizična slijetanja po noći ili prisilno po oluji koristi se "Night landing chart".

slika


I nakon Air-to-Air bitke ako se vaši avioni i probiju - na redu je flak artiljerija sa brodova...
Pomorske bitke bojnih brodova,razarača,krstarica lakih i teških koriste drugu mehaniku,što je i za očekivati,jednom kada igrač otkrije TF obadva igrača postavljau brodove na mapu i njihov položaj određuje koju vrstu naoružanja je moguće korsititi.Igrači nikada nisu obavezni da skrivaju Task Force i uvijek mogu postaviti ih na mapu.
Ovo je moje rješenje za plot-mapu;stotinjak listića koje dođu sa igrom,markeri koji se mogu brisati krpom i čini mi se da dobro fukcionira.

slika

Plot-mapa služi za sve one skrivene manevre brodovlja tj. TF a koje obadva protivnika pokušavaju otkriti sa jedinicama (avionima) koje su na mapi,i samo takve jedinice mogu služiti u obavještajne svrhe.Naravno otkrivanje jedne TF nije trenutno i u potpunosti,određeno je udaljenosti izviđačkog aviona,tada igrač kojemu je otkriven TF daje lažne podatke o sastavu Task Force-a,naravno ovdje je odluka da li podići dodatne avione ili sačekati još sat vremena koliko dijeli od potpunog otkrivanja sastava.Planovi mogu biti odbačeni zbog lošeg vremena dok pojačanja dođu...ili prosto se uleti u oluju.

-Za rulbuk kakav je nekad bio

Za jedan kompleksan naslov pravila su pisana u vrlo jasnom tonu,na početku se objašnjava što i kako se želi postići i koji su limiti...nažalost i svjedok je koliko se jezik/izričaj promjenio u relativno kratkom vremenu,za opisivanje pojedinih tako jednostavnih stvari kao što simulacija može biti današnji rulbuci koriste nekoliko stranica previše.Na momente smješan ali uvijek vrlo precizan, neće ostaviti nikoga u nedoumici a ponajmanje praviti mjesta za pregovaranje oko razumjevanja određenih dijelova.
Dinamika i još dinamike,divnog Pacifičkog vremena i razbijanja pri slijetanju, ničega u ovoj igri ne manjka,ali je vremenski zahtjevna...
Zadnja izmjena: Igor, dana/u 30 lis 2015, 19:29, ukupno mijenjano 2 puta.
Ovi su korisnici zahvalili autoru Igor za post (ukupno 3):
stokaigor1970Vatanen
17.47 C. KAMIKAZES ATTACK ALONE....
Avatar
stoka
Reactions:
Postovi: 786
Pridružen/a: 09 pro 2014, 19:17
Ima zahvala: 731 put
 pohvaljen: 545 puta
Kontakt:

Re: Flat Top

Post Postao/la stoka »

Bome, dobio sam i vise od ocekivanog. Podsjeca na jednu staru pc igru,war in the pacific,koju sam jos davno prije otkrica boardgameova pokusavao igrati,mahom neuspjesno.
Avatar
Igor
Reactions:
Postovi: 446
Pridružen/a: 08 vel 2014, 15:27
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 196 puta
 pohvaljen: 402 puta
Kontakt:

Re: Flat Top

Post Postao/la Igor »

Ne bih znao o kojoj je riječ,ali moguće da je možeš naći u novom izdanju na Matrix games.
Nisam napomenuo da postoje tri printa Flat Top-a,Battleline edicija,Avalon Hill koja ima svoj zaštitni znak na donjem desnom kutu box-a artwork je jednak kao Battleline edicija,što je vidljivo i na slici, te Avalon Hill verzija sa artworkom Rodger B. MacGowan-a.Jedina razlika u pravilima kod Avalon Hill-ove verzije sa potpisom Rodger B. MacGowan-a jeste dokinuto? pravilo da avioni trpe posljedice radi ne tankiranja goriva na vrijeme.Naravno to pravilo svi zaobilaze.
Međutim ima jedna meni posebno iritanta osobina upravo posljednje Avalon Hill-ove verzije,one čiji artwork potpisuje Rodger B. MacGowan, a to je da su Japanski counteri crvene boje a Saveznički žute - oposite day,hereza...

slika
17.47 C. KAMIKAZES ATTACK ALONE....
Avatar
Stips
Reactions:
Postovi: 967
Pridružen/a: 09 kol 2011, 15:34
Ima zahvala: 615 puta
 pohvaljen: 581 put

Re: Flat Top

Post Postao/la Stips »

Uuu, ful zanimljivo!

