Chaos in the Old World

Pitanja vezana uz društvene igre
Odgovori
Avatar
miljenko
Reactions:
Postovi: 652
Pridružen/a: 22 lip 2011, 04:08
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 981 put
 pohvaljen: 336 puta
Kontakt:

Re: Chaos in the Old World

Post Postao/la miljenko »

Imaju je ponovno u Algoritmu, cijena 370kn. Najbolja igra koju sam igrao prosle godine, toplo preporucam svima koji vole ovakave tipove igara.
Avatar
mado
Reactions:
Postovi: 2291
Pridružen/a: 11 srp 2011, 11:42
Lokacija: Mursko Središće
Ima zahvala: 1191 put
 pohvaljen: 1200 puta
Kontakt:

Re: Chaos in the Old World

Post Postao/la mado »

Došla je jučer nova pošiljka igara u Algoritam. Bazna igra za 370kn, a Chaos in the Old World: The Horned Rat Expansion za 160kn. Na sajmu Interliber su te cijene manje za 20%.
Grufnar
Reactions:
Postovi: 57
Pridružen/a: 04 kol 2011, 11:27
Ima zahvala: 0
 pohvaljen: 1 put

Re: Chaos in the Old World

Post Postao/la Grufnar »

mado je napisao/la:Došla je jučer nova pošiljka igara u Algoritam. Bazna igra za 370kn, a Chaos in the Old World: The Horned Rat Expansion za 160kn. Na sajmu Interliber su te cijene manje za 20%.
pa neznam bas, mene je, s tim popustom, izaslo 184 kune...tako da malo su krive te cjene. Al ajd nisam htio samo to narucivat a dost dugo to zalim pa ajd nek ih voda nosi al 230 kuna za tu ekspanziju je previse.
Avatar
miljenko
Reactions:
Postovi: 652
Pridružen/a: 22 lip 2011, 04:08
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 981 put
 pohvaljen: 336 puta
Kontakt:

Re: Chaos in the Old World

Post Postao/la miljenko »

Zanimljivo... ALgoritmu su sve FFG-ove igre jefitinije nekih 20% nego u CM, a Horned Rat skuplji (mislim da je u CM 200kn). Imas pravo... preskupo je 230 za tu ekspanziju, iako je jako dobar dodatak baznoj igri.

Savjet: Nemoj igrati Nurgle-a s novim deckom ;) , mislim da je jako tesko postalo, gotovo nemoguce pobjediti s njim.
Grufnar
Reactions:
Postovi: 57
Pridružen/a: 04 kol 2011, 11:27
Ima zahvala: 0
 pohvaljen: 1 put

Re: Chaos in the Old World

Post Postao/la Grufnar »

ma meni je najbitnije da moze igrat vise od 4 igraca, cesto nas je vise pa ovo rijetko dolazilo na stol
jvda83
Reactions:
Postovi: 91
Pridružen/a: 08 vel 2013, 12:27
Ima zahvala: 2 puta
 pohvaljen: 17 puta

Re: Chaos in the Old World

Post Postao/la jvda83 »

nabavili smo Chaos nedavno, do sada odigrali možda 4 partije. igra je zabavna, tema je vrlo jaka i fino se uklapa u samu mehaniku tako da dobro prikriva euro elemente koji su ponekad neprivlačni određenim igračima (no pošto se ovdje radi o bogovima kaosa koji siju zlo, ljudima je zabavnije nego harvestanje kukuruza ili građenje zgrada).
Moram napomenut da mi se čini kako igra nije toliko samobalansirajuća koliko balans ovisi o igračima. npr. u svim našim odigranim partijama pobjedio je Slaanesh (ljubičasti) jer su mu dopustili da dvaput za redom dobije 2 ticka na dialu. to je praktički gg jer mu je potrebno još 3 ticka i pobjedio je, a vrlo ga je teško blokirati nakon što dobije upgrade za svoje cultiste koji im podiže defense na 2. tako da novim igračima (i sebi) preporučujem da ne igraju presebično jer se time dopušta da netko dobije brutalnu prednost i biti će ga jako teško sustići. jedini mi se Nurgle čini da se ne treba previše miješati jer kao prvo nema kartice koje mogu nekoga zeznut, a kao drugo warriori su mu laka meta za khornea tako da je bolje držati distancu od krcatih regija
Avatar
feenux
Reactions:
Postovi: 20
Pridružen/a: 24 vel 2014, 22:13
Lokacija: Osijek
Ima zahvala: 5 puta
 pohvaljen: 25 puta
Kontakt:

Osvrt na Chaos in the Old World

Post Postao/la feenux »

Pozdrav forumašima!
Otvorio sam temu kako bih vam pobliže opisao komponente igre Chaos in the Old World i dojmove nakon prvih nekoliko igranja. Ali još uvijek ne znam jesam jesam li na dobrom mjestu započeo temu :?
Dojam o igri se s vremenom mijenjao, ali svaki puta na bolje, te smo sve više i više ulazili u analizu naših poteza i raspravljali o taktikama pobjede i zagorčavanja života drugih igrača :D u ovom tekstu se neću fokusirati na analizu i opisivanje našeg kućnog igranja, već bi samo napisao naša očekivanja i moje iskustvo (zato mi je i trebalo toliko vremena da objavim ovaj tekst)

