Caverna

Pitanja vezana uz društvene igre
Avatar
Stips
Reactions:
Postovi: 967
Pridružen/a: 09 kol 2011, 15:34
Ima zahvala: 615 puta
 pohvaljen: 581 put

P: Caverna

Post Postao/la Stips »

Puerto Rico je remek djelo, i meni jako draga igra.
Pa ipak, motiv ograničenog izbora i od početka 100% dostupnog izbora zgrada je tu.

Nema baš toliko obilja u Caverni. Jest da svatko može sve, ali jedno je imati svega pomalo a drugo je gombati se i s bodovima, pa da upravo _ti_ budeš taj koji ipak ukupno ima _najviše_. Predviđam da ćemo se u budućnosti sve više i više petljati u partijama jedni drugima u stvari. A nije mi nemoguće ni zamisliti kako u nekoj budućnosti, upravo radi te velike transparentnosti u Caverni, počnemo igrati skroz proaktivno, baš onak u stilu Puerto Rica, gdje ponekad povlačiš svoj potez gledajući drugome u tablu... :D

Jest da ima obilje npr krava, no sobe dolaze kao unikati.

Totalni solitaire je ak si zabrijete da je totalni solitaire. Čemu fokus na resurse kojih ima beskonačno? Resurs su i furnishi (~sobe) i to u prekrasnoj količini od 1 komad svaki. Krenite uređivati pećine pa da vidiš natezanje. To kaj možeš imati milijun bundeva, to nekak samo po sebi govori da su one sporedni problem. Caverna je igra gdje ti je prvi problem urediti što više soba, a da ti ne kolabira gospodarstvo. Najlakše je sastaviti neko svoje gospodarstvo u vakuumu. Test je koliko ga možeš sastaviti brzo da možeš paralelno proizvoditi i klopu i građevinski materijal, dok svi drugi žele to isto.

Tak da nemre se reći da igra ne stavlja pred igrače zadatke, na što se u konačnici svodi prigovor ekipe kojima smeta da mogu raditi sve, pa im se onda ne da ništa. Da vidiš kako obilje presuši kad se krene igrat konfrontacijski. Pa tu čim kupiš jednu građevinu, već smišljaš čega da se odrekneš da prije svih kupiš drugu.

npr
Imaš puno pšenice. Mogao bi napravit beer parlor, al ćeš prvo nekaj drugo. Netko ti ga uzme. Nema veze, imaš dosta ovaca, uzet ćeš Weaving sobu. Netko ti ju uzme. I na kraju uzmeš ono za kamen = bod i ne budeš prvi i točno znaš zakaj, jer bolje da si gradio nego da si buksao kamenje.. :)

Osim toga, mojoj se recimo ekipi baš sviđa kako je lako vidjeti kako tko stoji, jer je skoro sve po bod... :)

Koliko god da je trivijalno prehraniti obitelj u Caverni, ipak je svaka ta 'jeftina' tikva bod i svaka ta 'jeftina' beštija bod, i sve to što ti možeš nekome imitirati nečiji potez te košta dve 'jeftine' hrane, što se opet da preračunati u bod. Pa ako izgubiš za 3 boda, ipak to nekako _jest_ i do klope - možda si napravio trećeg (četvrtog, petog...) prerano/prekasno, ili si skupljao previše materijala a premalo hrane, ma gle u 100 bodova svaki put kad dwarf jede pojede ti bod. Dakle da igraš samo s ona početna dva, oni će ti pojesti (2*0+2*1+8*2) 17 bodova, dakle 17% od 100 bodova. A teško da ćeš doć do 100 bodova sa samo dva dwarfa...
Ovi su korisnici zahvalili autoru Stips za post:
Vicko
Avatar
Stips
Reactions:
Postovi: 967
Pridružen/a: 09 kol 2011, 15:34
Ima zahvala: 615 puta
 pohvaljen: 581 put

Re: Caverna

Post Postao/la Stips »

Avatar
marge
Reactions:
Postovi: 859
Pridružen/a: 16 stu 2012, 20:26
Ima zahvala: 285 puta
 pohvaljen: 775 puta
Kontakt:

Re: Caverna

Post Postao/la marge »

igrali smo jučer u šestero, ajme kolko to traje, nikad više s tolikim brojem igrača, jednostavno izgubiš interes nakon nekog vremena..
Ovi su korisnici zahvalili autoru marge za post:
Vicko
Avatar
Vicko
Reactions:
Postovi: 549
Pridružen/a: 06 tra 2012, 23:30
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 312 puta
 pohvaljen: 73 puta
Kontakt:

Re: Caverna

Post Postao/la Vicko »

Slažem se sa tobom, Stipsonov.
U Caverni svakako ima manje stresa nego u Agricoli, da. U Caverni se također može lakše doći do resursa, da. U Caverni možeš imati "lakše izvedive" backup planove, da.
No, nikada mi se nije dogodilo da mi je igra prelaka i Stipsonov je to dobro opisao sa bodovima. Planiraš jednu stvar (npr. kupovinu neke sobe), gledaš protivnike i računaš kojem bi mogla trebat ista ta stvar, računaš kada bi protivnik to mogao kupiti i računaš koliko maksimalno možeš napraviti dok ne dođe trenutak da NUŽNO kupiš tu sobu. I.... onda te protivnik skuži i kupi je jedan potez ranije. :o .... -.- sranje...

I ode ti tvoj primarni plan i tvoji primarni bodovi pa se moraš snalaziti dalje sa backup planovima (i mogućim manjkom bodova i, sljedno, mogućim gubitkom partije). Sve se to da opisati sa bodovima i igra nije toliko laka ako igraš sa dobrim igračima i ako želiš izvući što je više moguće bodova.

I da... takva igra se ne bi smjela igrati u 6 igrača. xD Ja je ne igram niti u 5.
Avatar
Stips
Reactions:
Postovi: 967
Pridružen/a: 09 kol 2011, 15:34
Ima zahvala: 615 puta
 pohvaljen: 581 put

Re: Caverna

Post Postao/la Stips »

Jer, fora je da kako je igra obilata jednom igraču, tako je obilata svima.

Ekipa se buni da možeš napraviti što god hoćeš. Ili isto tako to mogu i suigrači.
Pa ipak samo je jedan na kraju igre _naj_.
Odgovori

Natrag na “Društvene igre”