Dakle 1:1 bitke nosača, ala boks sa Japancima u jednom a Amerima u drugom kutu?

Uživaj, pa ako nađeš vremena za neki session report uskoro, ima nas koji bi to rado pročitali... :)
Avatar
Igor
Reactions:
Postovi: 446
Pridružen/a: 08 vel 2014, 15:27
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 196 puta
 pohvaljen: 402 puta
Kontakt:

Re: Flat Top

Post Postao/la Igor »

Bitke nosača i ostalog bitnog brodovlja u tom periodu,nije moguće obuhvatiti sve što ova igra pokriva a da se izbjegne pisanje elaborata.Dosta poslanih aviona neće uspjeti vratiti se jer početne greške vremena leta nekako svi radimo,barem mislim tako,postoje i momenti kada igrači nemogu duže vrijeme pronaći suparnički TS,ali to samo podiže tenzije.Varijanta predstavljena u "General " magazinu tzv. game mastera (double blind) varijatni gdje treća osoba služi kao posrednik u praćenju plotanja i rezultata izvidničkih misija.Ne samo nosači,avioni i brodovi već tu je i zemaljska varijata baza i amfibijskih napada u advanced pravilima.
Osim određenih vrsta aviona i njihovih mogućnosti koji utječu na mnoge ishode,naime jedan Zero nije bombarder niti to može biti,unutar kalsifikacija postoje i tehnička ograničenja.
Pa da samo donekle dotaknem eleganciju pravila i dubine do koje ide - avioni koji slijeću mogu odbaciti bombe koje nisu iskoristili - ukoliko ne,koristi se "Night landing chart",sav taj rizik dolazi od opcije da municija nije neograničena...
17.47 C. KAMIKAZES ATTACK ALONE....
Vatanen
Reactions:
Postovi: 418
Pridružen/a: 29 sij 2013, 14:46
Ima zahvala: 257 puta
 pohvaljen: 436 puta

Re: Flat Top

Post Postao/la Vatanen »

Fascinantna mi je ova "plot map". A mapa je jako lijepa na svoj retro način... čini mi se da se jako trudi oko ovog kretanja aviona (cloud chart)... danas bi je valjda razdvojili na šest odvojenih igara :-)
Boardgames are power fantasies.
Maciej Janik et al.
Avatar
Igor
Reactions:
Postovi: 446
Pridružen/a: 08 vel 2014, 15:27
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 196 puta
 pohvaljen: 402 puta
Kontakt:

Re: Flat Top

Post Postao/la Igor »

Odlično opažanje,samo zračne kampanje bi se razdvojilo na „Wing Leadera“,ratni brodovi na zaseban naslov,u kombinaciji sa amfibijskim napadima eventualno i nekakva lagana varijatna Silent huntera više strateški orijentirana.
Igra je solo enemy upravo zbog plotanja skrivenih pozicija Task Force-a,međutim samo avioni i brodovi vidljivi na mapi mogu osmatrati,to ostavlja mogućnost svakome igraču da postavi na mapu samo određeni broj ophodnih aviona kako bi djelovao preventivno i samim tim nebi odavao lokaciju TF-a.Uloga treće osobe u jednoj partiji kao game mastera upravo je namjenjena kako bi se među ostalim i taj dio minimalizirao.
Moguće je samostalno modelirati scenario,igra to svakako omogućuje te ih se može dodatno skinuti na bgg-u,tako da ostavlja mogućnost i slobodu potpunog istraživanja određenog segmenta u periodu u kojem se bavi.