Zašto smo odabrali ovu igru?
Nakon što smo u društvu odigrali bezbroj partija Rizika, Settlers of Catana, Smallworlda, Citadelsa i Carcassonnea, odlučili smo se za nešto složeniju i imerzivniju igru: Chaos in the Old World - igru teške i mračne tematike iz svemira Warhammera u kojoj kontroliramo četiri sile, tj. boga kaosa. Igra se sastoji od elemenata kontrole teritorija, ratovanja, strategije i fantastike. Sadrži točno one elemente koji nas privlače i koje smo igrajući prethodno navedene igre htjeli izdvojiti i spojiti u jednu igru.

Pristup igri
Igra već samim izgledom i težinom kutije pokazuje kako je riječ o nečemu ozbiljnijem i složenijem od onoga s čim smo do sada imali posla. Iz vlastite perspektive mogu reći kako sam bio pretjerano entuzijastičan i samouvjeren, te kako sam očekivao još jedno brzo usputno učenje kroz igru, ali samim otvaranjem kutije i gledanjem njezinih komponenti me obuzeo osjećaj uzbuđenja i lagani šok. Broj komponenti i pravila se iznenada razmnožio i svima nam je bilo jasno kako igru nečemo moći tako lako odigrati bez prethodnog detaljnog proučavanja knjižice s pravilima i youtube videa gameplaya.

slika

Pregled komponenti
Igra se sastoji od detaljno oslikane mape regija koja također sadrži i satove koji se tijekom igre okreću kako bi nam otkrivali nova poboljšanja likova. Mapa se u nekim situacijama zna činiti poprilično mala, jer se regije vrlo brzo popuno raznim tokenima i figuricama. Taj se problem može izbjeći samo slaganjem oznaka, tj. tokena na hrpu i u vis. Uz igru dolazi nekoliko setova karata, srednje i male veličine, od kojih svaki ima svoju ulogu u igranju. Karte su vizualne i sadrže podosta teksta. Figurice su plastične i odgovarajuće boje za svakog pojedinog igrača. Postoje različiti tipovi figurica koji odgovaraju jačini borbene jedinice. One najslabije su kultisti, koji su najviše izloženi opasnosti od fizičkog oštećenja tijekom igre i pospremanja zbog elementa zastavice ili zvjezde koja im vijori nad glavom, te se vrlo lako može savinuti ili čak otkinuti. Zato je potrebno pažljivo rukovati njima. Ostale figurice i komponente su izrađene od kvalitetnog materijala i vrlo sam zadovoljan s njima.

slika

Učenje pravila i početak igre
Ukoliko se pri početku igranja za stolom nađu četiri apsolutna početnika, pravila igre neće biti tako lako naučiti. Potrebno je detaljno konzultiranje sa knjižicom pravila, te istraživanje foruma i postova o učestalim pitanjima o igri. Nakon prve dvije odigrane partije je ostalo podosta nejesnoća i neobjašnjenih detalja, koje smo pokušali izgladiti na način da smo čitali službene odgovore na internetu ili smo prihvatili neke kompromise i samostalno donijeli kućna pravila (Kao primjer ću spomenuti Khorne-ov upgrade za Bloodletterse i naravno, zarađivanje 'tickova' na satu ubijanjem seljaka). Igranje prve partije nam se stoga razdužilo na otprilike dva sata. No nije sve tako gadno, jer su već nakon prve partije igrači počeli hvatati osnove i poneke trikove, tako da je svaka iduća odigrana partija bila sve fluidnija i bolje izvedena.

Balans i mehanika igre
Nakon što u prvoj partiji Khorne zgazi sve pred sobom i ubije svima početni entuzijazam, dolazi do očite sumnje u balans likova. Svaki igrač, osim onoga koji je igrao Khornea, boga kaosa i rata, počinje preispitivati svoj izbor lika i njegovu mogućnost uzvraćanja vatre i eventualne pobjede. Je li moguće išta napraviti uz takvog sileđiju?
Nanovo slijedi čitanje strategija na internetu i traženje detalja koji su vam promakli. Tekst za tekstom govori kako je Khorne najprimitivniji od četiri boga i kako kod ostalih ekipa on sve manje pobjeđuje...Tek tada otkrivate pravu čar igre. Itekako je moguće uzvratiti tom nasilniku. Sve one finese počinju sjedati na svoje mjesto i svaka uloga pojedine sile kaosa postaje jasna. Svaki igrač ima ogromnu moć kojom može utjecati na razvoj igre, samo ju treba znati iskoristiti u pravom trenutku i usmjeriti na pravo mjesto. Svaka uloga u igri je potrebna kako bi se ostvarila ravnoteža likova i kako bi se pobili negativni utjecaji protivničkih poteza.
Tek tada postane jasno kako je Nurgle zapravo odvratna pošast, koja ukoliko ne bude kontrolirana od strane ostalih bogova može pokoriti cijelu mapu i ostvariti ogroman broj bodova potrebnih za pobjedu. Zatim se tu upliće Slaneesh, koji hara iz sjene i svojim podlim spletkama i minijaturnim prljavim potezima svima oduzima prednost i krade podanike. Svaki potez povučen u igri kontrolira Tzeentch, jer sve je to ionako samo dio njegovog plana. Njegova moć manipulacije situacijom, je zapravo najmoćnije oružje koje u svakom trenutku može preokrenuti stanje na ploči. Sve to, dok je Khorne samo divljak žedan krvi i ubijanja vaših figura, kojega se treba paziti. Povlačenje planiranih poteza i pobijanje onih protivničkih dovodi do napetosti i nezivjesnosti do finalne runde.
- Izvlači se poslijednja karta iz Old World špila, Nurgle treba još samo pet bodova za pobjedu, Krhone još samo dva 'ticka' i već vreba na tvoje kultiste, a Tzeentch i Slaanesh se guraju u najmanjoj regiji dolje na dnu karte dok obojici treba još samo jedan Ruination Token da unište područje. Sve ovisi o kockicama i o tome kako ćeš ispucati svoje karte iz ruke.

Zaključak
Ovdje se radi o jednoj prekrasnoj igri, koja je uspjela oduševiti sve članove naše ekipe koji su je imali priliku zaigrati. Dobili smo točno ono što smo tražili: jednu dublju stratešku igru sa elementima borbe i fantastike. Kada se shvate pravila i osnovne mehanike likova, igra postaje strašno zanimljiva i gotovo svaka partija za sobom vuče revanš. To uvijek rezultira jedim dobrim igračim sessionom od nekoliko sati nakon kojeg uvijek izađem mrvicu psihički umoran, ali s iznimnim osjećajem zadovoljstva. Najbitnije od svega spomenutog je da svaki igrač odabere lika koji mu najbolje leži. Što u smislu karatkera, što u smislu borbe. Mračna tema igre samo pridodaje njezinoj atmosferi i dojmu da se igrate sa silama kaosa.

Za kraj bih htio samo čuti vaša iskustva i mišljenja o igri. Jesam vas udavio s ovim zidom teksta? :D
Ovi su korisnici zahvalili autoru feenux za post (ukupno 8):
madoIgorShichsadistikomiljenkoburazValsimVicko
Avatar
Igor
Reactions:
Postovi: 446
Pridružen/a: 08 vel 2014, 15:27
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 196 puta
 pohvaljen: 402 puta
Kontakt:

Re: Chaos in the Old World

Post Postao/la Igor »

Ide tebi ovo,odličan review :thumbs želim vam puno zabave a koje će biti jako puno sa ovom igrom.Ako budeš pisao reporte sa kućnih igranja objavi ih u podforumu "Mala kućna igranja"
17.47 C. KAMIKAZES ATTACK ALONE....
Avatar
sadistiko
Reactions:
Postovi: 5030
Pridružen/a: 15 ožu 2013, 08:04
Lokacija: Petrinja
Ima zahvala: 3732 puta
 pohvaljen: 3858 puta
Kontakt:

Re: Chaos in the Old World

Post Postao/la sadistiko »

Ja mogu samo reći da ovo nije nikako dobro da ljudi pišu na ovaj način o igrama!
Molim admine da ovo u budućnosti zabrane!





























...jer čovjeku odmah dođe želja da posjeduje igru kada je ovako lijepo opisana ;-)
slika
Avatar
Valsim
Reactions:
Postovi: 3223
Pridružen/a: 12 tra 2013, 23:20
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 2404 puta
 pohvaljen: 2606 puta
Kontakt:

Re: Chaos in the Old World

Post Postao/la Valsim »

Da zaista. Toliko je dobro napisano da bi ovo moglo ići i na recenziju igre ;) .

Inače ni meni se igra nije svidjela na prvu, ali sad vidim po ovom opisu igre da bi mi se mogla svidjeti mehanika igre kada bih bolje pohvatao što koji bog/lik radi. Mada će mi tematika i dalje biti malo premračna za moj ukus :P .
Sjećam se da sam tu prvu i zadnju partiju igrao s još troje igrača i svi smo bili početnici. Osim Khornea nitko od nas drugih igrača nije imao pojma što bi trebao raditi s svojim likom. Ja sam odabrao Slaneesha jer mi se svidjela ideja da vučem iznenadne poteze iz mraka i spletkarim protiv ostalih igrača. No na kraju se ispostavilo da nemam pojma o povlačenju poteza iz mraka, a još manje o spletkarenju :D . A ništa bolje nisu stajali ni ostala dva igrača, igrač koji je odabrao Nurglea i onaj koji je odabrao Tzeentcha. Samo je ovaj kaj je odabrao Khornea veselo uz fijučkanje išao po mapi i devastirao naše jedinice dok smo mi ostali samo bespomoćno gledali.
Možete otkriti više o osobi u sat vremena igre, nego u godinu dana razgovora. - Platon
Odgovori

Natrag na “Društvene igre”