„Ring around Rabaul“ jedan je takav scenario,namjenjen kao uvod i za potrebe učenja i relativno kratko traje 13 turnova,u terminima igre to je od 6:00 do 19:00.

-Saveznička TF15 (CV Lexington,CA Minneapolis,CA San Francisco,CA New Orleans,CA Pensacola i 10 DD razarača) nalazi se u smjeru jug-jugo-istok,nekoliko P-40 i Katalina u Port Moresby.

-Japanci glavna baza Rabaul gdje se nalaze usidreni CL Jintsu,CL Yura i 5DD,poveća flota Zero lovaca,i skvadron torpedo bombardera „Nell“ (Mitsubishi G4M),te nekoliko ophodnih aviona Kawanishi H6K5 – Mavis.
Partija je odigrana koristeći Vassal/Skype:

slika

6:00 – 9:00
Vrijeme:
Oluja se pribiližava prema Port Moresby smjer sjever-sjeverozapad,avioni se moraju čim prije dići u zrak prije nego vidljivost bude 0 i onemogući upotrebu uzletišta.Četiri ophodne Kataline podjeljene u 3TF polijeću u smjeru Rabaula leteći visoko,predviđeno vrijeme slijetanja 17:00,gusti oblaci iznad Gasmate onemogućuju promatranje.
Druga ciklona nalazi se sjeverno od Savezničke TF i kreće se u njihovom smjeru,vjetar je u smjeru pramca pa nosač Lexington neće morati mijenjati smjeri.
Japanski igrač dijeli usidrene brodove u Rabaulskoj luci na dvije TF i označava na plot mapi njihovo kretanje.Svi ophodni avioni Mavis polijeću koristeći max kapacitet uzletišta u Rabaulu prema Solomonskom moru u potragu za Savezničkim TF,avioni zauzimaju formaciju gdje dio ih leti nisko a drugi na visini.Iskoristivši max kapacitet uzletišta u jednom satu,Japanci trebaju puni sat vremena da naoružaju i pripreme sljedeći niz aviona za uzlet.


slika

8:00
Manja skupina presretača P-40 polijeće iz Port Moresby leteći visoko iznad obala Nove Gvineje.Vidljivost odlična.

Plotanje...sat vremena kasnije TF15 se dijeli na manju skupinu TF2...
slika

9:00
Posada Kataline uspijeva dojaviti da primjeti avione..dojavljuje Condition 1 (nepoznat broj,sastav,naoružanje i smjer)...nekoliko trenutaka kasnije posada Kataline potvrđuje Condition 2 (broj aviona,klasu...) međutim podatci nisu točni,Japanski lovci još ne primjete patrolne avione...par trenutaka kasnije dva Zero lovca odvajaju se od skupine i obrušavaju na patrolni avion,kontakt izgubljen.
Na uzletištu u Port Moresby uzbuna - svi avioni polijeću (maximum launch factor).Kapacitet uzleta je dosegnut pa će trebati proći sat vremena dok ostali avioni ne budu spremni za polijetanje.

Plan leta..pod uzbunom
slika

9:00 – 12:00
3AF P-40 uspijevaju presresti Japanske Zero lovce,četiri pogodtka za Japance i samo dva Zero lovca oborena.Ostatak aviona nastavlja kretanje prema Port Moresby iako zasigurno znaju da je tamo oglašena uzbuna.

slika

TF15 se dijeli na manju skupinu TF2 koju sačinjavaju CA New Orleans i 4DD sa ciljem da krene prema Gasmati kao dio zavaravanja,dok glavnina TF15 okreće u smjeru oluje,na palubi Lexingtona sve je spremno za slijetanje aviona.

Japanski Mavis-i kreću se uz rub oluje i dalje prema otvorenom moru,ideja je da uskoro bi trebali primjetiti TF2 te objaviti uzbunu,što bi im trebalo odvratiti pažnju od Port Moresby-a.
Skupina Zero lovaca koja se probila do uzletišta Port Moresby brzo je bila oborena AAF vatrom i Savezničkim lovcima,u svojoj misiji ipak uspjeli su nanjeti manju štetu bazi i uništiti jedan avion netom spreman za polijetanje.

slika

12:00-13:00
Vjetar mjenja smjer sjevero-istok,i nebo iznad Lexingtona se rasčistilo,avioni se spremaju da uzlete sa palube (normal launch factor) je označen,ali mora mijenjati smjer kretanja.
Smjer vjetra uzrokuje još gušću nablaku u gotovo cijelom sjevero-istočnom djelu prema Gasmati,dvije skupine P-40 jedna naoružana bombama dok druga je eskort kreću prema uzletištu u Gasmati.Gusti oblaci ometaju bombardiranje pa nema nikakve štete na uzletištu,Mavis u patroli prolazi pored Savezničkih aviona neprimjećujući ih.

slika

13:00
U daljini iz oblaka iznenada pojaviše se dva Japanska „Nell“ torpedna aviona,brza AAF vatra obara obadva međutim jedan uspijeva baciti torpedo koji promašuje CA San Francisco – TF15 je otkrivena.

Japanci dojavljuju Condition 1,nedugo i Condition 2 te 3,kada je poznato i da li ima zrakoplova na palubi nosača,zatim slijedi skupina Japanskih lovaca uz pratnju torpednih bombardera koja pokušava se probiti se do CV Lexingtona a koji ne uspijeva podići sve avione te ih dijelom uništava kako u slučaju pogodtka ne bi trpio duplo oštećenje.Svi brodovi otvaraju AAF ali nekoliko torpednih bombardera uspjeva proći...

Svi su u jednom hexu...
slika

Wildcats u nekoliko rundi borbe zadržavaju japanske Zero,dva razarača bivaju potopljena,CA Minneapolis dead in water .Torpedni avioni sa Lexingtona uspijevaju pronaći Japansku flotu ali ne uspijevaju pronaći niti jednu krstaricu te pogađaju jedan razarač i bivaju oboreni.U općem metežu AAF vatre skvadron „Nell“ aviona uspijeva pogoditi Lexington kojemu je paluba oštećena.

U pomorskoj bitki koja slijedi Savenici odlučuju da razarači torpediraju dok ostatak krstarica rapodjelilo bi vatru tako da ciljaju japanske lake krstarice,te sukladno tome zauzmu položaj....vrijeme je povoljno ali položaj brodova nije dovoljno dobar za torpediranje...ipak se nastavlja sa tim planom...

Japanci odlučuju raspodjeliti cjevi razarača većinom na Savezničke krstarice te uspijevaju potrošiti svu municiju u razmjeni vatre,paljba Savezničke flote nanosi velike gubitke ali više nemaju municije a i Lexington je oštećen te je cijela skupina duplo sporija,dok slijedeći val torpedo bombardera nazire se na obzoru....

slika

Stekao bi se dojam da je report u obliku priče,ali nije,slijedi pravila i sa kojim detaljima se igra bavi uzrok je ovakvoj narativnoj prirodi igre...da zaista je bitno na kojoj visini su avioni,i nosač aviona trpi dupla oštećenja ako ima avione izvučene na palubi,kapacitet uzletišta,vrijeme,smjer vjetra i tip naoružanja kao i količina municije,spašavanje utopljenika,vučenje oštećenog broda i namjerno potapljanje,usmjeravanje fokusa paljbe.

Greške kod slijetanja uzrokovane lošom procjenom namjerno ili ne napravljene od vas kao zapovjednika odmah donose bodove protivniku.... potrebno je uzeti u obzir radijus leta svakoga tipa aviona te treba i računati da zrakoplovi u borbi imaju veću potrošnju,što takvom logikom smanjuje radijus..
Sve ovo u 34 stranice rulbuka,teorija da što se dodaje kompleksnost i rulbuk raste čini se da ne vrijedi.Cheers!
Ovi su korisnici zahvalili autoru Igor za post (ukupno 3):
stokadgalesic2000Vatanen
17.47 C. KAMIKAZES ATTACK ALONE....
Odgovori

Natrag na “Društvene igre”